כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שנה לפתיחת הדנק"ל

כל הנתונים המעניינים שרציתם לדעת

שנה לפתיחת הדנק"ל: יותר מ-20 מיליון נסיעות ורוב מוחלט של נוסעים מרוצים

משרד התחבורה, נת"ע וחברת תבל מציינים שנה לפתיחה ההיסטורית של הדנקל (הקו האדום) בגוש דן, שנפתח ב – 18/8/23

בתום שנה מורכבת בצל המלחמה, מביעים כלל הגורמים סיפוק מכמות הנוסעים שאימצו את הדנקל ככלי תחבורה נוח, אמין ובטוח.
במהלך השנה ביצעה הרכבת הקלה יותר מ- 120 אלף נסיעות מקצה לקצה, על פני יותר מ- 2 מיליון קמ' בין בת ים לפתח תקווה.

במסיבת עיתונאים הבוקר, במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן, יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע הפורש חיים גליק ומנכ"ל תבל, עמירם אוחיון – נחשפו נתוני השנה החולפת:
יותר מ- 20 מיליון נסיעות ברק"ל.
הרכבת עומדת על כ-100 אלף נסיעות בממוצע ליום (תכולה של 2000 אוטובוסים).

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל קפץ מס' הנוסעים מ- 17,000 לכמעט 100,000, תוך עלייה קבועה של 5% בממוצע. (ההשקה עם יותר מ100 אלף).


מסקר שביעות רצון שערכה תבל (דיירקט פולס) עולה, כי 93% מהנוסעים הביעו שביעות רצון מהנסיעה והשירות!

53% מעידים כי הם משתמשים בתחבורה ציבורית יותר מבעבר.

67% מעידים כי יעדיפו תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי.

התחנות העמוסות: כל התחנות התת קרקעיות ( 61% בתת"ק) והמובילות:
תחנת אלנבי – 1,788,212 נוסעים בשנה
תחנת יהודית – 1,761,673 נוסעים בשנה
תחנת בן גוריון – 1,700,655 נוסעים בשנה
העיר תל אביב מובילה בתיקופים עם 46% מכלל הנסיעות.

במהלך השנה פעלו נת"ע ותבל לטייב את השירות וביצעו מספר מהלכים:
קיצור זמן הנסיעה מקצה לקצה התקצר מ- 96 דקות ל- 73, בעקבות סנכרון רמזורים, ייעול העצירות וניסיון הנהגים.

העלאת התדירות: ההשקה החלה עם שני קווי שירות ו- 10 רכבות בשעה, והיום עומדות 15 רכבות בשעה לרשות הציבור.

הארכת זמן השירות: זמני השירות הוארכו באופן כללי ובאופן נקודתי עקב אירוע ספורט, בידור ובילוי כמו לילות חמישי בקיץ.

עקב מהירות נמוכה יחסית במקטע הדרומי בואכה בת ים, נעשית עבודה ע"י גורמי המקצוע על מנת להעלות את מהירות הרכבת.

אירועי בטיחות:
0 תאונות באשמת הנהג!
5 התנגשויות בהולכי רגל
10 התנגשויות עם רכב או אופניים
רוב התאונות הסתיימו בפצועים קל.

נתונים:
תחילת עבודות: פיצוץ גשר מעריב אוגוסט 2015
אורך הקו: 24 קמ'
23 תחנות עיליות ו 10 תת"ק ואליפלט השקועה
36 רכבות
120 נהגים

תדירות הרכבת בשיא: כל 4 דקות בתת"ק ו5 ד' בתוואי העילי.

שעות השיא בין 07:00 ל10:00 ומהשעה 15:00

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לפני שנה חנכנו את הרכבת הקלה הראשונה במטרופולין דן, הדנקל. וזה לא היה פשוט. היו בדרך אתגרים רבים, מכשולים ומהמורות שנדרשנו לצלוח, בסופו של דבר קיבלנו ביחד החלטה אמיצה לפתוח את הקו האדום, היום, בצל המלחמה, אנו מבינים יותר מתמיד את חשיבותן של התשתיות התחבורתיות בים, באוויר וביבשה. למרות המלחמה, התקדמנו בשנה האחרונה עם עבודות הקו הירוק ועבודות הקו הסגול. ואנחנו מתקדמים גם את תכנון פרויקט המטרו. אני מודה לכל מי שהיה שותף למהלך הזה, למנכ"ל נת"ע היוצא, חיים גליק, ליו"ר נת"ע, מאיה ליקוורניק, להנהלה ולדירקטוריון,
אני רוצה לחזק מפה את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הנלחמים באומץ ובגבורה בעזה, בצפון ויהודה ושומרון. נמשיך לפעול עד להחזרת החטופים, השבת השקט והביטחון והכרעת אויבינו באשר הם."

יו"ר נת"ע, עו"ד מיה ליקוורניק: "בתום שנה ניתן לומר בוודאות שהמהפיכה התחבורתית כבר החלה. הקו האדום קונה לו עוד ועוד קהלים, הולך ותופס מקום של כבוד בחיי היום יום. הקווים הירוק והסגול כבר נראים היטב ברחבי גוש דן, והמטרו על שלושת הקווים הולך וצובר תאוצה בהובלת נת"ע ואנשיה המסורים. אני מזמינה את כל תושבי גוש דן להצטרף אלינו בדרך לעתיד תחבורתי מבטיח".

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״חלום של עשרות שנים הפך למציאות יום יומית. למרות התקופה המאתגרת אנחנו במשרד התחבורה, עושים הכל על מנת להמשיך ברציפות התחבורתית בים באוויר וביבשה. כמות הנוסעים בדנקל גדלה מדי יום. העסקים הנמצאים ליד תחנות הדנקל הולכים ומשגשגים. מספיק לראות את שדרות ירושלים הנפלאות ביפו כדי להבין איזה שינוי עצום הובילה הרכבת הזו. אנחנו, במשדר התחבורה והבטיחות בדרכים, יחד עם אנשי נת"ע והחברה המפעילה, תבל, ממשיכים בשיפורים ובשינויים כל הזמן. בד בבד עם הפעלת הקו האדום אנחנו ממשיכים בבנייה ותכנון הקווים הבאים. תודה רבה לכל אלו שפעלו ופועלים למען המשך הפרויקט העצום של הרכבת הקלה, הדנקל״.

מנכ"ל נת"ע, חיים גליק:
"זהו יום חג עבורי, עבור עובדי נת"ע ושותפינו שהקימו ביחד את אחד הפרויקטים הגדולים בישראל. הקו האדום הוא רק ההתחלה, התחלה מוצלחת יש לומר, כפי שמעידים מליוני הנוסעים, לפרויקט הסעת ההמונים במטרופולין ת"א שקורם עור וגידים. בשנים הקרובות נחווה כולנו שינוי משמעותי בחיינו עם רשת רכבות קלות והמטרו שיחבר גם את הפריפריה למרכז. נת"ע מוכנה לאתגר העצום, וגאה במשימה הייחודית שהוטלה עליה".

מנכ"ל תבל מקבוצת אגד, עמירם אוחיון: "חברת תבל, המפעילה את הקו האדום גאה בביצועי הקו בשנת ההפעלה הראשונה. הפעלנו את הרכבת תוך השגת יעדי השירות והבטיחות. 93% מהנוסעים שלנו הביעו שביעות רצון גבוהה מהשימוש ברכבת הקלה. נמשיך להשקיע ביצירת חוויה נעימה, יעילה ובטוחה, ונמליץ לכל מי שעוד לא ניסה להחליף את הרכב בנסיעה ברכבת הקלה בדרך לעבודה, לקניות ולבילוי בשעות הערב".

קרדיט: הרכבת הקלה-דנקל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן