גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

לא עוצרים באדום – 90% מהציבור טוענים: ראינו נהג שחוצה צומת באור אדום

לא עוצרים באדום – 90% מהציבור טוענים: ראינו נהג שחוצה צומת באור אדום

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד לביטחון פנים ובמשטרה חייבים לאתר את הצמתים האדומים ומרובי הנפגעים ולהתקין בהם מצלמות מצילות חיים"

לפני כשנה (אוגוסט) נפצע השחקן נירו לוי בתאונת דרכים בתל אביב כאשר נהג רכב פרטי חצה על פי החשד צומת באור אדום ופגע בלוי בשעה שרכב על האופנוע שלו. עד כמה התופעה של חציית צומת באור אדום נפוצה?

90% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר חדש (יולי 2023) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף, 25% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.

·         מקור: סקר עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה, ממש ענין יומיומי כמעט בכל צומת מרומזר. רוב הנהגים רוצים להרוויח עוד דקה או שתים ונכנסים לצומת באור אדום מלא ובכך מסכנים את עצמם ואת שאר משתמשי הדרך. למרות שמדובר בתופעה רחבה שגובה את חייהם של קרוב ל-30 בני אדם בשנה ואלפים נוספים נפגעים, מאוד קל ופשוט למגר אותה. הצבת מצלמות בולטות ומשולטת בצמתים הוכחה מחקרית כגורם שמפחית באופן ניכר את תאונות הדרכים בצומת כמו גם בצמתים הסמוכים באזור. נהג שידע שהוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו. במשרד לביטחון פנים ובמשטרה חייבים לאתר את הצמתים האדומים ומרובי הנפגעים ולהתקין בהם מצלמות מצילות חיים".

באזור תל אביב-יפו והמרכז

94% מתושבי אזור תל אביב-יפו והמרכז העידו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום פעם אחת לפחות בשנה האחרונה- 28% טוענים כי חזו בתופעה ארבע פעמים או יותר. 30% מהנהגים העידו כי נסעו בעצמם באדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

הסיבה המרכזית לכך, לפי 80% מהנשאלים באזור תל אביב-יפו והמרכז, היא שנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור ובעצם "גונבים את הרמזור". 13% טוענים כי הסיבה המרכזית היא חוסר בתשומת לב של נהגים שחוצים את הצומת באדום ולא מבחינים ברמזור או באור האדום. 7% השיבו כי הסיבה אחרת או שאינם יודעים.

כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב תושבי תל אביב-יפו והמרכז (72%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום. 16% טענו כי מצלמות בצמתים לא ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום. 12% השיבו כי הם לא יודעים.

עוד עלה מהסקר כי 64% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז מאמינים כי החרמת הרכב לשלושים ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום יובילו למיגור התופעה המסוכנת. 19% מאמינים החרמת הרכב או שלילת רישיון הנהיגה למי שנתפס חוצה צומת באור אדום לא יובילו למיגור התופעה ו-17% השיבו כי אינם יודעים.

·         מקור: סקר עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות

רוצים להיות מעודכנים בעוד נושאים שמעניינים אותכם? תצטרפו לקבוצות הווטסאפ שלנו בלחיצה אחת

1.להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

2.להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך לחצו כאן

3.להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

4.פורום הנדל"ן הוקם למענכם:ניתן לפרסם דירות למכירה והשכרה בחולון,בת ים וראשון לציון ובנוסף נפרסם כתבות הקשורות לנדל"ן-להצטרפות –לחצו כאן

5.קבוצת טיולים ופנאי – לקבלת המלצות ועידכונים באירועים מיוחדים ופנאי: להצטרפותלחצו כאן

6קבוצת עדכוני חדשות של חולון-להצטרפות לחצו כאן

7.קבוצת עדכוני חדשות של בת ים-להצטרפות לחצו כאן

8.קבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון-להצטרפות לחצו כאן

Exit mobile version