מה קורה ברשת קהילה ופנאי בחולון?-צהרונים נסגרים והורים מתוסכלים שטוענים להתנהלות כושלת
לפני מספר ימים נפתחה שנת הלימודים ולא כל הילדים וההורים היו מאושרים.
הסיבה לאי שביעות הרצון הוא הודעה שההורים קיבלו שהצהרון שאליו היו אמורים להרשם לא יפתח.
בנוסף לזאת לא ניתן להורים מענה לדרישות אותם הציגו בפני רשת קהילה ופנאי לפתיחת הצהרונים.
אם מתוסכלת כותבת למערכת:
מישהו צריך אחת ולתמיד להרים את הכפפה ולעשות משהו עם רשת קהילה ופנאי.
אותה הרשת שאנחנו כל תושבי חולון שבויים שלה .
אותה הרשת שצריכה לספק לילדנו מסגרת בזמן שאנחנו ההורים יוצאים לעבוד על מנת לפרנס את משפחתנו בכבוד.
השנה הרשת החליטה שהיא חוסכת על חשבוננו.
רק במתחם רבעיית רמז
קרוב ל10 ילדים נשארו ללא צהרון , יודעים למה?
כי השנה הרשת החליטה לסגור צהרון 1/4.
לצמצם !!! על חשבון מי… על חשבון ההורים !!!
ניסינו להסביר בצורה יפה מכבדת אך אנו פשוט מיואשים… כמה אפשר
לשלוח מיילים ?! סמסים ?! למי לא …למפקחת … למנהלת… לסמנכלית של רשת קהילה ופנאי.. ממש כל אחת ואחת בפנייתה האישית נתקלה באטימות ובחוסר רגישות בהתנהלות ביזארית עם אינפורמציה שיקרית על חוסר כח אדם (בזמן שהמפעיל הקבוע של הצהרון בגן יושב בבית ומחכה שיקראו לו )
לא הגיוני אתם בטח אומרים לעצמכם.. נכון .!!?!
אז לאחד צהרונים ולהעמיס בגן 35 ילדים בזמן שאפשר להקל ולפצל את העומס זה הגיוני???
לאחד ילדים בני 4 עם ילדים בני 5 וחצי שהתוכן הלימודי שלהם שונה לחלוטין… הגיוני??.
למה לא להוריד מהעומס עבור הצוותים ?! גם ככה השעה הזו קשה לילדים אז על אחת כמה וכמה לצוות הצהרון.
למה לא לתת מענה ראוי עבור הילדים ועבור אותם הורים שרק צריכים מסגרת צהרון !??
למה להקריס את הצוותים עם 35 ילדים??? העיקר לסרב בתוקף לפתוח עוד צהרון…. ממש הגיוני נכון?!
בתגובה הרשת ציינה …לא נרשמתם בזמן
ואני שואלת …נותנים לנו "עונש" שלא ביצענו הרשמה בזמן כל אחד מסיבותיו שלו…. כי מה ?! כי אם היו נרשמים מראש 40 ילדים בכל מקרה היה צורך בצהרון נוסף … הרי התקן הוא ל35 ילדים אז מה זה משנה בכלל מתי נרשמנו?! מה זה התרוץ העלוב הזה?!
רק אציין ואומר שבין 10 הממתינים ישנו ילד 1 שהוא בחינוך מיוחד, משתלב בצהרון במשך שנתיים עם אותם הילדים וגם השנה אימו ביקשה שימשיך איתם על מנת לא לגרום לו רגרסיה, ופשוט הרשת עם הלב הקר שלהם זרקו אותו לצהרון רחוק מביתו ומבלי שמכיר שם אף אחד.
ילדה נוספת עם תעודת תו נכה .. ילד נוסף שרק עבר השנה למתחם אשר הוריו עברו גירושים והבטיחו לאמא גן עם צהרון.
ילדה נוספת עם בעיות רגשיות שעצם כך שהיא בלי מסגרת חברתית משפיע עליה לרעה…
כל אלה ללא מסגרת צהרון הגיוני ?!
כאמא מודאגת אני שואלת את עצמי עד מתי נמשיך לסבול את הפלגמטיות והחוסר רגישות המשווע של רשת קהילה ופנאי?!
עד מתי נהיה שבויים של רשת שאין לה כל כוונה להבין את הצורך הבסיסי של הילדים ההורים ושל צוות הצהרונים אשר נרמסים ונשחקים תחת ידיה של הרשת .
אשמח לעזרה מכל מי שיש לו יד בדבר .
לא נשקוט עד שלא יפצלו ויפתחו צהרון כפי שהיה עד כה במתחם רבעיית רמז ויאפשר לכולם מסגרת צהרון ראויה.
עוד אם השייכת למתחם הגנים בשכונת רמז כותבת:
הרשת איחדה שני גנים לכדי צהרון אחד המונה 35 ילדים , כאשר 9 ילדים משני הגנים מחכים ברשימת המתנה.
חלקם היו ברשימה במועד וחלקם באיחור אך כמובן לפני תחילת שנת הלימודים כמובן כך שהרשת בבואה לבצע את השיבוצים יכלה לבדוק תמונת מצב עדכנית.
הורים שאיחרו מסיבותיהם שלהם לא יכולים לשאת בעונש כזה של לא להיות משובץ ובטח לא ילדיהם אשמים.
ישנם ילדים בעלי רקע ריגשי והתפתחותי שמחכים למענה לשיבוצם וישנם 35 ילדים שצריכים לקבל גן צפוף ומעורבב.
פנינו לרשת קהילה ופנאי וזו תגובתה:
סך כל הצהרונים שלא נפתחו השנה הוא 8
בנוגע לטענות ההורים:
תקופת הרישום הסדיר לצהרוני הגנים הסתיימה ביום 31.1.22. בתקופת השיבוצים לצהרונים זה היה המידע שנמצא בידינו, לכך נערכנו, וכל מי שנרשם בתקופה זו שובץ לצהרון.
במקרה המדובר, בזמן השיבוץ לצהרונים, מספר הנרשמים בשני הגנים במתחם לא עמד במספר המינימום לפתיחת צהרון ולכן אוחדו הגנים לצהרון אחד.
כל מי שנרשם שלא במסגרת תקופת הרישום הסדיר נרשם בהמתנה ועל בסיס מקום פנוי, בפועל הרשת שיבצה כל מי שנרשם עד סוף יולי במידה והיה מקום בצהרון.
הילדים מהגנים האלה, שנמצאים כעת בהמתנה, נרשמו באוגוסט וספטמבר 22 כאשר הצהרון כבר מלא.
כל פניות ההורים שהגיעו אלינו נענו והיום בבוקר נפגשנו איתם והסברנו להם את פני הדברים.
אנו מבינים ללב ההורים ועושים כל מה שניתן כדי לספק לכולם מענה מתאים. עם זאת, הדרישה לפתוח מיד צהרון נפרד לגן אינו עומד בקנה אחד עם מציאות ארצית בה יש חוסרים גדולים של צוותים חינוכיים ומסגרות שלא נפתחו בשל כך.
אנו ממשיכים בתהליך גיוס של צוותים חינוכיים ומקווים כי בהקדם נוכל לתת מענה מתאים לכל ילדי העיר.