כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הנתונים המדאיגים של השריפות בצפון הארץ

הנזקים - פי שניים ממלחמת לבנון השנייה
צילום: דוברות כב"ה מחוז צפון

עשרות אלפי דונמים של חורש טבעי נשרפו בעקבות המטחים של ארגון הטרור מלבנון שהתגבר אתמול (ב'). אנשי הכבאות של קק״ל וכב״ה עדיין פועלים בשטח לכיבוי השריפות שמסכנות את הבתים ביישובי הצפון וגם את התושבים שבחרו שלא לעזוב את בתיהם. חפ״ק של קק״ל נפתח באגמון החולה החל מאתמול ועד כמה שידרש.

הצפון בוער: השרפות במספר גדול של מוקדים בגליל העליון כילו אלפים רבים של דונמים של חורש טבעי – אבל למרות זאת, ההיקף האמיתי של הנזק שנגרם עדיין לא ידוע. מאמצי הכיבוי נמשכים גם בשעה זו, ועד כה ידוע על 16 בני אדם שנפצעו קל בפעולות הכיבוי הסבוכות. 96 מוקדי אש התפתחו ביממה האחרונה באזור הצפון. על רובם המוחלט הושגה שליטה מצד שירותי הכבאות וההצלה, אך הלחימה מול חיזבאללה בצפון, לצד תנאי מזג האוויר, הביאו הבוקר (שלישי) להתלקחות שלוש שריפות נוספות – ביער ביריה ליד צפת, במרגליות ובקרן נפתלי. כרגע צוותי קק״ל עם צוותים מכב״ה עוד פועלים באזור ביריה למנוע את התפשטות האש.

בהערכת מצב שקיימה הערב יו״ר קק״ל, נמסר כי מתחילת המלחמה יערות רבים בצפון ספגו מכה קשה יותר בהשוואה למלחמת לבנון בשנת 2006.

ביער רכס סולם ראש הנקרה נשרפו כ-1200 דונם וביער קרן נפתלי נשרפו כ200 דונם עם נזק חלקי במקום. 90% מיער הרי נפתלי נשרף, מדובר על כ 8000 דונם שנשרף בעוצמות שונות.

מדובר על נזק משמעותי גדול של כ-14 אלף דונם לעומת 7 אלף דונם ממלחמת לבנון ה-2. לאחר שיגיעו לכל האזורים בקק״ל מעריכים כי הנזקים יגדלו אף יותר.


יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה לוסקי, מסרה: "בעיצומו של ירי הטילים המאסיבי של חיזבאללה, צוותי החירום של קק"ל ניצבים בחזית המאבק בשריפות שמשתוללות ביערות ובשטחים הפתוחים בצפון. המאבק חולש על מוקדים רבים והוא מאתגר ודורש תיאום עם שירותי הכבאות, כוחות הביטחון והרשויות המקומיות. כלל הצוותים שלנו עובדים ללא לאות, לילות כימים, כדי להשתלט על הלהבות המשתוללות, להציל חיים ולמנוע נזק בלתי הפיך. הנזקים בצפון עצומים ועוד קשה לאמוד אותם. מלאכת השיקום תהיה גדולה, אך כפי שנרתמנו לסייע לתושבי הדרום, נהיה גם למען תושבי הצפון״.


להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

להצטרפות לערוץ החדשות המקומיות – ערוץ החדשות המקומיות של חולון,בת ים,ראשון לציון וערי הסביבה ב-WhatsApp:‏לחצו כאן וסמנו עוקב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן