סקר מכון Kantar ותנובה: סקר חדש לקראת החזרה לבית הספר-60% מהאמהות מכינות את הכריכים לבית הספר
רק 6% מילדי ישראל מכינים את הכריך בעצמם;
חביתה, שוקולד וגבינה צהובה הם המאכלים הפופולאריים בכריך
חביתה , שוקולד וגבינה צהובה הם המאכלים הפופולאריים בכריכים של ילדי ישראל, כך עולה מסקר שערכו לקראת החזרה לבית הספר, חברת תנובה ומכון המחקר Kantar (לשעבר TNS). הסקר נערך באופן אינטרנטי בתחילת חודש אוגוסט בקרב 500 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית מעל גיל 18.
חביתה המאכל הפופולארי בכריך, אחריה שוקולד וגבינה צהובה. "עמק" היא הגבינה הצהובה המועדפת על הורים.
מהסקר עולה כי 65% מההורים מכינים לילדיהם כריך עם חביתה, 61% מהם מכינים כריך עם שוקולד ו-56% כריך עם גבינה צהובה. אחריהם בדירוג טונה (44%), חומוס (38%) וגבינה לבנה (36.5%). עוד עולה מהסקר, כי 60% מהאמהות מכינות את הכריך לילד בבית, ו-32% מהאבות, כאשר רק 6% מילדי ישראל מכינים לעצמם את הכריך ו-2% מהילדים בישראל הולכים לבית ספר ללא כריך. עוד עולה מהסקר כי "עמק" היא הגבינה הצהובה המועדפת על הורים המכינים כריכים לילדיהם. 66% מההורים שמכינים כריך עם גבינה לילדיהם, מכינים אותו עם "עמק" של תנובה.
לדברי מיכל בצר, מנהלת השיווק של חטיבת החלב בתנובה: "ההורים של היום מחפשים פתרונות מזינים ועשירים בחלבון כמו חביתה, גבינות או טונה. בשנים האחרונות החלבון הפך למרכיב משמעותי בתזונה היומיומית של צרכנים בישראל ודרך מצוינת לשלב אותו בתפריט היומי היא הכריך לבית הספר. גבינת "עמק" כי היא מותג ותיק ואהוב בטעם, כאשר גם ברמה התזונתית 2 פרוסות גבינת "עמק" מספקות כמחצית מכמות הסידן וכשליש מכמות החלבון היומית המומלצת לילדים בגילאים 4-8".