כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מנכ"ל רכבת ישראל: "אין כל סיכון בטיחותי בגשר 431

השמועות על סכנה חסרת כל בסיס והופצה מסיבות לא ענייניות

מנכ"ל רכבת ישראל: "אין כל סיכון בטיחותי בגשר 431; השמועות על סכנה חסרת כל בסיס והופצה מסיבות לא ענייניות; העבודות יסתיימו בספטמבר"

בעקבות פרסומים שהעלו חשש כי העיכוב בעבודות בניית גשר הרכבת במסילת 431, יוצרת סיכון לציבור הנוסעים בכביש 1, התכנסה הבוקר הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי להצבעה בבקשה לחייב דו"ח מיוחד ממבקר המדינה בנושא. בתום הדיון יחד עם מנכ"ל הרכבת, נציגי משטרת ישראל וחברת הבטיחות המלווה את הפרויקט שטענו כי הכל מתנהל בצורה מקצועית וביטיחותית גבוהה וכי לטענות שפורסמו אין כל שחר, דחה יו"ר הוועדה את ההצבעה כשהוא מדגיש כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ותדרוש תשובות מקצועיות לכל מה שעלה בדיון מבחינת לוחות הזמנים.

מנכ״ל רכבת ישראל, שיקו זנה: ״אני אומר בצורה ברורה, לא הייתה בעיה בטיחותית בעבודות לחיבור הגשר במסילת 431, אין כיום בעיה בטיחותית, ולא תהיה בעתיד. בוצעו עשרות פגישות עבודה כהכנה לקראת העבודות, ובשום שלב לא היו חששות ובעיות בטיחותיות שהועלו על ידי אף גורם מהגורמים המבצעים. הכביש בטוח לנסיעת הנהגים, ובימים אלו עומלים על חיבור הגשר. העבודות לחיבור יסתיימו בסוף חודש ספטמבר. צר לי כי סיבות לא ענייניות הביאו גורמים כאלו ואחרים להוציא אמירות חסרות בסיס שיצרו כותרות תקשורתיות שאינן מחוברות למציאות בשטח״.

ולדימיר סימון, מנהל פרויקטים במשרד התחבורה: "כל הפרויקטים כיום יש פגיעה בלוחות הזמנים נוכח המלחמה בשל סוגיית כ"א. נערכו לא מעט דיונים ונעשתה עבודה מעמיקה לגבי אופן סגירת הגשר והחלופות לסגירה, פתרונות חלופיים לתנועה. במכלול שיקולים, כולל שיקולים איכותניים, התקבלה החלטה מושכלת שמתבססת על מדיניות ומקצועיות לסגור את כביש מס' 1 לפרקי זמן קצובים בלילות בדגש על הפרעה מינימלית והצגת חלופה לאזרחים".

נצ"מ ישראל עיני, מפקד מתנ"א מרכז "אנחנו בעבודת מטה סדורה החל ממחצית 2023 מול כל הגופים, כדי למזער את הנזקים בביטחון הציבור. מונה צוות באגף תנועה כדי לבדוק ולפקח. לאורך כל הדרך נצמדנו לסעיפים לפקודת המשטרה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור. כך שברגע שהסתיימה העבודה בכל יום, ביצענו הערכה סודרה וחיתוכי מצב כדי לוודא האם יש פערים. החיתוכי מצב נעשו באופן תדיר בכל מס' שעות, והפגיעה היתה מינימלית".


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן