להלן פירוט המדדים וגמול הכספי:
בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים
1. שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים.
2.חישוב הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי/לאומי ומניעת נשירת תלמידים נערך בהשוואה למוסדות דומים לפי מגזר/או מגזר וסוג פיקוח.
בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים
ההישגים לאור מבחני המיצ"ב ביסודי ובחט"ב ולאור מדדי הטיפוח, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.
חלוקת הגמול בין בתי הספר
1. רמה 1 (83 חטיבות עליונות) –8,793.25 ₪
2. רמה 2 (84 חטיבות עליונות) –6,594.94 ₪
3. רמה 3 (84 חטיבות עליונות) – 4,396.63 ₪
4. רמה 4 (84 חטיבות עליונות) – 3,297.46 ₪
אלו בתי הספר הזוכים בחולון:
אילון, קוגל, נבון, הרצוג ,קציר ואורט חולון
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: ״הצטיינות בחינוך היא מכלול של עשייה חינוכית, הנוגעת להקניית ערכים, חיזוק הזהות והשייכות לקהילה ולמולדת, ושיפור ההישגים החברתיים והלימודיים. עשייה זו מובילים אנשי חינוך והוראה מופלאים, פורצי דרך, אשר סוללים לתלמידיהם נתיבים למיצוי יכולותיהם ומעניקים להם הזדמנויות להצלחה במגוון תחומים. אני מברכת את המנהלים וצוותי החינוך על ההישגים אליהם הצעידו את תלמידיהם ובית ספרם.״
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר ציינה, כי הפרסים משקפים את ההשקעה יוצאת הדופן של צוותי חינוך שהנחילו ערכים של אהבה ומסירות, אמונה ותקווה, תעוזה, חדשנות ויוזמה. הם פעלו ללא לאות כדי להפוך את בית הספר למרחב מעניק, מחבק ומצמיח. הם פעלו כדי לצמצם פערים ולטעת בכל תלמידה ותלמיד את האמונה כי יש בהם את היכולת, המסוגלות והכישורים לפרוץ קדימה. אני מברכת את המנהלים ואת צוותי החינוך הזוכים ומודה להם על מלאכת החינוך המפוארת שלהם.
לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי שנע בין 3,297 ₪ לכ-8,793 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".
בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 838 חטיבות עליונות מכל רחבי הארץ ומכל מהגזרים. מתוכן 335 חטיבות זכו בתגמול. 54% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 26% ממלכתי-דתי, 13% מהחינוך הערבי, 4% מהחינוך החרדי, 2% מהחינוך הדרוזי, ו-1% מהחינוך הבדואי.