כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המשרד להגנת הסביבה פרסם את נתוני מדד חוף נקי של חודש מאי 2024

איזה חוף הוא נקי ביותר?

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד חוף נקי של חודש מאי 2024. מהנתונים עולה כי 80% מהחופים שנמדדו דורגו נקיים עד נקיים מאוד, עלייה של 9% לעומת החודש הקודם. המדד בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמד על 91.6%.

  1. רשויות החוף הנקיות ביותר בעלות ציון נקי מאוד: נהרייה, חוף הכרמל, חדרה, עמק חפר, נתניה, חוף השרון, הרצלייה, תל אביב-יפו, בת ים, אשדוד, אשקלון.
  2. רשויות החוף בעלות ציון נקי: רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, ג'יסר א-זרקא, חוף אשקלון.
  3. רשויות החוף בעלות ציון בינוני: קריית ים, חיפה, חברת חני.
  4. רשות החוף בעלת ציון מלוכלך: אילת.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "הים הוא אוצר טבע יקר שעלינו לשמור עליו לטובת הסביבה והציבור. כולם מוזמנים להגיע וליהנות מהחופים והים שלנו, לשמור על החופים הנקיים ולהימנע משימוש בכלים חד פעמיים. כל אחת ואחד מאיתנו יכולים לתרום למען ההגנה על הים והחופים של כולנו".

צלילות ניקיון ביום האוקיינוסים העולמי

לכבוד יום האוקיינוסים העולמי שצוין בסוף השבוע, מימן המשרד להגנת הסביבה,  במסגרת תוכנית חוף נקי, צלילות ניקיון תת ימיות בים התיכון ובים סוף. הצלילות נעשו על ידי המשרד להגנת הסביבה, בהובלת משמר הים של התאחדות הישראלית לצלילה, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים.

בצלילות ניקיון בסוף השבוע השתתפו 19 צוללים בגן הלאומי תל דור ובמפרץ נחשולים ואספו יחד כ-58 ק"ג פסולת, רובה עשויה פלסטיק (84%). בחוף תל דור, למשל, 40% מהפסולת שנאספה הייתה בקבוקי שתייה ופחיות, 29% ציוד דיג ושיט, 11% שקיות פלסטיק, 8% אריזות מזון וחד פעמי, 7% מוצרי בנייה, תעשייה וחקלאות והשאר ציוד אישי ואחר.

המידע שנאסף במהלך הצלילות משמש להבנת מקורות הפסולת ולמציאת פתרונות לבעיה הסביבתית שפסולת גורמת ולהגברת המודעות.


השתתפות הציבור בצלילות ניקיון תת-ימיות מותנית בהרשמה מראש ובהחזקת רישיון צלילה בתוקף.

מדידת הניקיון בחופים הפתוחים הופסקה בתחילת המלחמה והתחדשה חלקית מאז חודש פברואר 2024. הנהלת קרן הניקיון אישרה תקציב רב שנתי לשנים 2024 עד 2027 לתוכנית חוף נקי בעלות של יותר מ-55 מיליון ₪ לטובת המשך תקצוב ניקיון החופים הפתוחים על ידי רשויות החוף בים התיכון ובים סוף, כמו גם המשך תגבור אכיפת הניקיון בחופים, פעולות להוצאת פסולת מהים, ניטור ופרסום.

שנת 2024 מציינת את השנה ה-19 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. התוכנית פועלת משנת 2005 למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים לפי מחויבות בין לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבהּ מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה. המטרה לטפל בבעיה הסביבתית של פסולת ימית בישראל.
 
מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מודדים את רמת הניקיון בחופים הפתוחים בד בבד עם יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. שיתוף תוצאות מדד חוף נקי לציבור הרחב נעשה לאורך כל השנה במקטעים מייצגים בחופי הים הפתוחים בים התיכון ובים סוף. זהו צעד משלים להעלאת המודעות של הציבור הרחב לתופעת הפסולת הימית ושקיפות ציבורית.

התמיכה ברשויות החוף בהפחתה במקור מקדמת התחייבות לקידום חוק עזר עירוני שיאסור שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק בכלל חופי הרשות (הן המוכרזים הן הלא מוכרזים), כפי שכבר קיים באילת, בחוף אשקלון, באשדוד, בתל אביב, בהרצלייה, בעמק חפר, בחדרה ובחוף הכרמל.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים. 

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן