כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מעצבת התכשיטים המצליחה נקלעה למלחמה כשהיא מנהלת את העסק שלה מארה"ב. באמצעות שני פריטים שעיצבה הצליחה לגייס מאות אלפי שקלים לתרומות

הטור של מיכל ברוטפלד

מעצבת התכשיטים הוותיקה (15 שנים)  שלומית אופיר,  בעלת 4 חנויות בפריסה ארצית ומכירה באון ליין בחנויות ברחבי העולם, הגיעה ל7 באוקטובר 2023 כשהיא מנהלת את העסק שלה מרחוק עקב מעבר זמני עם משפחתה לארה"ב וכמו מרבית העסקים העצמאים בארץ, גילתה שהכל נעצר. היא וכל מי שמסביבה ברמה האישית והעסקית חששו מהעתיד ומהמצב הביטחוני, וכמובן גם חשש אמיתי לגורל העסק, שהמכירות שלו נעצרו ביום אחד. שלומית אופיר: "בתוך הקושי, הנשים שעובדות איתי ואני ניסינו לעשות את מה שאנחנו יודעות – ליצור ולעשות טוב. תרמנו מאות תכשיטים לחיילות ונשים שפונו, הכנו ערכות חריזה לילדים שרחוקים מביתם וקיווינו לימים טובים יותר".

"תחושת האובדן, יחד עם הרצון לחבק ולתרום לאלה שנפגעו, הביאו אותי לעצב זוג תכשיטים – שרשרת וצמיד עם תליון בצורת לב עם מגן דוד חלול במרכזו, שמסמל את החור שנפער בלב של כולנו, אבל גם את המקום שתופסת המשפחה שהיא ישראל, בלב שלנו. מקום בו צומחת תקווה לימים טובים ושלווים.

פריטים שהחלטנו לקרוא להם ״לב עוטף״ ו- 20% מההכנסות שלהם נתרמו ונתרמים לשיקום יישובי וקיבוצי העוטף. העיצוב זרם ממני ברגע, והיה אינטואיטיבי לחלוטין. לא היה לי מושג שכל כך הרבה נשים ברחבי העולם יתחברו לפריטים ולמטרה שעבורם הם נוצרו.

תוך ימים בודדים שבהם סיפרנו על התכשיטים ברשתות החברתיות, הפוסטים הפכו לוייראלים עם מאות תגובות ושיתופים, שהובילו למכירות של עשרות אלפי פריטים, מכל רחבי הארץ והעולם. הפריטים הפכו לסמל של הזדהות וחיבור עם ישראל, ונשים רכשו אותן עבור משפחות שלמות, קבוצות של חברות ופשוט עבור עצמן.

הלקוחות שלחו לנו תמונות שבהם צילמו את עצמם עם התכשיטים  ואז ראינו איך ה״לבבות העוטפים״ שלנו הצליחו לחבר נשים יהודיות (ולא רק יהודיות) כמעט בכל מקום בעולם, היה טירוף של הזמנות לפריטים מהקולקציה. בעזרת מכירת הפריטים תרמנו עד כה 210 אלף ש״ח לשיקום יישובי העוטף ולמשפחות החטופים, ועוד היד נטויה. בנוסף תרמנו אלפי תכשיטים לנשים ונערות שנפגעו.


הסטודיו שלנו שנמצא בתל אביב עובד ללא הפסקה מאז, ולא רק שהצלחנו לשמר את כל העובדות שלנו בתקופה מאתגרת כלכלית, גייסנו חדשות ותגברנו את הצוות, על מנת שנוכל לעמוד בקצב הייצור והמשלוח של מאות הזמנות בכל יום.”

הקולקציה הזו הצילה את העסק שלי בתקופה הכי קשה שידע, והצילה רבים אחרים שקיבלו ויקבלו את התרומות שלנו". 

מלבד תכשיטי ״לב עוטף״, בעקבות בקשות רבות של לקוחות בתקופה האחרונה, עיצבה אופיר מספר תכשיטים נוספים עם סמלים יהודיים, שמייצרים חיבור ושייכות. וריאציות מסוגננות שלה לתכשיטים עם מגן דוד וחמסות, ופריט אחד שהיא אוהבת במיוחד – שרשרת "חי".

שלומית אופיר: "בחרתי לייצר גרסה משלי לתכשיט האיקוני, גרסה שמתבססת על כתב היד שלי, שנסרק, עובד במחשב והפך לתכשיט מנצנץ, מיוחד ואישי, כזה שאני בוחרת לעצמי". בסדרה הזו יש גם עוד תכשיטים עם חמסות, מגיני דוד ועיצובים נוספים


שלומית אופיר, מעצבת תעשייתית בהכשרתה, ובעשור האחרון ואף יותר – מעצבת תכשיטים ואביזרים שמבטאים את האהבות האמיתיות שלה – צורות מעודנות, קווים נקיים וצבעוניות בהירה שעושה נעים בעיניים ובלב. את המותג הקימה לפני כ- 15  שנים, ומאז הוא גדל והתפתח וזכה לקהל של לקוחות נאמנות כאן בארץ, וגם מעבר לים, בזכות החדשנות העיצובית והקו הייחודי, עליהם היא לא מתפשרת, יחד עם תמחור נגיש המאפשר לכל אחת להתחדש בתדירות גבוהה. בשנים האחרונות הוסיפה לקו המוצרים שהיא מעצבת גם שעונים, תיקים, פריטים לבית ומוצרי נייר. העיצוב שלהם, יחד עם עיצוב החנויות, האריזות, וכל מה שמסביב – הם העולם הקסום שלה.

בימים שבשיגרה הקולקציות שלה מתחדשות פעמיים בשנה, והן מכילות עשרות פריטים, סביב נושא מגובש שמשתנה מעונה לעונה. לקולקציות היא בוחרת נושאים שמעוררים בה תשוקה והרבה השראה, ומאתגרת את עצמה בכל פעם מחדש למצוא טכניקות וחומרים חדשים – אפילו כאלה שמעולם לא חשבו שיוכלו להתאים לתכשיטים.

את הפריטים ניתן להשיג בחנויות המעצבת, ברכישה באמצעות האתר וכן בבוטיקים נבחרים בארץ ובעולם..

טווח מחירי הקולקציה:  88-3,000 שקלים.

לכניסה לרשימת החנויות לחצו כאן

לכניסה לאתר לחצו כאן

צילומים: דניאל ישר, עדו לביא 

רוצים לקבל עדכונים וחדשות בווטסאפ או בטלגרם?-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן