כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מהמרים על החיים של כולנו: 2,813 דוחות לנהגים תחת השפעת סמים בשנת 2022

כמה דוחות נרשמו בערים חולון ,בת ים וראשון לציון?

מהמרים על החיים של כולנו: 2,813 דוחות לנהגים תחת השפעת סמים בשנת 2022

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש לאסור באופן גורף על שימוש בקנאביס ונהיגה. יש לקבוע רף אכיפה אפקטיבי וברור, לוודא כי בידי המשטרה נמצאים אותם כלי האכיפה והענישה לאותם נהגים שבוחרים לנהוג תחת השפעת סמים תהיה נוקשה וחסרת פשרות"

הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד יאנה בלום (24) מראשון לציון בגין המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועוד. זאת לאחר שבמהלך יום העצמאות בעודה נוהגת תחת השפעת אלכוהול וסמים גרמה לתאונת דרכים בה נהרג התינוק מעין דומנוביץ כבן 10 חודשים. מכתב האישום, עולה כי במהלך יום העצמאות עבדה בלום במסיבת טבע, שהתקיימה בדרום הארץ. טרם יציאתה למסיבה צרכה בלום קנאביס ובהמשך נהגה ברכבה למסיבה. לאחר כמה שעות יצאה מבלום מהמסיבה והחלה לנהוג צפונה, למרות שעדיין הייתה שיכורה ותחת השפעת קנאביס. בשלב מסוים, הגיע מהכיוון הנגדי לנסיעתה של בלום הרכב עם זוג ההורים וארבעת ילדיהם הקטנים. הנהג, שהבחין ברכבה של בלום נוסע מולו בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך למרות זאת, פגעה בו בלום בעוצמה רבה עם חזית רכבה. כתוצאה מכך נהרג פעוט בן 10 חודשים.

2,813 דוחות נרשמו בשנת 2022 לנהגים שנסעו בהשפעת סמים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק – ירידה של 57 דוחות,  לאחר שבשנת 2021 מספר הדוחות שרשמו במשטרה לנהגים מסוממים עלה בשיעור של 27% בהשוואה לשנת 2021, בשנת 2022 נרשם מספר כמעט זהה של דוחות.

אלו הנתונים בערים חולון ,בת ים וראשון לציון לשנת 2022


חולון-26 דו:חות

בת ים-20 דו"חות

ראשון לציון-18 דו"חות

·         מקור: משטרת ישראל

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה תחת השפעת סמים מסוכנת ופוגעת בכישורי הנהיגה וכבר עלתה בחיי אדם לא פעם. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליה בשימוש בקנאביס ונושא הלגליזציה נמצא בסדר היום הציבורי חדשות לבקרים. כל החלטה שמנרמלת שימוש בקנאביס חייבת לכלול התייחסות גם לנושא הנהיגה. יש לאסור באופן גורף על שימוש בקנאביס ונהיגה. יש לקבוע רף אכיפה אפקטיבי וברור, לוודא כי בידי המשטרה נמצאים כלי האכיפה והענישה לאותם נהגים שבוחרים לנהוג תחת השפעת סמים. אסור למקבלי ההחלטות להקל ראש בסכנות שבנהיגה תחת השפעת סמים ולכן בצד אכיפה חסרת פשרות יש גם לקיים הסברה על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת סמים".

דוח עמותת אור ירוק

קנביס הוא מהסמים הנפוצים ביותר בדמם של נהגים המעורבים בתאונות דרכים, שני לאלכוהול בלבד. קנביס משפיע על אזורים במוח השולטים בתנועות הגוף, שיווי המשקל, קואורדינציה, זיכרון ויכולות השיפוט. שימוש בקנביס עלול לפגוע במיומנויות חשובות הנדרשות לנהיגה בטוחה על ידי האטת זמן התגובה והיכולת לקבל החלטות, פגיעה בקואורדינציה, ועיוות התפיסה.

מחקרים הראו קשר בין שימוש בקנביס לבין הגברת הסיכון למעורבות בתאונות דרכים, כך שהסיכון של נהג בהשפעת קנביס להיות מעורב בתאונת דרכים גבוה עד פי שלושה בהשוואה לנהג שאינו תחת השפעת הסם. השימוש בקנביס רפואי בישראל נמצא במגמת עלייה חדה בשנים האחרונות, מאז יישום החלטת הממשלה 1587 לרפורמה בקנביס "מדיקליזציה" ביולי 2016 עלה מספר הרישיונות הפעילים בכ-680%, מכ-18,000 רישיונות פעילים ל-123,013 רישיונות פעילים (מעודכן  לחודש נובמבר 2022).

בהתאם לכך, ניתן להניח כי מספר הנהגים שנוהגים תחת השפעת קנביס עלה גם הוא. כיום בישראל קיים איסור בחוק על נהיגה עם סמים או שרידיהם בגוף, אך בסקר שערכה עמותת אור ירוק, 8% הודו כי נהגו תחת השפעת קנביס פעם אחת לפחות. עוד העידו המשתתפים כי 19% מהם נסעו ברכב עם נהג שהיה תחת השפעת קנביס.

קרדיט אור ירוק

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפותלחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

9.להצטרפות לקבוצת הפייסבוק-פורום חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן