כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תאונות דרכים: שנת 2022 הסתיימה עם נתונים מדאיגים

כמות מדאיגה של נפגעים בחולון ,בת ים וראשון לציון-מה אומרת על כך שרת התחבורה מירי רגב

תאונות דרכים: שנת 2022 הסתיימה עם נתונים מדאיגים

351 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022- כמעט הרוג אחד בכל יום בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

שנת 2022 הייתה שנה קטלנית לכלל משתמשי הדרך – 108 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל, 79 בני אדם נהרגו כרוכבי אופנוע וקטנוע, 18 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 10 בני אדם  נהרגו כשרכבו על אופניים רגילים ו-49 נהגים צעירים עד גיל 24 מצאו את מותם בדרכים.

בנוסף, האוכלוסיות שבסיכון ממשיכות להיפגע: 25 ילדים בגילי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים, 83 בני נוער וצעירים בגילי 15-24 נהרגו בתאונות דרכים, 113 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו בתאונות דרכים ו-75 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

·         מקור: רלב"ד

עוד עולה מן הנתונים כי 127 מן ההרוגים בשנה זו נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. מעל ל-9,500 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בערים וביישובים בשנת 2022, מתוכם 1,466 נפצעו קשה.


בחולון נפגעו 327 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם ארבעה בני אדם נהרגו ו-45 נפצעו באורח קשה.

בבת ים נפגעו 233 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם 26 בני אדם נפצעו באורח קשה.

בראשון לציון נפגעו 209 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם תשעה בני אדם נהרגו ו-53 נפצעו באורח קשה.

השרה רגב: "חיי אדם הם הערך המקודש ביותר, וכולנו מחויבים לעשות הכל כדי לשמור עליהם. אני רואה את קידום הבטיחות בדרכים כאחד התפקידים החשובים ביותר של משרד התחבורה, ואפעל בכל כוחי למען מטרה נעלה זו".

ועדת ההיגוי הבין-משרדית, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, השלימה את גיבוש התוכנית הלאומית הרב-שנתית לבטיחות בדרכים בחודש נובמבר 2021.

לטענת השרה רגב, התוכנית מצטיינת בראייה רחבה, אינטגרטיבית ובין תחומית, מתייחסת לכל החידושים והמהפכות בתחום טכנולוגיות הרכב והבטיחות, והיא הראשונה מסוגה מזה כ-15 שנים. התוכנית תשמש קו מנחה אסטרטגי לכל משרדי הממשלה בתחום הבטיחות בדרכים, ומגדירה כיווני פעולה ותוכנית עבודה בתקציב כולל של מיליארדי שקלים.

הועדה פעלה בהתאם למטרות הבינלאומיות עליהן סוכם בהצהרת שטוקהולם לפני כשנה. התוכנית קובעת כאמור ,יעד של 50% הפחתה במספר ההרוגים והפצועים קשה עד שנת 2030, ומכאן נגזר שמה "50 עד 30".

יישומה המלא של התוכנית הלאומית צפוי למנוע עשרות אלפי תאונות ולהציל אלפי משפחות מחיים בצל אובדן או נכות קשה, ובכך יגשים את הערך העליון במדינת ישראל – ערך החיים.

התוכנית מתמקדת בעיקר בהגנה על משתמשי הדרך הפגיעים: הולכי רגל, רוכבי אופנוע ורוכבי כלי רכב זעירים כגון אופניים וקורקינטים.

עד כה לא יצאה התכנית לפועל.

קרדיט:אור ירוק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן