כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תתכוננו לשביתת אזהרה ברשויות המקומיות

השביתה תכלול את מערכת החינוך

תתכוננו לשביתת אזהרה ברשויות המקומיות -השביתה תכלול את מערכת החינוך.

האם השלטון המקומי יכריז על שביתה ביום חמישי? כך עולה מפגישת עבודה שנערכה היום ובשל סכסוך עבודה עם משרד האוצר.

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס מזהיר את שרי הממשלה כי אם עד יום רביעי בלילה לא יינתנו תשובות לדרישות שהועברו על ידו לרבות הסכם שכר ותנאי העסקה לסייעות, השלמת מחסור כיתות לימוד וביטול קרן הארנונה – המדינה תצא לשביתת אזהרה כללית בכל הרשויות המקומיות בישראל – הכוללת את מערכת החינוך.

בשלטון המקומי והאזורי ערכו היום (שני) ישיבת חירום, בהמלכה הוחלט כי אם עד יום רביעי בלילה שרי הממשלה לא ייענו ל"הסרת הגזירות" הפוגעות בהם מחוק ההסדרים ומתקציב המדינה – כל המדינה תושבת כולל מערכת החינוך. "לא ניתן לכם לפגוע בנו, בתושבי מדינת ישראל. לא ניתן לכם להיכנס לכיס שלנו כדי לקחת מיסים עקיפים על חשבון התושבים כדי לממש הסכמים כאלו ואחרים", רמז ביבס להסכמים הקואליציוניים הרחבים", אמר ביבס לשרים במהלך הפגישה.

"אנחנו מצפים מכם לסגור את כל הדברים. עד יום חמישי, אם לא יתקיים משא ומתן ופתרון לכל הדברים האלו- השלטון המקומי יצא לשביתה גדולה שהתכלית שלה הוא לטפל באמת בתושבים האמיתיים של מדינת ישראל, אלו שנמצאים בערים, לטפל במשאבים… בסופו של דבר, בהשבתה הזאת אנחנו ניתן להם את אות האזהרה: או לתמוך, או שלחילופין אנחנו – השלטון האמיתי במדינת ישראל עבור התושבים, לא נוותר על שום שירות לתושבים שלנו".

ראשי המועצות מתרעמים על המחסור בכיתות לימוד וסייעות בגנים. כמו כן הם מתנגדים לרפורמה של הממשלה – להקמת הקרן לעידוד הבנייה למגורים ברשויות המקומיות, אשר תמומן מארנונה שאינה למגורים. לפי השינוי באוצר, משנת 2024 כל רשות מקומיות תפריש לקרן זו סכום מסוים מתוך הגידול בארנונה שלא למגורים שהייתה לה בשנה הקודמת, ביחס לארנונה שלא למגורים שהייתה לה בשנת 2022. הרשויות יחולקו ל-4 קבוצות: רשויות קבוצה א׳ יעבירו 49% מהעלייה של הארנונה העסקית שלהן ביחס לשנת 2022 אל הקרן, רשויות קבוצה ב׳ – 35%, רשויות קבוצה ג׳ – 20% ורשויות קבוצה ד׳ – 10%.


נמשיך לעדכן.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן