כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

12 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול בערים בשנת 2023. מה הנתונים בחולון?

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ריסון מהירות הנסיעה באזורי ריכוז של ילדים ובני נוער כמו פארקים, גנים ציבוריים ומתנס"ים הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות"
עמותת אור ירוק

12 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, נהרגו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול (יוני, יולי ואוגוסט) בערים ובישובים בשנת 2023, ארבעה יותר מאשר בחודשי הקיץ והחופש הגדול בשנת 2022 (עליה של 50%), כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. על פי הנתונים, חודשי הקיץ והחופש הגדול בשנת 2023 היו הקטלניים ביותר בעשור האחרון (ביחד עם קיץ 2019).

מהנתונים עולה עוד כי בחודשי הקיץ והחופש הגדול בשנת 2023 נפגעו 463 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים (חמישה ילדים ובני נוער נפגעים בממוצע בכל יום) מתוכם 89 נפצעו קשה ו-362 נפצעו קל.

  • מקור: למ"ס

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חודשי הקיץ והחופש הגדול מהווים נקודת תורפה וסיכון גבוה להיפגעות בתאונת דרכים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לפעול ביחד עם ראשי וראשות הערים והמועצות לחיזוק הבטיחות בדרכים של הילדים ובני הנוער. ריסון מהירות הנסיעה באזורי ריכוז של ילדים ובני נוער כמו פארקים, גנים ציבוריים ומתנס"ים הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות הערים כדי לייצר אווירה הרתעתית שתמנע השתוללות וביצוע עבירות תנועה. מיתון וריסון תנועה, חיזוק האכיפה המשטרתית והעירונית והגברת ההסברה הן פעולות מחייבות אשר משלימות אחת את השנייה ויכולות להוביל לצמצום היפגעותם של ילדים ובני נוער בתאונות דרכים. עלינו לוודא שכל הילדים שיוצאים לחופש הגדול יחזרו אל ספסל הלימודים בריאים ושלמים לתחילת שנת הלימודים".

מה הנתונים בעיר חולון?

  • 23 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) בחולון בשנת 2023, מהם 17 נפצעו קשה. 180 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות דרכים בחודשי הקיץ והחופש הגדול בעשור האחרון בעיר,  13 נפצעו קשה.

עמותת אור ירוק למען חופש גדול בטוח


לקראת הקיץ והחופש הגדול עמותת אור ירוק מקיימת מגוון פעילויות נרחב, כל זאת במטרה להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים בקרב הילדים ובני הנוער בחודשי הקיץ

זה"ב בגן בחופש הגדול :  במסגרת קייטנות הקיץ יגיעו מתנדבי ופעילי העמותה אל גני הילדים ויגבירו את המודעות בקרב הילדים לסכנות שהקיץ מציב בפני הילדים. בדרך של שירה, משחק ויצירה הילדים לומדים על חצית כביש נכונה,  חשיבות חגירת חגורת בטיחות וחשיבותה של הקסדה בכל רכיבה. 

"הפנינג בטוחים בדרכים": פעילות חינוכית חווייתית לכיתות א'-ד' בנושא בטיחות בדרכים. במסגרת התוכנית עמותת אור ירוק מקיימת פעילויות בבתי ספר של החופש הגדול, בקייטנות וברשויות השונות ברחבי הארץ. הפעילויות יתמקדו בהגברת המודעות לבטיחות בדרכים בימי החופש הגדול. הפעילות מתקיימת במתחם תחנות אינטראקטיבי הכולל את הנושאים המרכזיים שאיתם מתמודדים הילדים בדרכים בחופש הגדול: היפגעות כהולכי רגל, רכיבה בטוחה על אופניים ונסיעה ברכב המשפחתי. הפעילות מותאמת למאפייני גיל התלמידים וכל שכבת גיל לומדת באופן חווייתי תכנים ייעודים העוסקים במניעת היפגעות ילדים בדרכים.

"שווים בדרכים גם בחופש הגדול": תכנית "שווים בדרכים" מהווה תשתית לטיפוח התנהגות בטוחה בדרכים בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. הרצון הוא להנגיש את נושא בטיחות בדרכים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ולהגיע לקהל הנמצא בסכנה להיפגעות בתאונות דרכים.

"רכיבה בטוחה": הרצאות לבני נוער על הסכנה ברכיבה באופניים וקורקינטים חשמליים. בני נוער רבים עושים שימוש בכלים חשמליים וכתוצאה מחוסר היכרות עם חוקי התנועה או היכלות המוגבלת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב, נפגעים בתאונות דרכים. כלים אלו הופכים יותר ויותר פופולאריים בקרב בני הנוער ולכן, עמותת אור ירוק משלבת גם היבטים של רכיבה בטוחה על כלים דו גלגליים חשמליים, שיח על היסח דעת, התמודדות עם לחץ חברתי ופעילות חווייתית ייחודית לצעירים בנושאים אלו.

אור ירוק ואגף של"ח במשרד החינוך: כחלק מפעילות של"ח השנתית ולקראת היציאה לחופש הגדול, עמותת אור ירוק חשפה את המש"צים (מדרכיי של"ח צעירים) של משרד החינוך לנתוני היפגעות הילדים בחופשת הקיץ, והכשירה אותם להדרכת תלמידי היסודי בנושא בטיחות בדרכים. המדריכים הצעירים מגיעים אל בתי הספר היסודיים ומדריכים את התלמידים על זהירות בדרכים במהלך החופש הגדול.

קרדיט – עמותת אור ירוק

הצטרפות לקבוצות הווטסאפ של חדשות מחולון , בת ים ,ראשון לציון, אזור, נס ציונה, באר יעקב-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בווטסאפ בנושאי: בריאות, בטחון, פלילים, נדל"ן, פנאי וטיולים ועוד..-לחצו כאן

להצטרפות וקבלה של כל קבוצות הווטסאפ של חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצות הפייסבוק של חולון, בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן