כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חמור מאוד: אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל – אי אפשר יהיה לגור כאן

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, באזהרה חמורה

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, באזהרה חמורה בתגובה לשאלה האם הוא יכול להבטיח שבכל מקרה יהיה חשמל בישראל במסגרת מלחמה עתידית:

"התשובה היא לא; אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל – אי אפשר יהיה לגור כאן; אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית"; גולדשטיין קובע גם כי נסראללה יוכל להפיל את רשת החשמל בישראל בקלות.

"התשובה היא לא אבל נסמוך על התושייה הישראלית. ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו – זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי – נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות – אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו . נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק , אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו – הסיבים האופטיים, הנמלים ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב. אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי. הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון, צוות משותף גם עם חברת החשמל. אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"מ מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל שנה שנייה שואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל – הכל נמצא באינטרנט, אני לא אומר את זה כאן אבל כל אחד שנכנס לאינטרנט מגלה זאת. ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה , חמש , עשר – מצבנו יהיה טוב יותר".

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, בתגובה לאמירותיו של שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת 'נגה' בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי היום:

"אמירתו של שאול גולדשטיין בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל, חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פניקה בקרב הציבור. יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד, היא נסוגה לאחור – לשון מרוסנת".


משרד האנרגיה והתשתיות מבקש להבהיר כי משק האנרגיה בישראל חסון ומוכן להתמודד עם כל התרחישים האפשריים.

מאז תחילת המלחמה, המשרד פועל ללא לאות להבטחת אספקת האנרגיה לכלל אזרחי המדינה, תוך היערכות מדוקדקת לתרחישים קיצוניים ושיבושים אפשריים באספקה. מאמצים אלו מבוצעים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי הביטחון, במטרה לנהל את ביקושי החשמל, היתירות האנרגטית ומלאי הדלקים.

משק האנרגיה נערך על פי תרחיש הייחוס הלאומי שנקבע על ידי רח"ל. קיימים מספר תרחישים. תרחיש ״עלטה״ בו מעל 60% ממשקי הבית עלולים להיוותר ללא חשמל למשך עד 72 שעות הוא תרחיש קיצוני והסבירות לכך נמוכה. עם זאת, המשרד פועל ללא הרף לצמצם את הסבירות להתממשות התרחיש ולהערך ליציאה מהירה ככל שניתן ממצב עלטה, ככל ואכן יתממש.

כל הגופים הרלוונטיים, כולל חברת נגה וחברת החשמל, פועלים בהתאם לתרחיש החירום של רח"ל ולהנחיות המקצועיות של המשרד.

משרד האנרגיה קורא לאזרחי ישראל להיערך בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כולל הצטיידות בסוללות, מים ומטענים ניידים, על מנת להבטיח מוכנות מרבית במצבי חירום.

צילום: רונן טופלברג

להצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן