כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

זהירות! מבנים מסוכנים בחולון

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת "הבית למבנים מסוכנים"

זהירות! מבנים מסוכנים בחולון

יצאנו לבדוק מה קורה בעיר בנוגע למבנים מסוכנים והתוצאה לא מלבלבת.
לאחר קריסת הבניין ברחוב סרלין, בו מצאו עצמם בעלי הדירות יוצאים מביתם ללא כלום ורואים את הנכס היקר להם מכל, קורס אל מול עיניהם, ההתייחסות למושג "מבנים מסוכנים" קיבלה משמעות גבוהה.

כיום ישנם כ-100מבנים מסוכנים מוכרזים ברמות מסוכנות שונות שקיבלו צו רשמי ממהנדס מטעם עיריית חולון ובעלי הדירות נאלצים להסיר את הצו באמצעות תיקון הליקויים ע"י קבלן ביצוע שעובד על פי מפרט וסופו של דבר מאושר ע"י קונסטרוקטור מוסמך שמגיש את חוות דעתו לעירייה והם אלה שמורשים לתת ביטול הכרזת מסוכנות וסגירת תיק מבנה מסוכן.

"נושא המבנים המסוכנים בעיר חולון ובכלל, זו בעיה ידועה והיום לאחר המקרה בסרלין העירייה לא לוקחת סיכונים מיותרים ומקפידה מאוד על בקרה ותיקון המבנה ע"י בעלי הדירות בזמן מוגבל וללא תיקון זה מוביל לקנסות ובתי משפט" אומר אבי ברוקס, מבעלי "הבית למבנים מסוכנים" חברה אשר הסירה צווים בעשרות מבנים בחולון תוך זמן קצר.

מה זה בעצם מבנה מסוכן?
מבנה מסוכן הוא מבנה שהוצא לגביו צו מבנה מסוכן על ידי מהנדס הרשות המקומית, או מי מטעמו, בתום בדיקה שמצאה כי קיימים בו ליקויים שעלולים להעמיד בסכנה את  שלום הציבור.


קיימות שלוש דרגות סיכון, בהתאם לחומרת הממצאים: רמת סיכון נמוכה (עלול לסכן), רמת סיכון בינונית (מהווה סכנה) ורמת סיכון גבוהה (סכמה מיידית). בכל דרגות הסיכון חלה חובה מיידית לטפל במפגעים.

דוגמאות לליקויים במבנים שיכולים להצביע על מסוכנות:
גושי בטון וטיח רופפים ממעטפת הבניין, סדקים רחבים בעמודים ובקירות הבניין, שקיעה בקירות וביסודות הבניין, נפילת חיפויי קרמיקה או לוחות אבן מחזיתות הבניין, מוטות ברזל חשופים וחלודים בעמודים, קורות, תקרות ויתר חלקי המבנה, קורוזיה מתקדמת בקונסטרוקציה מפלדה, עמודים סדוקים בבניין ובכלל זה בקומת קרקע, נפילת רעפים מגג הבניין, לוחות עץ מתחת לרעפים רכובים ושבורים, סדקים רחבים בגרם המדרגות, סדקים רחבים במרפסות הבניין, פסי ברזל בעמודים או בקורות חלודים וחשופים, קורוזיה מתקדמת בקונסטרוקציה מפלדה, עמודי חניה סדוקים או חשופי ברזל.

לסיכום, מבנים מסוכנים הם תופעה שהולכת ומתרחבת בישראל, לאור גילם המתקדם של בניינים רבים. מבנה מסוכן מהווה סכנה ממשית למתגוררים בו או לעוברים בקרבתו, ועם קבלת צו מבנה מסוכן על בעלי הדירות לפעול באופן מיידי להסרת המסוכנות, וזאת באמצעות גורמים מורשים ומנוסים בלבד.

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת "הבית למבנים מסוכנים"
ליצירת קשר והצעת מחיר: 0503366099 או 03-5185544

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן