כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עמותת אור ירוק: בכל יומיים בממוצע נפגע רוכב אופניים

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהרוכבים וליצור עבורם תשתית רכיבה טובה ובטוחה יותר"

10 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2022 (ינואר- נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 178 רוכבי אופניים רגילים, 69 מהם נפצעו קשה –  39% מכלל הרוכבים הנפגעים.

156 רוכבי אופניים רגילים נפצעו בתאונות דרכים בישובים ובערים בשנת 2022 (ינואר עד נובמבר), המהווים 88% מכלל הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2022.  חמישה רוכבים נהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים בשנת 2022 (אחד מכל שני רוכבים הרוגים) – 54 רוכבים נפצעו קשה.

מניתוח של עמותת אור ירוק  עולה כי, 40% מהרוכבים בערים נפגעו בתאונות מסוג חזית צד המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות, 23% נפגעו בתאונות מסוג צד בצד, 9% נפגעו בתאונות מסוג חזית באחור, 7% נפגעו בתאונות חזיתיות  ו-10% אחר.

  מקור: למ"ס

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לרוכבי אופניים אין שכבת הגנה כמו שלדת הרכב ואין להם חגורת הבטיחות או כריות אוויר ולכן הפגיעות בהם קטלניות במיוחד. האופניים הם כלי רכב בעל יתרונות רבים המאפשרים שמירה על הכושר הגופני והבריאות, הפחתת זיהום האוויר, מחירם זול והם נגישים לרוב האוכלוסייה. לכן, עידוד רכיבה על אופניים רגילים הוא אינטרס מובהק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה ממשית ועל כן יש להפרידו משאר כלי הרכב שבכביש. חייבים לייצר עבור הרוכבים סביבת רכיבה בטוחה וסטרילית. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדאוג לסלילת שבילי רכיבה בטוחים כפי שקורה בערים רבות בעולם.  הגיע הזמן להפסיק להתעלם מהרוכבים וליצור עבורם תשתית רכיבה טובה ובטוחה יותר".


בתל אביב-יפו נפגעו פי ארבעה יותר רוכבי אופניים בתאונות דרכים מאשר בירושלים.

ומה הנתונים בראשון לציון ובחולון?

בראשון לציון נפגעו 62 רוכבי אופניים בעשור החולף (2013-נובמבר 2022), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2022 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר חמישה רוכבי אופניים רגילים.

 בחולון נפגעו 60 רוכבי אופניים בעשור החולף (2013-נובמבר 2022), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2022 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר שלושה רוכבי אופניים רגילים.

לא מתחשבים ברוכבים: מחסור עצום במעל 3,500 קילומטר של שבילי רכיבה

על פי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קיימים בישראל רק 1,100 קילומטרים של שבילי אופניים, 15% מהם נמצאים בעיר תל אביב-יפו. עם זאת, חסרים 3,595 קילומטרים של שבילי רכיבה בטוחים ויעודיים עבור רוכבי האופניים (יכולים לשמש גם את רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים). במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים טוענים כי הקמת תשתיות רכיבה ברחובות קיימים דורשת עבודות בעלות של 4-6 מיליון שקלים  לקילומטר, כאשר התועלת מאותן תשתיות באה לידי ביטוי בחסכון בנסיעות כלי רכב, בצמצום תאונות דרכים וצמצום זיהום אוויר, כמו כן יכולה להביא להחזר ההשקעה עד פי 13.

על מנת לצמצם את מספר הנפגעים, עמותת אור ירוק מקיימת שני סוגי פעילויות לתלמידי בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ ופעילות ארוכת טווח לגילי חטיבה ותיכון. במסגרת הפעילויות מועברים תכני רכיבה בטוחה בדגש על חשיבות חבישת קסדה בכל רכיבה כמו גם רכיבה על פי חוקי התנועה.

טיפים לרכיבה בטוחה:

 שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי חלק גדול מרוכבי האופניים נהרגו ה עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים, למנוע פגיעות ראש ויכולה לעשות את ההבדל שבין חיים למוות.

שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.

 הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.

בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

קרדיט תמונות: עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

קבוצות ווטסאפ לתושבי חולון

קהילת שכונת אגרובנק חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת קריית שרת חולון-להצטרפות לחצו כאן

פורום נאות רחל בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת גרין-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ח-300 חולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת קירית בן גוריון ושכונת רבין בחולון-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי שכונת תל גיבורים-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי קרית עבודה-להצטרפות לחצו כאן

קהילת תושבי ג'סי כהן-להצטרפות לחצו כאן

קהילת שכונת נאות שושנים-להצטרפות לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בגנים –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בבתי ספר יסודים-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בנושאי חינוך בחטיבות ביניים ובתי ספר תיכון-לחצו כאן

לקבלת עדכונים ושיח בנושא בחירות מקומיות בחולון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן