כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ד"ר קרן גונן – מועמדת לראשות העיר מדברת על הנושא הכי חם ברשתות

כל הפרטים ב goitem חדשות חולון

דר קרן גונן: "הדרת הנשים היא מדרון חלקלק ביחסי שכנות בחולון"

בימים האחרונים התמלאו אתרי האינטרנט השונים על סיפורי הדרת נשים בתחבורה ציבורית, בריכות שחיה וחופים נפרדים. גם בחולון פורסמו כתבות שונות על הצתת חנויות של בגדי נשים.

בשיחה עם ד"ר קרן גונן, המועמדת לראשות עיריית חולון וחברה בפורום "מנהיגות נשית בינלאומית", מספרת גונן כי ההקצנה בימים אלו מסוכנת מאוד.

"חולון היא עיר מעורבת עם אוכלוסיה חילונית לצד חובשי כיפות וחרדים. במשך שנים נשמר סטטוס קוו בין כלל התושבים, ביחסי שכנות טובה, ללא קשר לדת גזע או מין.

בימים בהם התקשורת מעלה את נושא ההדרה, במדינה שגם ככה המצב בה רגיש מאוד ומפולג, אני חוששת כי חלק מהמועמדים לראשות העיר עשויים להחליק במדרון הזה ולקטב את התושבים.


כבר בתחילת הדרך אמרתי במפורש: אין מקום לשיח מפלג בעיר. אין מקום להדרת נשים כמו שאין מקום לפגיעה באוכלוסיות דתיות. זה מעולם לא היה בחולון וכולי תקווה כי המועמדים השונים לא ידרסו ברגל גסה את המרקם החברתי הזה. אני מביאה לחולון קרן אור, שתאחד בין כולם."

מה מביא אותך לחשוב שפילוג כזה עשוי לקרות?

דיונים על תחבורה ציבורית בשבת, שהיו סטטוס קוו, כבר עלו בפוסטים שונים, והתגובות אליהם היו קיצוניות משני הצדדים. לצידם, החלו לעלות דיונים שונים האם צריך או ראוי ימים סגורים בימית 2000 לאוכלוסיות שונות. במקומות האלו, עשויים להיות מועמדים שינסו "לתפוס טרמפ" על המחאה החברתית לקידומם האישי או לנצל את הפילוג שגם ככה קיים בעם.

כאישה, המועמדת לראשות עיר, את מרגישה הדרה?

כל חיי עבדתי וניהלתי לצד גברים מכל המגזרים. הן כמנכ"ל והן כעובדת עירייה בכירה.

מעולם לא הרגשתי הדרה, ואני לא מאפשרת פתח לכך.

כמועמדת לראשות העיר אני מקבלת תגובות רבות כי הגיע הזמן שאישה תעמוד בראש הרשות, משהו חדש ומרענן. אני חושבת שכאישה אני מביאה קו מחשבה אחר, יכולות ניהול שונות וראייה שיש בה ניסיון לצד רגישות לכלל הציבור.

הציבור יודע שגם כחברת מועצה, היה ניתן לראות את המוערבות והנושאים שהעלתי להשמיע את הקול הנשי בעיר, ולתת מענה לכל האוכלוסיות.

כמו בחיפה, נתניה וערים נוספות,הגיע הזמן שאישה תוביל את חולון, אחרי שנים של הנהגה גברית. מעבר להיותי אישה, חשוב לי שהתושבים גם יבחנו ניסיון וכישורים ויבחרו נכון.

כמי שמסתכל מהצד, את דואגת לא להכפיש אף מועמד, ונשארת בקמפיין נקי.

הגישה של להכפיש מועמדים, להפעיל בוטים או לשמור ציוצים שלהם ולהשתמש בהם, היא שגיאה בעיני.

היא מעידה על מי שעושה את זה, לא פחות ממי שנפגע מכך.

מי היה רוצה ראש עיר נקמן? הרי מי שפוגע במועמד היום, מחר עשוי לפגוע בתושבים שלא בחרו בו.

הקמפיין שלי "קרן אור לחולון" עוסק בהגעה לראשות העיר בדרך של חיבור ולא שנאה.

הבחירות יסתיימו בעוד מספר חודשים וכולנו נשאר שכנים. מעבר לכך, כשארכיב קואלציה, אני רוצה לצרף אלי חברים, ולא אנשים שדרסתי בדרך כדי לזכות. זאת אינה דרכי.

אני אומרת לתושבים, הסתכלו איך המועמד שלכם את הקמפיין, ומכאן תוכלו ללמוד איזה ראש עיר הוא עשוי להיות. הזהרו מאנשים קיצוניים.

לאתר של ד"ר קרן גונן: לחצו כאן

קרדיט תמונה : ניר קופרמן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן