חברת נת"ע הוציאה הודעה על תחילת העבודות ברחוב סוקולוב ברבעון הרביעי של שנת 2021.
לשם כך היא הוציאה הודעה לבעלי העסקים על הסדרי פריקה וטעינה החדשים ברחוב סוקולוב.
משמע לא תהיה חניה יותר ברחוב סוקולוב ברבעון הרביעי של שנת 2021 .
בעלי העסקים יורשו להגיע עם רכב רק לצורך פריקה וטעינה.
לקראת חודש יוני בשנה הבאה יסגר לגמרי קטע הרחוב מסוקולוב פינת קוגל עד סוקולוב פינת קראוזה וזאת לצורך הפיכתו למדרחוב.
עדכון מחברת נת"ע בהמשך לכתבה ביטול החניות הציבוריות יעשה עם תחילת העבודות.
אנו נעדכן בהמשך על כל התקדמות בעבודות.
מתוך ראיון בלעדי עם לאה שמול מנהלת אגף הקו הירוק בנת"ע :
מהי חברת נת"ע?
נת"ע זו חברה ממשלתית שעוסקת כרגע ברכבת הקלה והמטרו בעתיד.
לרכבת יש שלושה קוים עיקרים: הראשון הוא הקו האדום שיוצא מפתח תקווה עד בת ים והוא יהיה הקו הראשון שיופעל.
ישנם עוד שני קווי רכבת קלה-האחד נקרא "הקו הירוק" והשני "הקו "הסגול.
הקו הירוק הוא הגדול ביותר ואורכו 40 קילומטר. הקו מתחיל בהרצליה ומגיע עד ראשון לציון, כאשר רובו נמצא על הקרקע וחלקו יורד מתחת לקרקע בתל אביב במקטע מאוד מורכב.
מהם השיקולים לרכבת עלית או תחתית?
ישנם שיקולים רבים. אנו לא נכנסים מתחת לקרקע משיקולי מורכבות ביצוע. למשל בתל אביב רק 4 ק"מ יעברו מתחת לקרקע מתוך הקו הירוק שעובר בתל אביב,
בחולון הרכבת תעבור רק על הקרקע
מהו תוואי העבודות וכמה זמן הם יקחו?
בחולון יש שתי זרועות-האחת מזרחית שתעבור דרך שד' ירושלים לכל אורכו של רחוב סוקולוב ולוי אשכול, והזרוע השנייה שהיא המערבית עוברת מקריית בן גוריון, ברקת ושנקר.
כרגע ניתן לראות את עיקר העבודות באזורים קריית רבין ובן גוריון שם אנו עובדים כבר כשנה.
לעבודות יש שני שלבים, כאשר בשלב הראשון אנו מפנים את רצועת הרכבת, מפנים תשתיות ומחדשים את החשמל, התקשורת והמים.
כרגע זה השלב שאנו עסוקים בו. עכשיו הזמן המוערך הוא כ-שנתיים כאשר בחולון נתחיל את השלב הראשון השנה.
אנו מתכננים להיכנס ברבעון השלישי ברחוב סוקולוב ושאר האזורים ברבעון הראשון לשלב הראשון.
בשלב השני יכנס הקבלן לבצע את הפסים והתחנות וכל השאר.
מתי הקו יסתיים?
הקו הירוק אמור להסתיים עד שנת 2027.
מה טווח הזמנים של העבודות?
העבודות ברחובות יימשכו ברציפות עד לסיום העבודה. אנו משתדלים לא לעבוד בלילה אלא רק ביום בין 7 ל-19:00.
אם אין ברירה נעבוד בלילה.
כלל העבודות ברחובות המרכזיים ימשכו כשלוש שנים של עבודות כשבחלק כבר התחלנו.
למעשה כל רחוב הוא אתר עבודה לכל דבר ואנו משתדלים לעשות את ההפרעה במינימום זמן.
האם מתוכננים פינוי מבנים או מתחמים?
אנו לא מתכננים פינוי מתחמים למעט מתחם פיכמן שהיה ייחודי.
האם כלי רכב יוכלו לנסוע על פסי הרכבת?
על תוואי הרכבת הקלה יוכלו לנסוע מכוניות, כאשר הרכבת תיסע באזור של המפרדה בין הנתיבים, ולכן ימשיכו להיות נתיבים של מכוניות ואוטובוסים.
על נתיב הרכבת תיסע רק הרכבת כאשר אמורה להיות לרכבת עדיפות ברמזורים על פני רכבים אחרים.
האם הרכבת החשמלית מרעישה?
הרכבת חשמלית לא מרעישה ולא יהיה לה שינוי ברעש.
מהן שעות הפעילות המתוכננות של הרכבת הקלה?
הרכבת לא תפעל בשישי-שבת אלא בשעות של התחבורה הציבורית.
כיום למעבר בין קווי הרכבת מתוכנן קישוריות בין הקוים, הרעיון ליצור רשת תחבורה אחת שניתן יהיה לעבור ברשת תחבורה אחת.
מהו המטרו?
המטרו בניגוד לרכבת כולו תת קרקעי ומתוכננים שלושה קוים שהם ישלימו את הרשת וירחיבו את התוואי, ככלל רשת המטרו בשלב התכנון תהווה מוצר משלים לרכבת הקלה.