כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מנקים את הרחובות: ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית – הרשויות המקומיות יוכלו להקים מאגר DNA לכלבים שיסייע באכיפת איסוף צואה

כל הפרטים בחדשות goitem

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ נאור שירי וח"כ אלי דלל, העוסקות בהקמת מאגר מידע גנטי של כלבים. לפי ההצעה שאושרה, רשות מקומית תהייה רשאית להקים ולהפעיל מאגר DNA לכלבים, שיכלול מידע גנטי של כלבים שבעליהם מתגוררים בתחומי הרשות. המאגר יוכל לשמש את הרשות לצורך איתר בעלים של כלבים שהשאירו גללים בשטח ציבורי ואכיפה.

רשות שהקימה מאגר תהייה רשאית ליטול דגימה חד פעמית מכלבים שבעליהם מתגוררים באופן קבוע בשטחי הרשות. בנוסף תוכל הרשות להשתמש במאגר כדי לאתר בעלי כלבים שהגללים שלהם נמצאו בשטחי הרשות. עוד נקבע כי הממשלה תמנה שר שיהיה אחראי על ביצוע החוק, והשר יהיה רשאי להתקין תקנות בכל עניין הנוגע לביצוע.

בדיון היום שבה ועלתה המחלוקת באשר לשאלה האם ניתן יהיה לחייב או לקנוס בעלי כלבים שלא ירצו לתת דגימה למאגר.

ח"כ שירי אמר כי העיריות לא יקימו מאגר בלי אפשרות לתת קנסות, וציין כי ישנה חוות דעת רפואית על הפגיעה בבריאות הציבור כתוצאה ממפגעי צואת כלבים ברחבות הערים. נציג משרד המשפטים, עו"ד אבינועם ביר, ציין כי חוות הדעת תסייע לבחון את הנושא מחדש, אבל הוא לא יכול לומר כרגע מה יהיו המסקנות. עו"ד ביר הוסיף כי חוקי עזר שאוסרים על השארת גללים כבר קיימים, והצעת החוק תיתן כלי אכיפה נוסף.

לנוכח לא מעט מחלוקות בין נציגי משרדי הממשלה ליוזמי ההצעה, באשר לחקיקה ותיקון חוקי עזר עירוניים שיסייעו באכיפה, סיכם היום היו"ר ביטן כי מאחר ומדובר בחוק מסגרת, שמחייב התקנת חוקי עזר או תיקונם, משרדי הפנים והמשפטים יתנו בחצי שנה הקרובה קדימות לכך ויעשו מאמצים לאשר זאת לרשויות בלוחות זמנים סבירים. נציגי משרד הפנים והמשפטים הודיע כי הדבר מקובל עליהם.


בעקבות הסיכומים אישרה הוועדה את ההצעה פה אחד, בתמיכת היו"ר ביטן, ח"כ דלל וח"כ שירי. ההצעה אושרה לאחר שהוועדה קיימה בה לא מעט דיונים, בהן עלו מחלוקות באשר לאופן יישום ההצעה. היו"ר ביטן התייחס לכך בדיון הקודם, שהתקיים בחודש שעבר, ואמר: "חוק התקנים והקומה הכשרה וחוק הגיוס פחות עורר אצל משרדי הממשלה שקיים מהצעת החוק הזו. הרשויות המקומיות צריכות להוביל". ח"כ אלי דלל הוסיף כי צריך להגיד מילה טובה לשלטון המקומי שלקח אחריות על הטיפול בנושא, על רקע התנגדות במשרדי הממשלה.

נציגת מרכז השלטון המקומי, עינת פלינט, הציעה בישיבה הקודמת כי הרשות שתרצה תוכל להקים מאגר כזה, ולהפעיל מודל כלכלי שתקבע לו. בנוסף היא ביקשה שמרכז השלטון המקומי יוכל להקים מאגר ארצי, על מנת להעביר מידע בין הרשויות ולייעל את האכיפה. פלינט ביקש אפשרות לגבות תשלום עבור הדגימה, ואמרה כי בשל מענה חסר מצד משרדי הממשלה השלטון המקומי יוכל לקחת את זה על עצמו עם הווטרינריים הרשותיים, אם יהיו לו הסמכויות המתאימות.

נציג משרד המשפטים התייחס לבקשת השלטון המקומי לגבות אגרה או קנס של 150 שקלים, ואמר כי הנורמה לא מתאימה לנורמה פלילית ולכן המשרד מתנגד לקנס. לדבריו, "מתן הדגימה נועד לאפשר לרשות מקומית להפעיל כלי חקירתי להפעלת הנורמה הפלילית. שבב נועד להגנה על שלום הציבור". פילינט הסבירה כי מדובר בקנס של 150 שקלים למי שיסרב לתת דגימה. יוזם החוק, ח"כ נאור שירי הדגיש: "אני לא רוצה להטיל קנסות על אנשים, אבל רוצה שיהיו מחויבים למסור דגימה".

עו"ד אודליה אסולין דגני, נציגת משרד החקלאות אמרה בדיון הקודם, כי "אפשר לתת תמריצים, אבל לא לקבוע שאדם לא יוכל להחזיק כלב אם לא מסר דגימה, כי מה שיקרה זה שאו שאנשים לא יעשו חיסון כלבת או מצב של נטישת כלבים". פלינט השיבה:" אם לא יהיו קנסות ולא יהיו סנקציות הרשויות לא יכנסו לזה".

יו"ר איגוד הווטרינרים, אבי צרפתי, אמר: "מפגעים מצואת כלבים ברחובות זה מקום שלישי או רביעי בתלונות למוקדים עירוניים. אנחנו מנסים מזה שנים לתת תמריצים חיוביים לאסוף גללים, נותנים שקיות, הצענו פחים ואפילו חיסונים בחינם וזה לא עוזר. אם לא יתנו לנו אפשרות להפעיל סנקציה לא נוכל להקים את התהליך הזה".

קרדיט סטילס: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן