כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נתוני אור ירוק: חולון מדורגת במקום החמישי במספר רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה"

79 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. מחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים במצבת הנהגים נאמדת בשיעור של 13.4% מבעלי הרישיונות אך כאמור חלקם בהרוגים בשנת 2022 נאמד בשיעור של 23% –  72% יותר מחלקם במצבת הנהגים. זוהי השנה הרביעית ברציפות שחלקם של רוכבי האופנועים והקטנועים במצבת ההרוגים גבוה באופן משמעותי מחלקם בנהגים. בממוצע שלוש השנים האחרונות (2022-2020) ראה טבלה.

חלקם היחסי של רוכבי אופנועים וקטנועים הרוגים בתאונות דרכים מכלל הרוגי תאונות הדרכים  2022-2018

 20182019202020212022
רוכבי אופנועים וקטנועים שנהרגו4466688679
סה"כ הרוגים316355305364351
אחוז הרוכבים מסך כלל משתמשי הדרך שנהרגו14%19%22%24%23%

מקור נתונים: למ"ס

לפי נתוני עמותת אור ירוק, 71% מתאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופנועים מתרחשות בערים וביישובים. 31% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2022-2018) בגבעתיים היו רוכבי אופנועים וקטנועים, נתון שמציב אותה במקום הראשון והגרוע מבין כל הערים הגדולות בישראל, בחישוב חלקם של הרוכבים מכלל הנפגעים בעיר.

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות בתאונות דרכים של רוכבי האופנועים והקטנועים בחמש שנים האחרונות (2022-2018), בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.


אחרי גבעתיים (103 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות,  31% מכלל הנפגעים) תל אביב-יפו ניצבת במקום השני כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר נאמד בשיעור של 26% מכלל הנפגעים בעיר (1,931 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). רמת גן נמצאת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 25% מכלל הנפגעים בעיר (385 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חלקם של הרוכבים הנפגעים באילת כלל הנפגעים בעיר נאמד ב-21% (72 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים). חולון (19%) סוגרת את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל (376 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).

WhatsApp Image 2023-03-08 at 15.06.16

  מקור נתונים: למ"ס

ירושלים, למרות ריבוי הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים (921) נמצאת במקום ה- 14 עם שיעור רוכבים נפגעים של 13% מכלל הנפגעים בעיר. חיפה (336 רוכבים שנפגעו) נמצאת במקום ה-24 עם שיעור של 9% רוכבים נפגעים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר. עפולה (4%), רהט (4%), באר שבע (4%) וביתר עילית (2%) סוגרות את הרשימה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים וזו התוצאה של קיצוץ מתמשך בכסף שמועבר לטובת הבטיחות בדרכים של כולנו. מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים בכל שנה חייבת  להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכן כבר מזמן היו חייבים לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה. התשתיות בנויות עבור המכוניות ולא לוקחות בחשבון שיש גם כלים דו גלגליים בכביש. ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה. זוהי אחריות משותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי העיריות. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים וביישום תכנית לאומית ארוכת טווח ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הרוכבים שנהרגים בכל שנה".

האופנוע מהווה אמצעי תחבורה יעיל וחסכוני, בעל יתרונות בהשוואה לרכב פרטי. האופנוע גוזל פחות מקום על הכביש, חוסך זמן נסיעה ופחות מזהם את האוויר, במצבי עומס האופנוע יכול לנוע במהירות בשעה שהנהג נאלץ להמתין בפקקי תנועה. אולם, הרכיבה על אופנוע מסוכנת באופן משמעותי יותר מאשר נהיגה ברכב בעל ארבעה גלגלים.

בהשוואה לנהגי רכב, הסיכון למוות או פציעה קשה בתאונת דרכים גבוה פי 15 בקרב רוכבי אופנוענים וקטנועים. שיעור ההרוגים ל-10,000 אופנועים בישראל גבוה במידה ניכרת הן מממוצע והן מהחציון במדינות ה-OECD. בישראל קיימת בשנים האחרונות מגמת עלייה קלה בשיעור הרוכבים ההרוגים ל-10,000 אופנועים, בניגוד למגמה בשאר המדינות אשר שומרות על יציבות.

צילומים: עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן