כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כלכלית בראשון: שבוע שהחל עם וויז והסתיים במתקפה בתימן

באדיבות בנק הפועלים

כטב"מ שנפל בתל-אביב ומתקפה של צה"ל בתימן שפכו מים קרים על האופטימיות בשווקים להסכם להשבת החטופים, והובילו לפיחות קל בשער השקל ולעלייה בפרמיית סיכון המדינה.

העלייה במספר היוצאים לחו"ל מתבטאת בעצירה של הגידול בצריכה המקומית, וצפויה להתבטא גם בנתוני הצמיחה לרבעון השני, שנראה עד כה כחלש לא רק בצריכה.

סיכוני האינפלציה ממשיכים להיות להערכתנו גבוהים, ותלויים במידה רבה במצב הגיאופוליטי. תחזית האינפלציה עומדת על  3.0% ל-12 החודשים הקרובים.

בתרחיש חיובי של עסקה להשבת החטופים, הפחתת ריבית יכולה לעמוד על הפרק, לקראת סוף השנה, למרות שהאינפלציה השנתית צפויה להיות גבוהה מהיעד, וזאת בעיקר בהתבססות על הציפיות לאינפלציה, והתחשבות גם בהשפעות חד פעמיות של צעדי מיסוי.

ישראל


כטב"מ שנפל בתל-אביב ומתקפה של צה"ל בתימן שפכו מים קרים על האופטימיות בשווקים להסכם להשבת החטופים, והובילו לפיחות קל בשער השקל ולעלייה בפרמיית סיכון המדינה. תגובת השווקים מתונה ביחס לאירועים, אולי סוג של אדישות שהתפתחה בתשעה חודשים של לחימה. בצד הכלכלי החדשות בשבוע החולף היו דווקא חיוביות, התבשרנו על מגעים למכירה של חברת הסייבר וויז לגוגל בסכום מוערך של 23 מיליארד דולר, שהם כ- 4% מהתוצר השנתי של מדינת ישראל – האקזיט הגדול ביותר של חברה ישראלית. החברה לא רשומה בישראל, אך מייסדיה ישראלים ולכן גם הכנסות המדינה ממסים ייהנו מהמכירה.

היקף הנסיעות של ישראלים לחו"ל זינק ברבעון השני ב-30% (בניכוי עונתיות), אם כי הרמה עדיין נמוכה באופן משמעותי מזו של הנסיעות לחו"ל בשנה שעברה. העלייה במספר היוצאים לחו"ל מתבטאת בעצירה של הגידול בצריכה המקומית, וצפויה להתבטא גם בנתוני הצמיחה לרבעון השני, שנראה עד כה כחלש לא רק בצריכה, אלא גם ביצוא הסחורות, שירד ברבעון השני בשיעור של 2% לעומת הרבעון הקודם. נקודת האור בינתיים היא ביצוא שירותי ההייטק שממשיך לגדול, וכן בעלייה בגיוסי ההון שלהם.

האינפלציה בישראל מושפעת עתה ממספר כוחות שפועלים בכיוונים מנוגדים: האינפלציה בעולם יורדת, ובעיקר זו של מוצרים סחירים, והיא צפויה למנוע התייקרות של מחירי המוצרים הסחירים. בישראל, הרבה תלוי כעת בהתפתחויות הגיאופוליטיות: הסכם להשבת חטופים עשוי לחזק את השקל ולמתן את האינפלציה, כשמנגד המשך הלחימה יוצר עומס גדול על התקציב, והוא אינפלציוני. מכל מקום, המצב התקציבי לא מאפשר למדינה לעצור התייקרויות של מחירים בפיקוח כמו מחירי התחבורה הציבורית שעלו ביולי, או מחירי המים שצפויים להתייקר בהמשך. סעיף החינוך (גנים וצהרונים) צפוי גם הוא להיות מושפע הן מהמצב התקציבי והן מעליות השכר. סיכוני האינפלציה ממשיכים להיות להערכתנו גבוהים, ותלויים במידה רבה במצב הגיאופוליטי. תחזית האינפלציה עומדת על  3.0% ל-12 החודשים הקרובים. לא הנחנו העלאות מיסים עקיפים מעבר לעליית המע“מ בנקודת אחוז בינואר.

סביבת האינפלציה עדיין גבוהה והיא מתבטאת במכלול נתונים, ובכלל זה התחדשות העלייה במחירי הדירות והעלייה בשכר. הציפיות לאינפלציה לשנה קרובות לגבול העליון של היעד. אנו מעריכים כי תוואי הריבית יושפע במידה רבה מההתפתחויות הגיאופוליטיות. הריביות בארה״ב ובאירופה צפויות לרדת החל מחודש ספטמבר, וזה יהפוך את החלטות בנק ישראל למורכבות יותר, כי סיכוני האינפלציה בישראל שונים. בתרחיש חיובי של עסקה להשבת החטופים, הפחתת ריבית יכולה לעמוד על הפרק, לקראת סוף השנה, למרות שהאינפלציה השנתית צפויה להיות גבוהה מהיעד, וזאת בעיקר בהתבססות על הציפיות לאינפלציה, והתחשבות גם בהשפעות חד פעמיות של צעדי מיסוי. בתרחיש של הימשכות המלחמה, סביר שגם פרמיות הסיכון יוותרו גבוהות, והפחתות הריבית יידחו לשנה הבאה.

גלובלי

שבוע לא מוצלח למניות הטכנולוגיה שהחל עם כוונות של הממשל להקשיח את הסחר בשבבים עם סין, עבר להתבטאות של המועמד לנשיאות טראמפ נגד טיוואן לפיה אמריקה מגינה על טייוואן, בעוד זו פוגעת בעסקי השבבים של ארה"ב, והסתיים בתקלת הענק במערכות המחשוב בעולם בשל כשל במערכת של חברת CrowdStrike. בסיכום שבועי נרשמו ירידות שערים חדות יחסית בשוקי המניות בעולם, בהובלת מניות הטכנולוגיה, בעוד הסקטורים האחרים רשמו לרוב עליות שערים. בארה"ב מדד ה- S&P500 ירד ב-2.0% ומדד הנאסד"ק ירד ב-3.7%. באירופה מדד היורוסטוקס 50 ירד ב-4.3% ומדד הדאקס בגרמניה ירד ב- 3.1%. באסיה מדד הניקיי ביפן ירד ב-2.7% ואילו בסין עלה מדד ה-CSI 300 ב-1.9%. מחיר חבית נפט ירד מתחילת החודש בכ-5.5% לרמה של 82 דולר.

האינדיקטורים הכלכליים האחרונים בארה"ב היו חיוביים ברובם. המכירות הקמעונאיות בחודש יוני נותרו ללא שינוי, לעומת צפי לירידה של 0.4%, וללא כלי רכב ודלק הן אף עלו בשיעור של 0.8%. גם הייצור התעשייתי עלה בחודש יוני יותר מהצפוי בשיעור של 0.6%. בשוק הנדל"ן נרשמה עלייה בצד ההיצע. התחלות הבניה עלו ביוני ב-3.0%, יותר מהצפי שעמד על עלייה של 1.8%, עם זאת ב-12 החודשים הן ירדו ב-4.4%. גם היתרי הבניה עלו ביוני מעבר לציפיות ורשמו עלייה של 3.4% לעומת צפי ל-0.1%. מספר דורשי דמי אבטלה ראשוניים עלה מעבר לצפוי  בכ-20 אלף בשבוע האחרון לרמה של 243 אלף. מספר דורשי דמי אבטלה מתמשכים עלה גם הוא לרמה של 1.87 מיליון, הרמה הגבוה יותר מאז נובמבר 2021.

עליה קלה בתשואות האג"ח בארה"ב, הריבית צפויה לרדת לראשונה בספטמבר. תשואת אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עלתה מרמה של 4.18% בשבוע שעבר ל-4.24%. התשואה לחמש שנים עלתה מ-4.10% ל-4.17% והתשואה לשנתיים עלתה מרמה של 4.45% ל-4.51%. השווקים מגלמים, באופן ודאי, הפחתת ריבית ראשונה של הפד בחודש ספטמבר. השווקים מגלמים כעת שלוש הפחתות ריבית בארה"ב עד סוף ינואר 2025 כך שהריבית תרד מרמה של 5.5% כיום ל-4.75%.

גוש האירו: ריבית ה-ECB נותרה כצפוי ללא שינוי בהחלטה בשבוע שעבר, אך הורדת הריבית בחודש ספטמבר עדיין אפשרית. בבנק המרכזי האירופי ציינו שהלחצים האינפלציוניים ממשיכים להיות גבוהים וכי האינפלציה צפויה להיוותר בשנה הקרובה מעל ליעד הבנק המרכזי. החלטות הריבית הבאות יהיו תלויות בנתונים הכלכליים שיתקבלו. השווקים מגלמים עתה הפחתת ריבית בחודש ספטמבר בהסתברות של 78%, ירידה קלה לעומת השבוע שעבר, והפחתה נוספת עד סוף השנה. בטווח של השנה הקרובה השוק מתמחר במצטבר 4 הורדות ריבית לרמה של 2.75%.

אינפלציית הליבה בבריטניה נותרה גבוהה. האינפלציה בבריטניה עלתה בחודש יוני בשיעור של 0.1%, בדומה לצפי, וב-12 החודשים האחרונים רמתה נותרה ללא שינוי ברמה של 2.0%. עם זאת, אינפלציית הליבה נותרה ב-12 החודשים האחרונים ברמה גבוהה של 3.5%, כשהצפי היה להתמתנות לרמה של 3.4%. מחירי השירותים עלו ב-5.7% ב-12 החודשים האחרונים, בדומה לחודש הקודם, ורמתם הגבוהה עשויה לעכב את הורדת הריבית בבריטניה. הציפיות להורדת ריבית בחודשים הקרובים ירדה מעט והשווקים מגלמים עתה הפחתת ריבית בחודש ספטמבר בהסתברות של 83%, לעומת 93% בשבוע שעבר. עד סוף 2024 השוק צופה שתי הפחתות ריבית, ובטווח של השנה הקרובה השוק מתמחר במצטבר ארבע הורדות ריבית לרמה של 4.25%.

התמתנות הצמיחה בסין. כלכלת סין צמחה ברבעון השני בשיעור מתון של 2.8% לעומת הרבעון הקודם (במונחים שנתיים) ו-4.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה ברבעון האחרון הייתה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז היציאה ממשבר הקורונה כשצריכה פרטית חלשה היוותה את הגורם המרכזי לנתוני הצמיחה המאכזבים. בדומה, המכירות הקמעונאיות עלו ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני בשיעור נמוך של 2.0%, התמתנות מקצב של 3.7% בחודש הקודם, ואילו נתוני הייצור התעשייתי עלו ביוני מעל הצפי בשיעור של 5.3% לעומת אשתקד.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן