כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מה עושים במושבה בנימינה? כל המקומות הקסומים שחובה לבקר בהם

הטור של מיכל ברוטפלד

יצאנו לסיור במושבה בנימינה, לא תאמינו איזה מקומות קסומים אפשר למצוא בה: בתי קפה, מסעדות, גלריות, אומנות אופטימית, משתלת סוקולנטים, טיולי ג'יפים עוד ועוד… בכתבה הבאה אספר לכם על  כמה מקומות מיוחדים שביקרתי וששווים ביקור.

קצת היסטוריה: המושבה בנימינה נוסדה לפני 102 שנים כאשר הברון בימין אדמונד דה רוטשילד (שעל שמו נקרא המקום)  הגה תוכנית רחבת מעוף ובעלת אופי של תכנון אזורי מקיף. הוא רצה לייבש את הביצות ולאחד את כל המושבות מחדרה ועד זיכרון וליצור יישוב חקלאי משוכלל. המקום נחשב לסיפור הצלחה, כאשר גולת הכותרת היתה פעולת ההתיישבות לאחר מלחמת העולם הראשונה, מפעל התיישבותי רחב וייחודי שבא לידי ביטוי בתכנון, בהיקף הביצוע, בהשקעות ובנוף האנושי. ואכן כך נוצר שינוי מסיבי בנוף האזור כולו ובמאפייניו.  קבוצות הכשרה שונות שעלו להתיישבות במושבה החלו את דרכם בחווה סביב המושבה – ב"שוני" ובחאן "זרעוניה". באוקטובר 1922, הסתיימה בניית הבתים ביישוב החדש. ב-20 השנים האחרונות היישוב הפך להיות אטרקטיבי, המושך אליו מגוון של תושבים חדשים, ונבנו שכונות חדשות, עם זאת, המושבה ממשיכה לשמור על צביונה הכפרי.

פתחנו את הבוקר ב"קפה בנימינה"  חנות בוטיק לקפה החושפת את אורחיה לעולם הקפה הגדול והמעניין, המקום מציע קפה טעים וטרי שנטחן במקום ומרפסת המשקיפה על הרחוב העתיק והמרגיע. פגשנו את רועי הבעלים של המקום שבחר ללכת אחרי התשוקה שלו ופתח בית קפה, שם הוא גם מעביר סדנאות קפה חווייתיות . למדנו על סוגי הקפה, על הגרגרים המיוחדים לכל סוג של קפה , על כלים ייחודים ושיטות להכנתו. כמובן שטעמנו המון קפה,  עם אלכוהול -אספרסו עם סמבוקה, או עם גלידה – אפוגטו, כדור גלידה עם שוט אספרסו מעליו שהיה האהוב עלי מכולם.  ניתן להגיע לסדנאות פתוחות בימי שישי או להזמין מראש לקבוצות אינטימיות מאורגנות מראש.

בית הקפה ממוקם ברחוב המייסדים מספר 12 , רחוב בן 100 שנה, מעטרים אותו עצי דקל וושינגטוניה שגם חצו כבר את גיל מאה. לכניסה לאתר לחצו כאן

המשכנו לסטודיו של  תמר ארבל-  לציור חופשי, סטודיו נעים ומזמין של האומנית תמר ארבל שהחליטה לפתוח אותו לסדנאות לקהל ברחב. התחלנו בכמה מילות פתיחה על ציור חופשי, ערכנו  מדיטציה קצרה הכוללת תרגילי מיקוד ושחרור, ואז עוברים ישר לעניינים שלשמם התכנסנו בסטודיו, התנסות בציור חופשי, כאשר כל משתתף מתנסה באמצעות צבעי אקריליק ומגוון כלים ציור חופשי על הנייר. הרעיון לצייר כמו ילדים והמטרה היא שחרור וחיבור של כל אחד לעצמו ללא שיפוט וללא ציפיות. מובן שיש תוצאה ואותה לוקחים הביתה. ניתן לערוך סדנאות לזוגות/משפחות/צוותי עבודה, הסטודיו אינטימי והוא מכיל עד 8 אנשים.


 לעוד פרטים לחצו כאן

מכיוון שהיינו כבר מורעבים המשכנו ל 'בורג' בנימינה בוהריים' הבורג׳ מהווה חלק חשוב בהיסטוריה של המושבה בנימינה. החאן הטורקי נבנה במאה ה-18 בימי שלטון התורכים, ובראשית המאה ה-20 רכש הברון רוטשילד את אדמות בורג׳ לחיזוק ההתיישבות החקלאית באיזור. כיום משמש החאן העתיק של הבורג׳ גן אירועים ומסעדת בוהריים כשרה המבוססת על תוצרת חקלאית מקומית. אז מה אפשר לאכול ב"בוהרים' ? שקשוקה אדומה וירוקה, סלטים טריים, סלט ביצים (עם בצל מטוגן), ומאפי סמבוסק עם בשר או תרד. מטבלים ולחמים, כמו כן מנות כגון פידה תורכי במילוי בשר, סוג'וק, עגבניות וצ'ילי או פידה ירוק ממולא תבשיל ירוקים וביצת עין. מהמטבח האנגלי ניתן למצוא ארוחת בוקר אנגלית מסורתית או מנת סטייק וביצי עין. וכמובן שחייבים משהו מתוק, אז קינחנו בפנקייק עם פירות העונה מייפל וענני לוז.

בורג' בוהריים, דרך הבורג', בנימינה גבעת עדה.  פתוח בימים ב'- ו' בין השעות 09:00 – 14:00 
להזמנות- 04-622-7345 ובאתר: Bohoraim.burge-binyamina.com .

עוד במתחם גלריית בורג' בנימינה בה מוצגות תערוכות מתחלפות של אומנים. בימים אלו נפתחה  תערוכה חדשה של האומנית של אן גלסרוט "להסתכל לך בעיניים" הדיוקן כראיון- רונית אלקבץ. עד 30.8.

אחרי ארוחה משביעה וטעימה המשכנו לעוד פעילות יצירה בסטודיו של אירית גבריאלי אמיתי גלריית קרמיקה- בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, חיה ועובדת בסטודיו בבנימינה. יוצרת מערכות כלים,  כלי בית, גופי תאורה ומוצרי יודאיקה בהשראת הטבע. אירית מארחת בסטודיו חוגים שנתיים וסדנאות חד פעמית. ניתן להתאים סדנאות ייחודיות לכל גיל ואירוע. בנוסף, ניתן להגשים חלומות בהזמנת כלים ייחודיים בהתאמה אישית.

עוד המשכנו ביצירה של פרחי נייר קרפ  של איריס זוהר Botanic Zoha   , הסדנה מתקיימת בבנימינה בתאום מראש. הסדנה מתאימה לילדים מגיל 6 ואפשר לחגוג יומולדת או ארוע משפחתי.  אנחנו יצרנו זר פרחים מנייר קרפ צבעוני, פשוט בחרנו צבע, חתכנו עיצבנו והידבקנו, והתוצאה נהדרת. לפרטים לחצו כאן

המשכנו ל- סוקה- סוקולנטים – חווה חקלאית המתמחה בגידול סוקולנטים ובונסאי העובדת בשיתוף פעולה עם עמותות לקידום נוער ומתמודדי נפש. לאחר סדנה שכוללת הרצאה על סוגי הסוקולנטיים השונים, דרך הגידול שלם וכמות המים שהם צורכים – הרגשנו ממש מקצוענים. הסדנאות מיועדות למשפחות גרעיניות והן עורכות כשעה וחצי. אין מכירת מוצרים במקום ליחידים, רק למשתלות או לעסקים עציצים ממותגים.

לעוד פרטים לחצו כאן

סיימנו את היום עם "רז טיולים"  בטיול ג'יפים . רז עורך טיוליםבדרכים שניתן להגיע אך ורק עם רכבי שטח 44  X מדן ועד אילת, בניית ימי גיבוש וטיולים  ייחודיים ועוד. לפרטים לחצו כאן

צילומים – מיכל ברוטפלד

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן