כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חדש בבת ים :מדיקל קר בית חולים אינטגרטיבי

המערך, שירכז מטופלים מבת ים , חולון וראשל"צ, יציע יפעל כמעגל שיקום כולל עם מרכז טיפולים אינטגרטיביים בהשקעה של 2 מיליון שקל לשיקום רגשי ומחלקת אשפוז יום לטיפול לאחר שחרור

חדש בבת ים :מדיקל קר בית חולים אינטגרטיבי

בעקבות המלחמה, מחלקת שיקום צעירים היחידה באיזור השפלה, התמלאה עד אפס מקום ותושבי חולון פונים לבתי חולים מרוחקים.

בית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר בבת ים, התגייס לסייע לתושבים ופתח מערך חדש לשיקום צעירים למטופלים עד גיל 65. המערך החדש קולט מטופלים מערי המרכז, בת ים ראשל"צ וחולון, על מנת להקל על עומס מחלקות האשפוז בבתי החולים במרכז.  כל החדרים משופצים ברמה מלונאית גבוהה, עם אפשרות שהיה של מלווה 24/7 באותו החדר.

בפתיחת המערך הושקעו כ-30 מיליון ₪ לבנייה והצטיידות. המערך  החדש כולל 3 מחלקות שיקום שמתפרסות על פני 5500 מ"ר ועוד מרכז טיפולי בשטח של 1500 מ"ר. סה"כ עד כ-105 מיטות שהן 10% מסך מיטות השיקום במדינת ישראל, לצידן פועל בנוסף מערך שיקום לטיפול המשכי.

המחלקה הראשונה נפתחה בחודש מאי האחרון ו-35 המיטות התמלאו במהרה. הביקוש הרב ממשיך כל העת. בימים אלה נפתחת מחלקה נוספת. פרוטוקול הטיפול האינטגרטיבי בניהול הפסיכולוג דוד מעוז כולל שיקום פיזי מקיף (אורטופדי, נוירולוגי, TBI  נפגע ראש , ופצועי מלחמה). תוכנית טיפול מותאמת על ידי קייס מנג'ר אישי. התהליך מתחיל בשיחת אינטק בכניסה לבית החולים ובדיקת מדדים רפואים וסיעודים. בסיומה מבוצע אבחון מעמיק להתאמת תוכנית לצרכי המטופל. בראיית השיקום השלם. התהליך מתבצע באמצעות פסיכולוגים שמקבלים את המטופלים בודקים את מצבם וקובעים את סוגי הטיפולים הנדרשים. על מנת לבחון את ההתקדמות הרגשית, כל מטופל מחובר לאפליקציה למעקב אחרי חרדה טראומה, הבוחנת על פי מדדים פיזיולוגיים את התקדמות בשיפור הנפשי.


"ללא מוטיבציה רגשית להשתקם, הטיפול הפיזי בפציעה לא יספיק. לכן מעגל השיקום השלם כולל טיפול ושיקום פיזי כמו פיזיותרפיה וטיפול תרופתי. במקביל לטיפול עמוק בבסיס הקושי הרגשי של המטופלים ובני משפחותיהם וטיפול בטראומה. הפרוטוקול הטיפולי משולב גם עבור בני המשפחה" אומר שאולי הרציק פז, מנכ"ל מדיקל קר"

ליד מחלקות השיקום הוקם מרכז אינטגרטיבי לטיפולים רגשיים בהשקעה של 2 מליון ₪. המרכז כולל 10 חדרי טיפול וכ- 30מטפלים רב תחומיים בכלים טיפוליים אשר יושמו במשך 30 שנה לתפקוד במצבי לחץ ואתגרים, ולהפחתת מתח וחרדה.

מרכז אשפוז היום לצעירים, משלים את המעגל השיקומי. הוא נותן מענה למשתחררים מאשפוז. במקום להמתין לתורים הארוכים לשיקום בקהילה, כדוגמת טיפולי פיזיותרפיה, המטופלים מגיעים מיד עם שחרורם לאשפוז יום המשכי במרכז ומקבלים את כל הליווי הפיזי והרגשי שהם עדיין זקוקים לו עד לשיקום מלא ועצמאות שאינה דורשת כל ליווי פיזי או רגשי אחר.

המהלך נעשה על רקע המחסור המשמעותי במיטות שיקום צעירים בארץ: על פי דוח משרד הבריאות בישראל קיימים רק  60 אחוזים ממספר מיטות האשפוז השיקומי הממוצע במדינות ה-OECD- ועוד טרום פרוץ המלחמה הייתה תפוסה של 108% על מיטות השיקום הקיימות. 

לדברי מוטי קפלון סמנכ"ל השיווק במדיקל קר: "בית החולים הוא היחיד באיזור המרכז מטופלים צעירים מגילאי 18  ומעלה. בית החולים, הממוקם באיזור מרכזי בבת ים, מציע חדר פרטי לכל מטופל, ברמה מלונאית גבוהה, הצופה לים. מרכז הטיפולים האינגרטיבי הצמוד לבית החולים מעניק מעטפת כוללת להתמודדות עם ההשלכות הרגשיות של תהליך השיקום עבור המטופל ובני משפחתו"

בראש המערך החדש עומדת ד"ר תמרה בראונר ותוביל את מערך השיקום במחלקות שיקום צעירים ואת אשפוז היום בבית החולים. דר יולי טרגר יו"ר איגוד השיקום, משמש יועץ רפואי בכיר להקמת מערך שיקום ואשפוז יום ואחראי על בניית מתודולוגיה שיקומית ובניית תהליכים רב מקצועיים במערכי השיקום

לפרטים: 03-5008899 או באתר

אודות המדיקל קר

מדיקל קר, מרכז רפואי שיקומי בבת ים הפועל מ- 2022 הינו המרכז הראשון בארץ המטפל בגישה האינטגרטיבית בגוף, ברוח ונפש. המרכז מתמקד בטיפול בחולים שיקומיים שעברו אירוע מוחי, ניתוחים אורתופדיים, חולים מונשמים או חולים בתרדמת בגילאי 18 ומעלה. במרכז הרפואי פועלות 9 מחלקות הפרוסות על 9 קומות ובהן 350 מיטות אשפוז. מחלקות המרכז מחולקות לשיקום צעירים וגריאטרי, סיעוד מורכב, שיקום לאחר ניתוחים ועוד. ד"ר תמרה בראונר, רופאה מומחית בשיקום, מנהלת רפואית. המרכז מפעיל מערך שיקום פיזי ונפשי המבוסס על שיטת HeartMath, שהוכחה כיעילה לטיפול בטראומה. המרכז כולל גם מכון שיקום יום אמבולטורי המציע מגוון שירותים כגון ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת ופסיכולוגיה שיקומית. מרכז חוסן, הצמוד למתחם, מציע שיטות טיפול אלטרנטיביות להחלמה רוחנית ונפשית. בנוסף מערך החלמה לאחר ניתוח, ואירוע לב , ולמרכז אשפוז יום המציע טיפולים פיזיים ונפשיים ללא צורך באשפוז ממושך.

צילום – יח"צ

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן