מה יהיה עם עומסי התנועה במרכז העיר חולון ומדוע אין אכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית?
בשבועות האחרונים קיבלנו למערכת מאות תלונות של תושבים שטוענים שהנסיעה במרכז העיר הפכה פשוט לסיוט.
עיקר הטענות מופנות לעיריית חולון שצמצמה את נתיבי התנועה והפכה את חלקם לנתיבי תחבורה ציבורית שאותם היא לא אוכפת.
פנינו לעיריית חולון עם השאלות שאתם שאלתם ואלו הם התשובות:
1.מדוע נוצרו עומסי תנועה בעיר וצומצמו נתיבי התנועה?
לפני כ3 שבועות נפרסו הסדרי תנועה חדשים ברח' סוקולוב, בקטע שבין חנקין לקוגל, ובשד' קוגל, לטובת ביצוע עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה.
כחלק מכך, הוארך הנת"צ לכיוון צפון וכיום הוא מתחיל מרח' חנקין. בהתאם להסדרים החדשים עודכנו גם תוכניות הזמנים ברמזורים.
כמו בכל הסדר חדש, נדרש למשתמשי הדרך זמן להסתגלות ולהבנה של ההסדרים החדשים, ביניהם, איסור הפנייה שמאלה מחנקין לסוקולוב עקב הסדרת הנת"צ.
אגף התנועה בעירייה מבצע תצפיות שוטפות בציר ונמצא בקשר יום יומי עם מרכז הבקרה של נת"ע, ובשיתוף פעולה ביניהם מתבצעים שינויים בזמן אמת ברמזורים.
מאז השבוע שעבר ניתן לראות שיפור בשטח כתוצאה מההתאמה למצב החדש הן של משתמשי הדרך והן של הרמזורים.
2.מדוע אין אכיפה של נתיבי התחבורה הציבורית?
הסדר הנת"צ ברח' סוקולוב הינו זמני ולכן לא מותקנים בו אמצעי אכיפה אלקטרוניים.
חשוב לציין, שהנת"צ הוסדר כפתרון לתחבורה הציבורית שתועבר לרח' חנקין לפרק הזמן שבו הקטע ברח' שנקר (בין הרחובות חומה ומגדל וסוקולוב) ייסגר לתנועה.
לאחר שייפתח מחדש רח' שנקר, ייסגר בהדרגה רח' סוקולוב למעבר כל כלי הרכב, ותנועת האוטובוסים תוסט למסלולים חלופיים ולנת"צים ברחובות ההסתדרות, ויצמן, הנשיאים, שנקר צפון וחנקין צפון.
יוזכר, כי רח' סוקולוב, בקטע שבין שד' קוגל לבין רח' קראוזה, יהפוך בסיום העבודות למדרחוב ללא תנועת כלי רכב.
עיריית חולון פנתה מספר פעמים למנהלת נת"ע ולמנהלת משטרת נת"ע בבקשה לביצוע אכיפה בנת"צים הזמניים.
לדבריהם, בחולון פועלות 2 ניידות משטרה, שמבצעות סיורים, הכוונה ואכיפה לאורך התוואי, על פי הצורך.
האכיפה בנת"צים במסלולים החלופיים תתבצע בעתיד באמצעים אלקטרוניים, שנמצאים בשלב זה בתכנון, והמערכת תחובר למרכז אכיפה עירוני, שמתוכנן להקמה במסגרת פרויקט מהיר לעיר ע"י נתיבי איילון.