גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

מפחיד לגור בחולון

עמותת אור ירוק: 61 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרה של קונפליקט בין הזרמת התנועה ובין בטיחות הולכי הרגל, תמיד יש לקחת את בטיחות הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות"

61 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בשנת 2022 (ינואר-נובמבר), יותר מהרוג אחד בכל שבוע בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2022 נפגעו 7,807 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים ו-630 נפצעו באורח קשה.

אחד מכל שני הרוגים בתאונות דרכים נהרג בצומת עירוני.

מהנתונים עולה כי 32 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2022 (ינואר עד נובמבר) – שלושה בכל חודש בממוצע. ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2022 נפגעו 4,756 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, 397 מהם קשה.


כאשר בוחנים את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים העירונים, העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשנת 2022 היא ירושלים. בפתח תקווה ובראשון לציון נהרגו הכי הרבה בתאונות דרכים בצמתים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים עם סיכון מוגבר לתאונת דרכים. כנהגים וכהולכי רגל אנחנו נדרשים לתשומת לב מוגברת כאשר אנחנו נכנסים לצומת. כדי למנוע ולצמצם את טעויות הגורם האנושי על התשתית בצומת להיות סלחנית לטעויות הנהגים או הולכי הרגל. יש למפות את הצמתים העירוניים מרובי התאונות ולוודא כי מתקיים בצומת לא מרומזר הסדר מיתון תנועה אשר יגרום לרכב לנסוע במהירות כזאת שתאפשר לו להגיב בזמן חירום. במקרה של קונפליקט בין הזרמת התנועה ובין בטיחות הולכי הרגל, תמיד יש לקחת את בטיחות הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות. בפעולות פשוטות וזולות ניתן לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

·        בחולון נפגעו 177 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2022 (חודשים ינואר-נובמבר), מהם שני בני אדם נהרגו ו-14 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו 15 בני אדם בתאונות בצמתים בעיר ו-2,404 בני אדם נפגעו.

צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

שיפור תשתית הצומת תסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים:

·        התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותאפשר להולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם.

·        הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת תאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל.

·        על ראשי הערים והרשויות לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה, כדי שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.

·        על הגורמים האחראיים לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

קרדיט:אור ירוק

Exit mobile version