כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מהו פרויקט "אופנידן"?​

כל הפרטים על פרוייקט האופניים הגדול של חולון כולל מפות של שבילי האופניים ושאלות ותשובות לכל מה שרציתם לדעת על המיזם

מהו פרויקט "אופנידן"?​

פרויקט "אופנידן" של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל. במסגרתו תיסלל רשת שבילי אופניים רציפה ובטוחה שתחבר בין ערי גוש דן ומרכזי התעסוקה במטרופולין תל אביב, ובכך תספק אלטרנטיבה נוספת במקום השימוש ברכב הפרטי.

במסגרת הפרויקט יסללו 110 ק"מ של נתיבי אופניים עירוניים ובינעירוניים בשבעה שבילים שונים. השבילים יחברו את תל-אביב-יפו, רמת גן, ראשון לציון, הרצליה, רמת השרון, פתח תקווה, גבעת שמואל, בני ברק, בת-ים, חולון ואזור ואף יעברו בסמוך למוסדות אקדמיה ומרכזי תעסוקה גדולים בגוש דן.

רשת השבילים תיצור לראשונה תשתית אמיתית עבור כלי נסיעה דו גלגליים ותאפשר רכיבה רציפה, נוחה ובטוחה. פרויקט זה מהווה עוד נדבך בסל הפתרונות התחבורתיים עליהם עובדת חברת נתיבי איילון בימים אלו במטרה לספק חלופה אמיתית ליומיום (ציבור העושה דרכו לעבודה וחזרה) הנאלצים לעמוד בכל יום שעות ארוכות בפקקים.

מידע על העבודות המתבצעות במסגרת הפרויקט ברחבי העיר >>​​​​


אופנידן בחולון

בעיר חולון עוברים שלושה שבילים:

  • שביל איילון– המחבר בין בראשון לציון, חולון, בת ים ות"א – השביל מתחיל מהמכללה למנהל בראשון ומסתיים בפארק החורשות בת"א. למפת ​שביל איילון
  • שביל חולות– השביל חוצה את העיר חולון ומגיע עד לת"א- השביל מתחיל מחורשת בן גוריון בחולון ומגיע לדרך בן צבי בת"א. למפת שביל חולות
  • שביל אריאל– מחבר בין ראשון לציון, חולון, אזור ומגיע עד לת"א- השביל מתחיל בראשון לציון מתחבר לאזור התעשיה והעסקים וברחוב המרכבה ומשם ממשיך עד לת"א. למפת שביל אריאל

למפת כלל השבילים של פרויקט "אופנידן"

למעקב אחר לו"ז העבודות – היכנסו ל​אתר אופנידן

שאלות ותשובות

מה מייחד את שבילי אופנידן

  • שבילי אופנידן מציגים סטנדרט רכיבה שעוד לא קיים בארץ: מסלולי רכיבה דו מסלוליים ברוחב 3.5 מטרים (נתיב נסיעה נפרד לכל כיוון).שביל האופניים מביאים גם בשורה בטיחותית – השבילים יכללו הפרדה מפלסית מתנועת כלי הרכב, והפרדה פיזית בין הולכי הרגל לרוכבי האופניים, על מנת להבטיח את בטיחות הרוכבים והולכי הרגל.השבילים החדשים שמים את רוכבי האופנים והולכי הרגל במרכז. לאורכם יישתלו עצים שיתנו צל, מתקני תאורה, פינות רענון לרוכבים ומתקני תחזוקת אופניים לניפוח ושימון.
  • מתי צפוי להסתיים הפרויקט?
  • הצפי לסיום הפרויקט כולו הוא בשנת 2024. עם זאת, יש לזכור שהעבודות על כל שביל מורכבות ממקטעים-מקטעים. לכן, כל חלק מסתיים בזמן אחר.
  • אילו שבילים עוברים בחולון?
  • בחולון עוברים שלושה שבילים בפרויקט – שביל חולות, שביל איילון ושביל אריאל.
  • היכן עובר שביל אריאל ומתי הוא צפוי להסתיים?
  • שביל אריאל נסלל לאורך של כ-14 ק"מ והוא מחבר את הערים: ראשון לציון, חולון, אזור, פארק אריאל שרון, רמת- גן ות"א-יפו. שביל זה, מתחיל בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון ומגיע עד דרך השלום בתל-אביב-יפו.
    בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את פארק אריאל שרון ומכללת אורט בחולון.השביל צפוי להיפתח לתנועה מלאה בתחילת שנת 2024.
  • היכן עובר שביל חולות ומתי הוא צפוי להסתיים?
  • אורכו של שביל "חולות" הוא כ-7 ק"מ ומחבר את הערים: ראשון לציון, חולון ות"א-יפו. שביל זה מתחיל בקניון הזהב בראשון לציון ומגיע עד דרך בן צבי בתל-אביב-יפו.
    בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את המכון הטכנולוגי, מוזיאון העיצוב, מדיטק בחולון, פארק החורשות והמכללה האקדמית ת"א-יפו.
    השביל צפוי להיפתח לתנועה מלאה ברבעון 3 בשנת 2022.
  • היכן עובר שביל איילון ומתי הוא צפוי להסתיים?
  • לאורך 14 ק"מ מחבר שביל "איילון" את הערים : ראשון לציון, חולון, בת ים  ו-ת"א-יפו. השביל מתחיל במכללה למנהל בראשון לציון ומגיע עד דרך בן צבי בתל-אביב-יפו. בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את המכללה למנהל, רכבת משה דיין, קניון הזהב, רכבת קוממיות, קניון בת ים, תחנת רכבת וולפסון ובית חולים וולפסון. השביל צפוי להיפתח לתנועה מלאה בתחילת שנת 2024.
  • מדוע העבודות לוקחות הרבה זמן? בסך הכל מדובר בסלילת שביל אופנים
  • נכון, שבילי אופניים הם עבודת תשתית פשוטה יחסית, אבל מרבית מהמקטעים ממוקמים בלב הערים, בסמיכות לבתי מגורים ולעסקים.על מנת למזער את ההפרעה, העבודות מתקיימות רק בשעות מסוימות וכוללות הסדרי תנועה המאפשרים את המשך השימוש בבתי עסק ותחבורה ציבורית גם בזמן העבודות. כמו כן, במסגרת העבודות אנו מבצעים חידוש כולל של הרחוב והתשתיות שלאורכו. למעשה העבודה מורכבת משני שלבים: השלב הראשון, שלוקח זמן רב יותר הוא החלפת וחידוש התשתיות ברחוב. לאחר מכן אנו ממשיכים לביצוע עבודות על מפלס הרחוב כשבסופן סלילת שביל אופניים, חידוש הרחוב, שתילת צמחיה ובניית שביל להולכי רגל. 
  • מדוע לא עובדים על כל השבילים בבת אחת? מדוע לוקח כל כך הרבה זמן לבנות שבילים?
  • העבודות להקמת שביל האופניים מצריכות תיאום הנדסי מול גופים רבים ועיריות שונות. כמו כן, לכל מקטע משך ביצוע שונה כתלות באורכו, מורכבותו ותכולת העבודה המתוכננת בו. בשל כך, לא כל המקטעים זמינים בנקודת זמן אחת ולא ניתן לסיים את כל מקטעי השביל באותה נקודת זמן. הפרויקט מתקדם לפי בשלות המקטע, מקטע שבשל ליציאה לביצוע – יוצא לביצוע.
  • אילו ערים/ רשויות משתתפות בפרויקט?
  • ת"א, הרצליה, רמה"ש, רמת גן, פתח תקווה, ראש העין, אזור, חולון, בת ים, ראשל"צ, גבעת שמואל, בני ברק, קרית אונו (וגם פארק תל אפק, פארק הירקון, פארק אריאל שרון).
  • מדוע אנחנו צריכים שביל אופניים? אף אחד בשכונה לא משתמש באופניים
  • נכון, כיום אחוזים גבוהים מהציבור לא משתמשים באופניים או כלים דו גלגליים אחרים. על פי סקרים ומחקרים שנעשו אחד הדברים המונעים מאנשים לרכב על כלי דו גלגלי הוא העדר תשתית. כיום הרכיבה אינה נעימה ואינה בטוחה ולכן את.ה ורבים אחרים לא רואים באופניים אלטרנטיבה אמיתית ובצדק. מטרת הפרויקט היא לספק תשתית רכיבה איכותית שתזמין, עם הזמן, יותר ויותר אנשים להשתמש בכלי רכב דו גלגלי להגעה לעבודה, לסידורים או בילויים. במדינות המפותחות ביותר בעולם אופניים הם כלי תחבורה לגיטימי הנמצא בשימוש נרחב, השאיפה היא כי פרויקט ""אופנידן"" יביא את בשורת האופניים גם לישראל. בנוסף, חשוב להבין כי פרויקטים מסוג זה הם פרויקטים תשתיתיים שלוקח שנים לתכנן ולבצע. ככאלו הם מתוכננים עם הסתכלות קדימה, לא רק על צרכי האוכלוסייה הנוכחית אלא גם על צרכי האוכלוסייה העתידית. 
    גם אם היום את.ה אינך משתמש.ת באופניים, יתכן ובעתיד זה ישתנה ואולי מישהו מבני ביתך ישתמש בתשתיות אלו. תחזיות האוכלוסייה של ישראל מצביעות על כך שיהיה פה צפוף יותר ויותר, ולכן ישנה חשיבות גדולה במיוחד ביצירת מגוון אפשרויות תחבורתיות שיפעלו יחדיו."
  • השבילים מסוכנים גם ככה, כיוון שאנשים רוכבים באופניים מאוד מהר על המדרכות.בדיוק בגלל זה מוכרחים ליצור תשתית נפרדת עבור רוכבי האופניים. ריבוי כלי הרכב הדו גלגליים הם עובדה, אך כיום הרוכבים בוחרים בין לסכן את עצמם ברכיבה על הכביש לבין לסכן את הולכי הרגל ברכיבה על המדרכות. העיקרון המנחה בתכנון שבילי האופניים בפרויקט הוא שמירה על בטיחות כלל המשתמשים באמצעות הפרדה ברורה בין רוכב האופניים להולך הרגל וכלי הרכב.
  • היכן יעצרו כלים "תקועים" (פנצ'ר וכד') מבלי לסכן את עצמם, את הולכי הרגל ואת התנועה?
  • רכבים תקועים, בדיוק כמו היום, יוכלו לעצור בצד הדרך. שביל האופניים מתוכנן תוך הפרדה מוחלטת מנתיב הנסיעה זאת על מנת לשמור על רוכבי האופניים.
  • האם אוכל להגיע עם האופניים עד לעבודה?
  • כן, כמובן כתלות במקום מגוריך. השבילים עוברים במוקדי התעסוקה המרכזיים בגוש דן, ביניהם: עזריאלי ת"א, קריית אריה בפ"ת, יגאל אלון ורמת החייל בת"א, איזור תעשייה הרצליה פיתוח, מב"ת מערב בראשל"צ וכו'.
  • המידע באדיבות עיריית חולון
  • קרדיט תמונה:עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן