יובל ברנשטיין מלמד מבית הספר התיכון החקלאי מקווה ישראל זכתה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות
יובל ברנשטיין מלמד, מבית הספר התיכון החקלאי מקווה ישראל ותושבת ראשון לציון, זכתה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ"ג
מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.
יובל כתבה עבודה בתחום מדעי המחשב, שעסקה בנושא פיתוח אמצעי שליטה למערכת רובוטיקה כירורגית, המאפשר בחינת פונקציות עתידיות למערכת וככלי אימון
לרופאים. כחובבת רובוטיקה ורפואה, יובל נחשפה לפעילות של חברת MEMIC שמייצרת את הרובוט הכירורגי, והחליטה לכתוב את העבודה בשיתוף שלהם,
בהנחייתו של מר דביר כהן, מנכ"ל החברה. את העבודה ליווה המורה מר זאב יוסף.
"המערכת מיועדת לבחון פונקציות שיהיו יעילות וישימות לשימוש גם למי שלא מכיר ושיוכל לתפעל אותה בקלות", אומרת יובל. "כל הדרישות לפונקציות במערכת
הוגדרו על ידי רופאים שעובדים עם החברה. המטרה של מכשיר השליטה היא לאפשר לרופאים לפתח רעיונות חדשים ולהתאמן על פונקציות חדשות".
על עבודתה קבלה יובל בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר בכפר הנוער הדסה נעורים תעודת הוקרה ופרס כספי על סך 1500 ₪. הפרס נקרא על שמו של ישראל גור אריה,
מורה ומחנך שראה בלמידת חקר עצמאית את פסגת ההוראה והלימוד.
מתמטיקה ואסטרונומיה, ועד הסטוריה, ספרות ופילוסופיה. העבודה מזכה את התלמידים בחמש יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות.
העבודות שנכתבו השנה עוסקות במגוון תחומים ומציעות פתרונות לבעיות אקוטיות בתחום שינויי האקלים, מחסור במזון, רפואה ומחלות, פיתוחים של תוכנות ייחודיות
בהתאם לצורכי השוק, ועוד. העבודות המצטיינות נבחנו לפי הקריטריונים של חדשנות, מקוריות, ייחודיות ורלוונטיות.
"עבודות גמר הן צורך הכרחי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים סוגיות אקטואליות, ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים. זהו תהליך המשלב ידע,
התנסות והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים המקנים להם יתרון", אומרות ד"ר אתי סתיו, מרכזת תחום
עבודות הגמר במינהל לחינוך התיישבותי ויעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל.
בתמונות: אתי סתיו ויעל הורוביץ, יובל ברנשטיין מלמד מקבלת את הפרס
קרדיט צילום: סיוון שחור, לע"מ