כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קמפניה: חוויית בילוי בלתי נשכחת

מדור הקולינריה של רואי פרסול

בואו נודה בזה: כבר 8 חודשים, מאז השבת השחורה בשביעי באוקטובר, אנחנו מתעוררים כל יום לתאריך הנורא הזה. אחרי שההלם הראשוני חלף, המשכנו להשתגע איך העולם ממשיך להסתובב בזמן שעולמנו חרב, ואיך, למרות שזה מאוד ברור מי כאן הרעים ומי הטובים, יש כזו דה לגיטימציה נגדנו בעולם. פשוט בלתי נתפס. לצד ההפתעה המוחלטת ממדינות אירופאיות מסוימות שהיו אמורות להיות בצד שלנו ונחשפו באנטישמיות שהיינו בטוחים שחלפה כבר מהעולם, לא הופתענו יותר מדי ממדינות כמו טורקיה, למשל. כן, אנחנו, הישראלים, אוהבים את טורקיה. האוכל הנהדר, השווקים הססגוניים, הריזורטים המפנקים והמחירים הזולים קורצים לכולנו. אבל אנחנו גם מודעים לשנאה הרבה שיש נגדנו במדינה האיסלמיסטית, ונראה שהצלחנו לקיים יחסי אהבה- שנאה במשך הרבה שנים, עד לאחרונה שהכל התפוצץ. אישית, מעולם לא הייתי מחובבי טורקיה, אבל אני יכול להבין את נהירת הישראלים לשם. מה שכן, אני חייב להודות שאת האוכל הטורקי אני מאוד אוהב. עשיר, מתובל כהלכה, יצירתי ופשוט טעים, למטבח הטורקי יש את הכבוד שלו, שאי אפשר לקחת ממנו.

חבר ילדות שמתגורר בארה"ב הגיע לבקר בארץ בשבוע שעבר, וקבענו לצאת. בסוף השבוע הוא בילה בחיק משפחתו שלא פגש כבר שנתיים, ופינה לי את יום ראשון בערב. לא רק שהוא השאיר לי את היום המנומנם של השבוע, כזה שאין בו כ"כ לאן לצאת, אלא שהיתה לו בקשה: מקום אותנטי, מזרחי, כזה שיחזיר אותו ברגע אחד לישראל שכל כך התגעגע אליה, אחרי שנים שהוא אוכל מזון מהיר בטעם פלסטיק. הא, ושיהיה כשר.

שוטטתי באינטרנט כדי למצוא מקום כשר שיהיה פתוח ביום ראשון בערב, ושמלבד אוכל טוב תהיה בו אווירה של מסיבה. ואז מצאתי: מסעדת קמפניה במתחם הרובע בראשל"צ, מסעדה בשרית באווירה טורקית, מציעה חגיגת מוזיקה לייב בכל יום ראשון, עם ילמז, הכנר הטורקי המפורסם מאיסטנבול, שהיה הנגן של איברהים טטליס. ילמז מפליא בכינור ומשוטט בין שולחנות החוגגים, מייצר חגיגה אוריינטאלית.

הגענו לקמפניה בשעה 21:00 והיינו בטוחים שמדובר באירוע פרטי. כל שולחנות המסעדה היו מלאים בחוגגים, ולקחו לנו כמה שניות כדי להבין שככה המסעדה נראית בראשון בערב. כאילו הגעתם לחתונה. מוזיקה שמחה, מלצרים עם זיקוקים בידיים ובר אקטיבי שמסתובב במקום על גלגלים ומכין קוקטיילים מול הלקוחות.

התיישבנו וקיבלנו תפריטים. "זהו התפריט החדש שממש עכשיו השקנו", סיפר המלצר. הזמנו כמה מנות ראשונות וקוקטיילים. פתאום התגלגלה אלינו לשולחן עגלת בר עם ברמנית שרקחה לנו את הקוקטיילים מול השולחן, ועשתה לנו שואו פרטי שלקחו לי כמה שניות להיזכר איפה ראיתי דבר כזה: באיסטנבול.


הרמנו כוס לחיים, והמנות הראשונות החלו לזרום לשולחן. סיגר של מאמא טורקית (58 שקלים) במילוי כבדי עוף, נענע ופיסטוקים, קראנץ' פיסטוק (62 שקלים) סוכריות קראנצ'יות מבצק פילאס טורקי במילוי בשר, בצל וירק, עטאיף בשר (64) סהרוני בצק ממולאים בבשר בקר ופיסטוקים, וסלט הכלה מאיסטנבול (62 שקלים) עם בורגול, בצל סגול, מלפפון, עשבי תיבול, חמוציות ותערובת אגוזים, שההפתעה מחכה בתוך הסלט: כדור גלידת לימונענע מרענן, שנמצא כאן על תקן תבלין. צריך לאכול כדי להבין.

בלסנו כמו הגרגרנים שאנחנו ולא הצלחנו להסכים איזה מנה יותר טעימה. כל ביס היה טעים ומדויק והרמנו גבות כששמענו שהמקום כשר. אוכל כשר כל כך טעים לא אכלנו כבר הרבה זמן.

הסיפור של קמפניה התחיל בבניה של המקום, אותו עיצב האדריכל יובל אליהו. תוך כדי פגישות עם בעלי המסעדה המליץ להם יובל לנסוע לאיסטנבול, לחוות את המסעדות בעיר וגם להיפגש עם יבואן של ציוד למסעדות. כך עשו בעלי קמפניה. נסעו, טיילו ברחובות איסטנבול, אכלו וקנו את כל הציוד הנדרש לפתיחת המסעדה. חוויית האירוח הטורקית עשתה עליהם רושם כל כך טוב עד שהחליטו לשנות את התוכניות המקוריות שלהם ולהפוך את האווירה במסעדה לטורקית: מסעדת לייב שואו באווירה טורקית עם נתחי בקר מהמובחרים שיש. "באיסטנבול יש אלפי מסעדות", סיפר לנו איציק קדוש הבעלים, "ואתה חייב להיות מדויק וייחודי על מנת להצליח. זה בדיוק מה שרצינו להביא לישראל. טסנו מעל 20 טיסות לאיסטנבול כדי לחקור ולהביא את המנות המיוחדות, את הסטייל ואת האווירה שרק הטורקים יודעים לעשות.

הראשונות והאלכוהול פתחו לנו את התיאבון לבשר עסיסי על האש, ונלקחנו לאחר כבוד למקרר יישון הבשרים הממוקם בחלל המסעדה כדי לבחור נתח. בחרנו טומהוק במשקל קילו לשנינו. הבקר בקמפניה גדל במרעה ברמת הגולן ומגיע טרי למסעדה. העגלות מתחילות תהליך יישון של מינימום 45 ימים – נתחים מובחרים בכשרות הרב מחפוד. חובבי בשר – אל תוותרו. מצאתי את עצמי בסוף הערב – לקראת חצות, בזמן שהחבר יצא לעשן סיגריה – מוצץ את העצם של הטומהוק עד שיכולתי לשמוע את האמא של העגל הזה בוכה.

קמפניה פתוחה כל יום החל מהשעה 18:00.

בימי רביעי יש הופעת נגן אורח בהפתעה שמרים את האווירה במקום ובכל שאר ימות השבוע שתגיעו תחוו אווירה שמחה, אוכל מיוחד, ותמיד ימזגו לכם לחיים בטורקית – שארפה. עגלת הקוקטיילים תשמח להגיע עד אליכם לשולחן ולהכין בלייב את המשקה שתבחרו, וכמובן המלצרים במקום מומחים בלעשות שמח, ישירו לכם עם זיקוקים אם תחגגו יומולדת.

יש במקום שני חדרי אירוח פרטיים לאירועים פרטיים ועסקיים, הממוקמים בקומה העליונה, ותוכלו ליהנות גם מ"קמפניה בחצר", חצר אירועים שמכילה עד 60 אנשים וצמודה למסעדה.

בשבוע הבא, החל מה 16.6, קמפניה תחגוג שבוע יומולדת למקום בו כל יום תהיה פעילות חווייתית ואוירה שמחה בחסות בלוודר, אחד המותגים האהובים במקום, שיעשו מסיבה ביום שני, ה 17.6.

קמפניה

מתחם הרובע בראשון לציון

ברשבסקי 8

צילומים: יח"צ

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן