כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בדרך לעיר איתנה אנרגטית

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה את התוכנית האסטרטגית העירונית לאנרגיה מקיימת

בדרך לעיר איתנה אנרגטית: מועצת עיריית ראשון לציון אישרה את התוכנית האסטרטגית העירונית לאנרגיה מקיימת

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה לאחרונה את התוכנית האסטרטגית העירונית לאנרגיה מקיימת. בספטמבר הקרוב תוגש התוכנית למשרד האנרגיה, כחלק מזכייתה של העירייה בקול קורא של "תוכנית המאיץ", במסגרת ההתמודדות עם צריכת האנרגיה העולה ואתגרי משבר האקלים.

ראשון לציון עומדת בפני אתגרים משמעותיים בתחום האנרגיה בטווח הקרוב, הבינוני והרחוק – על רקע תנופת הפיתוח האדירה של העיר, העלייה בצריכת האנרגיה והגידול באוכלוסייה בעקבות כניסתם הצפויה של עוד כ-100 אלף תושבים חדשים בשנים הקרובות. זאת, במקביל לצורך באמינות וברציפות אספקת חשמל, בין היתר, בשל אירועי חירום שונים, המעבר לאנרגיות מתחדשות ורכבים חשמליים, עליית מחירי החשמל והתמודדות עם תשתיות חשמל ותיקות.

במסגרת כך, גיבשה הנהלת העירייה חזון לאיתנות אנרגטית במסגרתו הקימה בשנה שעברה פורום אנרגיה ברשות סמנכ"ל העירייה – מושיקו ארז, וגייסה מתכללת אנרגיה לשם ניהול התחום הכולל של האנרגיה ברשות.

כך, מיישמת העירייה פרויקטים בתחום האנרגיה המסייעים לחיסכון בצריכת האנרגיה ולקידום של אנרגיה מתחדשת. בין היתר, נעשית בקרה על חשבונות החשמל העירוניים ובחינת אתרים בעלי צריכה גבוהה, מעבר למספק חשמל פרטי לצורך קבלת הנחה בחשבונות החשמל העירוניים, שדרוג של מזגנים וגופי תאורה לחסכוניים, מותקנות מערכות לחימום מים במרכזי קאנטרי באמצעות מערכות תרמו סולריות, תכנון מבנים על פי תקן בנייה ירוקה ועוד.


ראש העירייה, רז קינסטליך: "כעיר ירוקה וחדשנית, אנו נערכים כבר כעת להתמודדות עם צריכת האנרגיה העולה, הגידול המשמעותי הצפוי באוכלוסיית העיר, התשתיות הוותיקות ולהשלכות משבר האקלים ולאתגרים העומדים בפנינו בטווח הקצר והארוך. אין לי ספק שנעמוד ביעדים שהוצבו לנו ושבעזרת התושבות והתושבים שלנו נתקדם יחד לעתיד ירוק יותר".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן