כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בטקס מיוחד שנערך בבניין עיריית חולון הוסר הלוט משלט שימור שהותקן במקום

האירוע התקיים לרגל השלמת פרויקט של עיריית חולון והמועצה לשימור אתרים להתקנת עשרות שלטי שימור בשכונת קריית עבודה בעיר

בבניין עיריית חולון נערך טקס מיוחד להסרת הלוט משלט שימור שהותקן לאחרונה במקום. בטקס לקחו חלק ראש עיריית חולון, מוטי ששון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, עמרי שלמון, מנכ"ל העירייה, ארז ניסים, מנהלת מחוז ת"א במועצה לשימור אתרים, יעל אטקין, בכירי העירייה ואורחים נוספים. האירוע התקיים לרגל השלמת פרויקט להצבת 23 שלטי שימור ברחבי שכונת קרית עבודה בעיר, שנערך על ידי המחלקה לקשרי חוץ ופרויקטים בעיריית חולון והמועצה לשימור אתרים.

קריית עבודה היא אחת מחמש השכונות הראשונות, שהיוו את הבסיס לעיר חולון, והשכונה השנייה המרושתת בשלטי שימור. קדמה לה שכונת אגרובנק, בה הוצבו שלטי שימור בשנת 2014. שלטי השימור חושפים בפני תושבי העיר והמבקרים בה את סיפורם המעניין של מבנים מרכזיים בתולדות השכונה ושל דמויות שפעלו בה לאורך השנים, המהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של חולון. בין אלה, ניתן למצוא את בית ד"ר חיים קוגל, בתי פועלי לודז'יה, מתחם הפועל חולון (הבריכה הלימודית, אולם הפחים, הקיוסק של טוביה), הצרכנייה הקואופרטיבית (כיום סניף יד שרה), קולנוע מגדל, בית מועצת הפועלים, גן הרצל ועוד.

את הפירוט המלא ניתן למצוא באתר עיריית חולון.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "שכונת קריית עבודה היא אחת מחמש השכונות הראשונות בחולון, שהקמתה היוותה נקודת מפנה גדולה בהתפתחותה של המועצה המקומית (לימים העיר) הצעירה. בשכונה התגוררו ופעלו אישים ידועים רבים, שתרמו לפיתוח העיר והמדינה. אני מזמין את תושבי חולון ותושבים מחוצה לה לבוא ולסייר ברחבי השכונה, לקרוא את שלטי השימור וללמוד באמצעותם על הדמויות המרתקות ועל המבנים ההיסטוריים שבה".

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, עמרי שלמון: "שלטי המועצה לשימור אתרים מוצבים במאות רבות של אתרים ומקומות היסטוריים ברחבי ישראל, ומהווים עדות מוחשית לסיפורם ההיסטורי. השלטים הכחולים – המעוצבים בקו האדריכלי של הגימנסיה הרצליה, שנהרסה בת״א בסוף שנות ה-50' של המאה הקודמת – הם בעלי נראות גבוהה ולכן מושכים אנשים רבים, הנחשפים לסיפורים חלוציים ולפרקים חשובים בתולדות בניין הארץ. בשיתוף פעולה בין עיריית חולון, משרד מורשת והמועצה לשימור אתרים, השלמנו לאחרונה מבצע שילוט נוסף בחולון. השלטים יהוו מוקד משיכה, יסייעו בהקניית ידע על המקומות ההיסטוריים שבעיר, ואף יסייעו בשמירת המבנים לשנים רבות".


קרדיט צלם: המועצה לשימור אתרים 

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן