גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

עמותת אור ירוק: 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2023. מה הנתונים בבת ים?

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי לצמצם את הסכנות להיפגעות בתאונה בצומת נדרשת תשתית דרך סלחנית, כזאת שתפצה על טעויות הגורם האנושי ולכן על ראשי הערים למפות את רשימת הצמתים האדומים הנמצאים תחת אחריותם".

נהגת רכב פרטי בת 44 נהרגה ביום ראשון ה-24 במרס 2024, בתאונות דרכים שהתרחשה בכביש 40 בצומת גינתון, סמוך ללוד בין משאית לכלי רכב פרטי. צוותי החירום הגיעו למקום ונאלצו לקבוע את מותה של הנהגת במקום.

77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בשנת 2023, הרוג בכל חמישה ימים בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2023 נפגעו 7,419 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים, 740 מהם נפצעו קשה.

הרוג אחד כמעט בכל שבוע בתאונה בצומת עירוני

מהנתונים עולה כי 50 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2023– כמעט אחד בכל שבוע בממוצע. ההרוגים בצמתים עירוניים מהווים 65% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בצמתים באותה השנה.


בשנת 2023 נפגעו 4,319 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, 436 מהם נפגעו קשה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש והצטלבות של דרכים עם משתמשי דרך שונים. החיבור הזה מעלה את הסיכון לטעות וכפועל יוצא גם להיפגעות בתאונת דרכים. הקשב, הערנות והיכולת לקרוא את מפת הסכנות חייבים להיות במיטבם. כדי לצמצם את הסכנות להיפגעות בתאונה בצומת נדרשת תשתית דרך סלחנית, כזאת שתפצה על טעויות הגורם האנושי ולכן על ראשי הערים למפות את רשימת הצמתים האדומים הנמצאים תחת אחריותם. לאחר מכן יש לטפל בצמתים האדומים באמצעות שיפור התשתית. בנוסף, יש להגביר את המודעות והאכיפה גם בקרב הנהגים וגם בקרב הולכי הרגל ורוכבי האופניים".

העיר בה נפגעו הכי הרבה בצמתים בשנת 2023 היא ירושלים, העיר השנייה היא תל אביב-יפו ואחריה העיר חיפה.

להלן נתוני ההיפגעות בעיר בת ים

  בבת ים נפגעו 2,941 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 27 בני אדם ו-271 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 191 בני אדם, מהם שמונה נהרגו ו-41 נפצעו קשה.

צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית-צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

שיפור תשתית הצומת תסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים: התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותאפשר להולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם. הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת תאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל. על ראשי הערים והרשויות לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה, כדי שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים. על הגורמים האחראיים לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים ממלחמת חרבות ברזל-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לקבל המלצות, להכיר עסקים מקומיים ולפרסם את שלכם-לחצו כאן

Exit mobile version