כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית תל אביב-יפו: פסטיבל המחול והאמנויות לילדות ולילדים "יפו רוקדת  يافا ترقص" יתקיים החודש

בין התאריכים 27-25 בספטמבר באתרים מרכזיים ביפו

עיריית תל אביב-יפו תערוך בסוף חודש ספטמבר את "יפו רוקדת" – פסטיבל מחול ואמנויות לילדות ולילדים. הפסטיבל, שיימשך שלושה ימים (27-25/9), יתקיים בשלושה אתרים מרכזיים ביפו: המרכז הערבי-יהודיבית הבאר (סלמה 6)מחסן 2 בנמל יפו. זוהי שנתו השנייה של הפסטיבל, בניהולם האמנותי של דליה חיימסקי ועדי בוטרוס.

במהלך הפסטיבל יוצגו יצירות של כוריאוגרפים וכוריאוגרפיות מקומיים ובינלאומיים ויערכו סדנאות יצירה וריקוד לכל המשפחה. גם השנה מציעה תוכנית הפסטיבל גיוון של קולות של אמנים ותיקים וצעירים שנמצאים במרכז עשיית המחול, בהם שרון פרידמן, מאיה ברינר, מיומנה, שקד מוכיח, אסתר ורובל, עדי זלינגר, יסמין וייס ונעמן שלצר, רועי אסף בביצוע המסלול להכשרת רקדנים ומיכל בן צבי. יומו השלישי של הפסטיבל יוקדש רובו ככולו לתרבות ההיפ הופ עם אמני היפ הופ מהמובילים בתחום.
למעט מפגש מיומנה, שאליו ניתן לרכוש כרטיס בהנחה למחזיקי ומחזיקות דיגיתל (20 שקלים), הכניסה חופשית לכלל המופעים והסדנאות, כאשר חלקם מותנים בהרשמה מראש.

לינק לתוכניית הפסטיבל ולהרשמה לחצו כאן

לינק לפרטים נוספים באתר העירייה לחצו כאן

יפו רוקדת מבוסס על הרצון להנכיח את תרבות המחול ביפו. הפסטיבל דוגל בבניית אמון בין פלחי האוכלוסייה השונים בעיר, בראשם הקהילות הערבית והיהודית, מתוך תפיסה שאמנות, כצורת ביטוי ייחודית, מעמיקה את הבנתנו המוסרית ומאירה את היחס שלנו אל האחר. לצד יצירות של יוצרים ולהקות מהשדה המקצועי, גם השנה הפסטיבל ממשיך להדגיש את שיתוף הפעולה בין השדה המקצועי לקהילתי באמצעות פרויקטים ייחודיים שנוצרו בעבור הפסטיבל.


כך למשל, היצירה על מה את חולמת של שקד מוכיח טווה ברצף קולי וכוריאוגרפי את חלומותיהן של ילדות תושבות יפו, המתארות בצורה רעננה את פחד המלחמה, אבל גם אפשרות למציאות אחרת, לגעגוע ולתקווה. בעצירה, עובדת מאיה ברינר עם קבוצת נשים יפואיות מהקהילות הערבית והיהודית. במסען המשותף הן מייצרות מרחב פוליטי ואישי, הבשל להתוות דרך חדשה.

במפגש מיומנה לכל המשפחה ילמד הקהל לתופף על דליים ועל עצמו, ויכלול צפייה בקטעי מופע של הלהקה – ישנה הטבת דיגיתל. סולו ניגון של אסתר ורובל (דנמרק) מתקיים על קיר בתנועה אנכית ומציע רגע של ריחוף ומחווה לכך שגם הבלתי אפשרי הוא אפשרי – אפילו ריקוד על קיר; וסולו מתחת לאפס מאת ובביצוע נעמן שלצר בדמות קבצן הגורר מקרר שמצא ברחוב לקומדיה מטורפת של טעויות. זהו מופע סוריאליסטי שאין בו רגע דל, בנפח של 500 ליטרים של אקרובטיקה מהפנטת והומור משובח.
אירוע ההיפ-הופ הגדול, באוצרות הגר וייצמן, יכלול "באטלים" קבוצתיים נושאי פרסים כספיים, במה לרקדנים מקצועיים, הופעות של תלמידים ותלמידות מרכזי המחול בתל אביב-יפו וסדנאות לאוהבי ההיפ-הופ באשר הם.

לאורך כל שעות הפעילות בימים הראשון והשני של הפסטיבל ייפתח גם מרחב שקט – חדר יצירה לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים.

להלן פירוט האירועים:

25 בספטמבר, יום רביעי, 19:45-16:00, המרכז הערבי-יהודי (קדם 109):

מפגש מיומנה לכל המשפחה, סדנה ומופע לכל המשפחהGo Figure  – שרון פרידמן, מופע מתחת לאפס – נעמן שלצר, מופע ושיחה של המסלול להכשרת רקדנים | מרכז ביכורי העיתים, מופע ניגון של אסתר ורובל, מופע על מה את חולמת – שקד מוכיח, מסיבת קצף בועות וריקודים לכל המשפחה, מרחב שקט לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים.

26 בספטמבר, יום חמישי, 19:45-16:00, בית הבאר (סלמה 6)

מופע ריקוד ותיפוף אפריקאי בשיתוף קהילת AfroYaffo – עדי זליגדר, מופע שני טיפוסים – יסמין ונעמן, מופע עצירה – מאיה ברינר, סדנת אקרויוגה להורים וילדים – אבנר הוכפלד, מופע Tablao Flamenco לכל המשפחה – מיכל בן צבי, סדנה באר המשאלות, סדנה להכנת מארקס (רעשנים) לרקדניות ולרקדנים הצעירים, מרחב שקט לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים.

27 בספטמבר, יום שישי, 19:45-16:00, מחסן 2, נמל יפו

באטלים קבוצתיים All Styles Battle 4vs4 – שופטים: לארה קרו (B-Girl Valerok), אלכס קים (Kimoto), דין פרטוש, די׳גיי: DJ Ofiri – אופיר יוגב, MC אלון הופמן (Asado).

סדנת קצב, תנועה ותיפוף לכל המשפחה Adika Dance – עדי זלינגר, סדנת היפ-הופ לגילי 7-11 – אלכס קים, סדנת פופינג לגילאי 17-12 – דין פרטוש, מופעי היפ-הופ לכל המשפחה – מרכזי מחול קהילתיים תל אביב-יפו, פינחת – מרחב יצירה עצמאי בו הילדים יכולים לצייר, לשהות ולנוח.

קרדיטי צילום: סולו ניגון – ברנרד הוך; Go Figure- German Anton; מסלול – אסקף; תלמידות המרכז הערבי-יהודי – אופיר אברהמוב

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן