גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

מתי נכנס הצום-זמני כניסת ויציאת צום תשעה באב

מתי נכנס הצום-זמני כניסת ויציאת צום תשעה באב

תל אביב

כניסת הצום:19:41
יציאת הצום: 20:11

חיפה

כניסת הצום:19:41
יציאת הצום: 20:11


באר שבע

כניסת הצום:19:40
יציאת הצום: 20:10

מה אסור ומה מותר בתשעה באב באדיבות אתר כיפה

אסור לאכול ולשתות בתשעה באב (חולים, עוברות ומניקות יעשו שאלת רב)

כמו כן, בתשעה באב אסור גם להתרחץ ולא משנה אם מדובר במים חמים או קרים, מי שידיו מלוכלכות יכול להעזר במים כדי להוריד את הלכלוך. אסור לנעול נעליים או סנדלים של עור, אבל נעליים של בד וגומי מותרים, בגלל שתשעה באב חל בקיץ צריך לשים לב לא ללכת בסנדלים בתשעה באב. גם ללמוד ולעסוק בדברי תורה אסור בתשעה באב, אפילו מי שרגיל לומר בכל יום "פרקי תהלים" "סדר מעמדות" או "חק לישראל" לא יאמרם עד אחרי השקיעה במוצאי תשעה באב, וישלים ביום שאחריו. אין לקיים יחסי מין בתשעה באב.

בגלל אופיו של היום, אסור לשאול בשלום חברו בתשעה באב, וגם לא יאמר "בוקר טוב" ומי שאמרו לו ישיב בשפה רפה, כדי לא לפגוע. לגבי עבודה בתשעה באב, נהוגים שלא לעשות כלל מלאה בלילה וביום, אבל מותר לעשות כל מלאכת דבר האבד כל יום תשעה באב. ובכל מקרה כדאי ורצוי לעיין בהלכות המלאות המתפרסמות באתר.

שאלות מרכזיות על הצום

האם מניחים תפילין בצום תשעה באב?

בתשעה באב מניחים תפילין. מנהג האשכנזים וחלק מהספרדים להניח תפילין בתפילת מנחה של תשעה באב, וחלק מהספרדים נוהגים להניחן בתפילת שחרית כרגיל.

האם מותר לעבוד בתשעה באב?

אין איסור לעבוד בתשעה באב, אך כתב השולחן ערוך כי "כל העושה מלאכה בתשעה באב, אינו רואה סימן ברכה מאותה מלאכה".

המלצות מד"א לקראת צום ט' באב

השנה, צום תשעה באב יחל ביום רביעי (26.7) עם שקיעת החמה ויסתיים למחרת ביום בחמישי בערב. מדי שנה, נערך ארגון מד"א באמצעות חובשים ופרמדיקים אשר יפעלו באופן מתוגבר עם מערך אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים וכלי חירום נוספים ברחבי הארץ. בנוסף, צוותי מד"א ערוכים לקראת אלפי המתפללים הצפויים להגיע לרחבת הכותל המערבי בירושלים.

מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בקריאות רבות של נפגעי התייבשות, חולשה, התעלפויות ותשישות, כתוצאה מהצום ומהחום הכבד השורר בעונה זו. בשנה שעברה, טיפלו החובשים והפראמדיקים של מד"א במאות בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום, בהם סובלים מחולשה וסחרחורות, התייבשות, או התעלפויות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו קוראים לציבור הצמים – אנו הקפידו לשמור על הכללים ולדאוג לבריאות שלכם ושל סביבתכם – בעיקר של קשישים ומבוגרים אשר זקוקים לסיוע. אנו קוראים לציבור להקפיד על שתייה מספקת טרם כניסת הצום ולשהות ככל האפשר במקומות מוצלים וממוזגים, במיוחד בימים אלו של גל החום הכבד. החובשים והפראמדיקים של מד"א עומדים לשירות הציבור, כבכל יום אחר בשנה, ויגיעו לטפל בכל חולה או פצוע, במהירות ובמקצועיות".

המלצות מד"א – כך תעברו את הצום בשלום:

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפותלחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

Exit mobile version