חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים, מבצעת עבודות לבדיקת הקרקע כחלק משלבי תכנון פרויקט המטרו בחולון (M3).
החל מיום ראשון, 15.1.23, למשך כשבועיים, משעה 21:00 עד שעה 05:00, תבוצענה עבודות לבדיקת הקרקע ברחוב הופיין, בקטע שבין רחוב חיים ויצמן לרחוב חיים סירני.
הסדרי תנועה ועבודה:
- העבודות תבוצענה בימים ראשון-חמישי
- התחבורה הציבורית תפעל כסדרה
- מעבר הולכות והולכי הרגל יתאפשר כרגיל
- יצומצמו נתיבי הנסיעה ברחוב הופיין, בקטע הנ"ל
*לנהגים ולנהגות מומלץ להיעזר באפליקציית WAZE
*ייתכנו שינויים בהתאם לתנאי מזג האוויר
מהו המטרו?
המטרו הוא רכבת מטרופולינית, הנוסעת מתחת לפני קרקע במנהרות ייעודיות ותוזן באמצעות חשמל. המטרו נוסע בהפרדה מלאה ממערכות תחבורה אחרות, אך משיק להן בתחנות רבות לאורך המסלול.
רשת המטרו מקודמת ע"י חברת נת"ע. היא מכילה 4 קווים, אורכה הינו 145 ק"מ ולאורכה 109 תחנות. המערכת צפויה לתת שירות לכ- 2 מיליון איש ביום אשר יעשו בה שימוש לכל אורך ורוחב המטרופולין.
כחלק מעקרונות התכנון של רשת המטרו ומיקום התחנות בסמיכות למוקדי עניין אסטרטגיים מרובי קהל, מאפשרת רשת המטרו מענה תחבורתי של הסעת המונים למוקדי מסחר ותעסוקה כמו גם למוקדי מגורים קיימים ועתידיים ותכניות רבות להתחדשות עירונית.
קו M1S הוא קו באורך של כ- 45 ק"מ והוא מכיל 31 תחנות. הקו הוא חלק מקו רדיאלי M1 החוצה את המטרופולין מצפון לדרום. תוואי הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך לחולון, ראשל"צ ומתפצל לשתי זרועות: זרוע מזרחית- לאורך ראשון לציון באר יעקב, רמלה ולוד וזרוע מערבית לאורך ראשון לציון, נס ציונה ורחובות.
הקו צפוי לשרת את תכנית הפיתוח מע"ר בן צבי, תכנית הפיתוח ח/500 בחולון, קניון עזריאלי בראשל"צ, בית החולים שמיר (אסף הרופא), בית הסוהר כלא איילון, מתחמי המגורים הנרחבים המתוכננים ומוקמים כרגע במקום מחנה צריפין המתפנה, אזור תעשייה פארק המדע בנס ציונה- רחובות, הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מכון וייצמן, בי"ח קפלן, ומרחב צפון לוד ועוד. לאורכו של הקו מתקדמות כיום תכניות רבות להתחדשות עירונית וציפוף המרקם האורבני כדוגמת בערים לוד, רמלה, חולון וראשל"צ.
קו מטרו M3 הינו קו חצי טבעת המקשר בין קווי המטרו הרדיאליים וקווי הסעת המונים אחרים במטרופולין גוש דן, ויוצר מבנה רשת היקפית באורך כולל של כ-39 ק”מ. הקו מחולק לקו ראשי ולשלוחה לנתב”ג ומשרת את הטבעת התיכונה של המטרופולין. לאורכו ייבנו 25 תחנות.
תוואי קו M3 עובר בבת ים, חולון, אזור, אור יהודה, קריית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל, תל אביב- יפו, רמת השרון, הרצליה, רמת גן. הקו צפוי לשרת מוקדי תעשייה ותעסוקה מרכזיים כגון אזה"ת הרצליה, אזה"ת רמת החייל, אזה"ת קריית אריה וכן בית חולים תל השומר.
2 התכניות קודמו בועדה לתשתיות לאומיות אשר במינהל תכנון. 2 קווים נוספים (M1N, M2) מצויים עודם בהליך תכנון סטטוטורי מתקדם ויובאו לאישור הממשלה עם סיומו. במקביל לתכנון הסטטוטורי נערכת חברת נת"ע להליך הביצוע של הרשת באמצעות מכרזי ענק אשר ישלבו חברות מהמובילות כיום במשק הישראלי וחברות בינלאומיות.
מסלול המטרו ומיקום תחנותיו תוכננו באופן המביא בחשבון מערכות תחבורה נוספות: רכבת ישראל, הרכבת הקלה (דנקל), קווי אוטובוס ועוד. השילוב והתיאום בין כולם יוביל לרשת תחבורתית יעילה, בטוחה ונגישה. שלושת קווי המטרו במטרופולין תל אביב יפעלו כרכבת תחתית, שתיתן מענה איכותי לתושבי המטרופולין ב-24 רשויות מקומיות שונות מרחובות ועד רעננה.
פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט פורץ הדרך מהווה נדבך נוסף במערך התחבורתי האדיר הנבנה כיום ברחבי מטרופולין תל אביב ובסיומו תהיה בגוש דן תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, בטוחה וירוקה – הצופה את פני העתיד התחבורתי של ישראל.
מערכת הסעת ההמונים המתוכננת תתרום להקלה משמעותית בכניסה לערי גוש דן וביציאה מהן אל מרכזי התעסוקה הגדולים בארץ.