כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות הגישו הבוקר עתירה לבית הדין לעבודה נגד מינויה של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק

זו העתירה הראשונה שמוגשת לעצירת המינוי.

שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות הגישו הבוקר עתירה לבית הדין לעבודה נגד מינויה של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק

שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל הגיש היום עתירה לבית הדין לעבודה נגד מינויה של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק.

זו העתירה הראשונה שמוגשת לעצירת המינוי.

שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, הגיש היום (17.7.2024) עתירה לבית הדין לעבודה נגד המינוי של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק. העתירה מבוססת על קביעת בית המשפט המחוזי, דו"ח מבקר המדינה ותביעת הנאמנים של 'הבימה' נגד אודליה פרידמן המייחסים לה רשלנות, הפרת חוק, חוסר מקצועיות ואחריות ישירה לקריסתה של הבימה תוך דיווח שיקרי ופגיעה חמורה בזכויות בסיסיות של עובדי הבימה.

העתירה שהוגשה ע"י עורכי הדין עמית בכלר, שי תקן ונוי פלג ממשרד עורכי הדין פישר (.), מבקשת לבטל לאלתר את מינויה של פרידמן למנכ"לית המדיטק או לחלופין לשלול ממנה אפשרות לביצוע פעולות לרבות אישור תקציב ו/או שינויים תקציביים, מינוי נושאי משרה, קבלת עובדים לעבודה, פיטורי עובדים ושינוי תנאי העסקתם, ביצועי שינויים ארגוניים ומבניים וביצוע שינויים ברפרטואר האומנותי של המדיטק. במקביל, מבקשת העתירה להורות לדירקטוריון המדיטק לקיים הליך חוקי ותקני למינוי קבע של תפקיד המנכ"ל תוך לוחות זמנים קצובים וסבירים.


מאז החלו שמועות על מינויה בחטף של הגברת פרידמן מנהל שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל מאבק עיקש הכולל פניות לדירקטוריון המדיטק, לרו"ח דודי ספיר המנהל את אגף תאגידים עירוניים במשרד הפנים ולמבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, והבוקר – עתירה לבית הדין לעבודה לביטול המינוי.

מתוך העתירה:

" לא ניתן לקבל על הדעת מצב, בו דווקא הגב' פרידמן, אשר הובילה במו ידיה מוסד תרבותי חשוב כמו התיאטרון הלאומי הבימה למצב של קריסה טוטאלית, ואשר נקבע, הן על ידי מבקר המדינה והן על ידי בית המשפט המחוזי, כי ניהלה את הבימה ברשלנות רבתי, הפרה את החוק, לרבות חוקי מגן בסיסיים של עובדים, והפרה התחייבויות מפורשות שנתנה למדינת הישראל – היא זו שתנהל את המדיטק"

"מינוי כזה, אשר נעשה בניגוד לכללי המינהל התקין ולהנחיות הרגולטוריות המחייבות, אשר לא עומד בכל מבחן של סבירות, היגיון ושכל ישר, ואשר חשוד כי נעשה מטעמים פוליטיים לא ענייניים ולא מקצועיים – לא יכול לעמוד."

" תיאטרון הבימה – בניהולה של הגב' פרידמן – מעל באופן שיטתי בכספי העובדים, כשניכה כספים משכרם אך לא העבירם ליעדם, ולא שילם ליוצרים ושחקנים את התמורה המגיעה להם."

משח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל נמסר:

"המינוי של אודליה פרידמן הוא יריקה בפרצופם של האומנים והאומניות בישראל, של צרכני התרבות בישראל ושל כלל אזרחי המדינה ובראשם – תושבי העיר חולון. מעלליה ומחדליה של מי שהובילה לקריסתו של התיאטרון הלאומי 'הבימה' עלו למשלם המיסים הישראלי עשרות רבות של מיליוני שקלים שעד היום משולמים מהקופה הציבורית. כל מי שעיניו בראשו מבין שהכוונה של ראש העיר במינוי הזה היא לא פחות מלהרוס את המדיטק, אין דרך אחרת להסביר את המינוי."

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן