גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

34 שנות מאסר לנאשם המרכזי ברצח קטין בכביש 6 על רקע סכסוך משפחות

בית המשפט גזר 34 שנות מאסר על מואמן אזברגה, אשר הורשע ברצח בכוונה של נער בן 15, בכביש 6 בשנת 2020, על רקע סכסוך מתמשך של משפחתו עם משפחת אבו צעלוק. על ארבעה בני משפחת אזברגה נוספים נגזרו עונשים שבין 11 ל-22 שנות מאסר על חלקם בסיוע לרצח באדישות. חמשת הנאשמים הודו במסגרת הסדר טיעון כי פתחו בירי לעבר שיירה שאובטחה ע"י ניידות משטרה, רצחו את הקטין ופצעו אנושות בן משפחה נוסף בטרם נמלטו מהמקום וניסו להעלים ראיות. 3 בני משפחת אזברגה נוספים ירצו תקופות מאסר קצרות יותר בגין חלקם בתקיפת שוטרים ושיבוש מהלכי משפט כחלק מאירוע נלווה לפעולת הרצח.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין שרה טל והינד נבאלסי מפרקליטות מחוז מרכז, בני משפחת אזברגה, תושבי העיר לוד היו מצויים בסכסוך מתמשך עם משפחת אבו צעלוק. קודם לרצח נרצח סלמן אזברגה, אביהם של שניים מן הנאשמים. בני המשפחה חשדו כי בני משפחת אבו צעלוק הם מי שביצעו את הרצח והחליטו, יחד עם בני משפחה נוספים, לנקום את מותו.

בהמשך לכך, עזבה המשפחה זמנית את העיר מחשש לפעולת נקמה, כאשר המעבר תוכנן להתבצע תוך ליווי משטרתי. משנודע הדבר לבני משפחת אזברגה, הם תיכננו כיצד לפגוע בשיירה בעת נסיעתה.

בתחילה, רכב ובו נהג עומר אזברגה, התקרב באופן חשוב לשיירה ועורר את חשדם של השוטרים. הרכב נמלט מן המקום, כשבעקבותיו שתי ניידות אשר התנתקו מן השיירה. כשהגיע עומר ברכבו ללוד, הבחינה בו ניידת שהחלה במרדף בעקבותיו עד להגעתו למתחם המשפחה. בשלב זה ולאחר שהשוטרים עיכבו את עומר, הגיעו כמאה איש מבני משפחתו, תקפו את השוטרים, חטפו את עומר מהמקום והציתו את הרכב בו נהג.

במקביל, שלושה רכבים של חוליית החיסול בהם נסעו בני משפחת אזברגה המשיכו במסלול נסיעתם בהתאם לתוכנית הרצח. עם עליית השיירה לכביש 6, שלושת הרכבים הנוספים בהם בני משפחת אזברגה, איגפו את השיירה, והאיצו לכיוונה. הרכבים נצמדו לכלי הרכב של בני משפחת אבו צעלוק, ניגחו אותם, וירו מאחד הרכבים לפחות 13 קליעים שפגעו בבן ה-15 והביאו למותו. באירוע נחבל ונפצע אנוש בן משפחה נוסף של אבו צעלוק. לאחר התקיפה נמלטו הנאשמים מהמקום לקלנסאווה שם הציתו את אחד הרכבים וחזרו ללוד בשני כלי הרכב הנותרים.


היום כאמור, אישר בית המשפט את הסדר הטיעון שהוסכם בין הפרקליטות לבאי כוחם של הנאשמים, אשר הודו במיוחס להם, וכלל הסכמה על רכיבי העונש, אך לא על משך עונש המאסר על תנאי וגובה הפיצוי.

על פי גזר הדין, מואמן אזברגה, הורשע ברצח בכוונה ובניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת, קשירת קשר לביצוע פשע השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 34 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 300,000 ₪

אנס אזברגה, הורשע ברצח באדישות ובניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 22 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 250,000 ₪

חסן אזברגה, הורשע בסיוע לרצח באדישות, סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי, ופיצוי בסך 150,000 ₪

מוחמד מוסא אזברגה, הורשע בסיוע לרצח באדישות, סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 150,000 ₪

באשר לנאשמים שלקחו חלק בפעולת ההסחה, תקיפת השוטרים בעיד לוד והצתת הרכב:

עומר אזברגה, הורשע בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובמעשה פזיזות ורשלנות, ירצה עונש מאסר לתקופה של 3.5 שנים, לצד עונש מאסר על תנאי (עונשו נגזר בנפרד בחודש אפריל האחרון).

אחמד אזברגה, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של ימי מעצרו בתיק זה (קרי 9 חודשי מאסר בפועל),לצד עונש מאסר על תנאי וקנס בסך 2,000 ₪.

מוחמד "חבוש" אזברגה, הורשע בסיוע לרצח באדישות, סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 11 שנות מאסר, לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 120,000 ₪

אמיר אזברגה, הורשע השמדת ראיה  ושיבוש מהלכי משפט בצוותא. ירצה עונש מאסר בפועל לתקופה של ימי מעצרו בתיק זה (קרי 3 חודשים).

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

Exit mobile version