כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לקראת רישום הכלים החשמליים ב-1 באוגוסט: רוב הציבור חושש להיפגע, בעד הורדת מהירות הנסיעה והוצאת הכלים השיתופיים מחוץ לחוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התיקון החדש המחייב רישום  לא יהיה אפקטיבי ללא נוכחות משטרתית מרתיעה בכבישים וברחובות וללא סיוע אכיפתי מצד הפקחים העירוניים"
עמותת אור ירוק

ב-1 באוגוסט 2024, יכנס לתוקפו תיקון לתקנות התעבורה המחייב את רישומם של כלים ממונעים קלים – אופניים וקורקינטים חשמליים. בהתאם לתיקון, בעלי אופניים וקורקינטים חשמליים המורשים לרכוב (מעל גיל 16 ועברו מבחן כשירות לרכיבה או תאוריה לנהיגה) יחוייבו ברישום במאגר רשות הרישוי ובהתקנת לוחית זיהוי על הכלים. מספר הרישוי יהיה אישי לרוכב, וניתן יהיה להעבירו מכלי לכלי, אך לא מאדם לאדם. בשלב הראשון הקנס למי שלא הצטייד בלוחית רישום יהיה 100₪ עקב הצורך לתת לציבור זמן להכיר את החובות החדשות המוטלות עליו לאחר השנה הראשונה ואילך הקנס יהיה 750₪.

מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" אשר נועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל עולה כי רוב גדול (91%) בציבור חושש להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים. 51% טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים השיתופיים מהחוק ו-77% אף הודו כי ראו כאלה זרוקים על המדרכה אשר הפריעו להולכי הרגל.

רוב הנשאלים (81%) טענו כי הם בעד הורדת מהירות הנסיעה (25 קמ"ש מהירות מקסימלית כיום). 52% מהנשאלים טענו כי המדינה לא צריכה לעודד רכיבה על קורקינטים חשמליים63% מהנשאלים טענו כי לא ירשו לילדים שלהם לרכוב על קורקינטים חשמליים (בהווה ובעתיד). כמחצית מהמשיבים בכלל המדגם (47%) מציינים כי רוב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמלייםלא חבשו קסדה.

והפתרון: 30% מהנשאלים טענו כי שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה יעודים היא הדרך היעילה לצמצום תאונות הדרכים במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים. 29% מאמינים בהגברת האכיפה ו-28% מאמינים כי הגברת האכיפה היא הפתרון היעיל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים הולך וגדל בכל שנה ובמקביל, בשנת 2023 הגיע לשיאו גם מספר ההרוגים. עשרה בני אדם נפגעים בממוצע בכל יום, חלקם יישאו נכויות קשות עד סוף חייהם – במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לקדם שינוי מחשבתי בכל הקשור לכלים החשמליים. יש לשים בראש סדר העדיפויות את הבטיחות בדרכים וצמצום ההיפגעות הגבוהה ולעודד חבישת קסדה. במקביל, התיקון החדש המחייב רישום  לא יהיה אפקטיבי ללא נוכחות משטרתית מרתיעה בכבישים וברחובות וללא סיוע אכיפתי מצד הפקחים העירוניים. אכיפה ממוקדת וחסרת פשרות תשדר מסר לרוכבים כי עליהם לציית לחוקי התנועה ומי שלא יעשה כך ייענש בחומרה".


חיפה והצפון:

  • 53.2% מהתושבים בחיפה והצפון הודו כי הם  חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד.
  • 46.5% מתושבי חיפה והצפון טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק.
  • 78.9% מתושבי חיפה והצפון טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.
  • 66.5% מתושבי חיפה והצפון טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל.
  • 56.1% מתושבי חיפה והצפון טענו כי רוב הרוכבים שראו בשנה האחרונה לא חבשו קסדה.
  • 49.2% מתושבי חיפה והצפון טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, 27.6% טענו שכן.
  • 61.8% מתושבי חיפה והצפון טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים, 18.3% טענו שכן.

כאשר נשאלו מהי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? מצ"ב התשובות:

 אזור חיפה הצפון
1. הגברת האכיפה28.5%
2. החמרת הענישה23.7%
3. שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים31.7%
4. חינוך8.1%
5. הגברת ההסברה2.7%
6. לא יודע/ת ותשובות אחרות5.4%

אזור השרון:

  • 61.5% מהתושבים באזור השרון הודו כי הם חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד.
  • 51.3% מתושבי השרון טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק.
  • 89.5% מתושבי השרון טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.
  • 82.1% מתושבי השרון טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל.
  • 42.1% מתושבי השרון טענו כי רוב הרוכבים שראו בשנה האחרונה לא חבשו קסדה.
  • 51.3% מתושבי השרון טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, 15.4% טענו שכן.
  • 59% מתושבי השרון טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים,  15.4% טענו שכן.

כאשר נשאלו מהי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? מצ"ב התשובות.

 אזור השרון
1. הגברת האכיפה43.6%
2. החמרת הענישה20.5%
3. שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים23.1%
4. חינוך5.1%
5. הגברת ההסברה2.6%
6. לא יודע/ת ותשובות אחרות5.1%

אזור תל אביב-יפו והמרכז

  • 63% מהתושבים באזור תל אביב-יפו והמרכז הודו כי הם  חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד (הגבוה ביותר מבין כל האזורים).
  • 54.5% מתושבי תל אביב והמרכז טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק.
  • 82.5% מתושבי תל אביב והמרכז טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.
  • 92.3% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל.
  • 52.1% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז טענו כי רוב הרוכבים שראו בשנה האחרונה לא חבשו קסדה.
  • 59.2% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, 20.4% טענו שכן.
  • 63.4% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים,  14.8% טענו שכן.

כאשר נשאלו מהי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? מצ"ב תוצאות:

 אזור תל אביב-יפו והמרכז
1. הגברת האכיפה29.6%
2. החמרת הענישה32.4%
3. שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים27.5%
4. חינוך3.5%
5. הגברת ההסברה4.2%
6. לא יודע/ת ותשובות אחרות2.8%

באר שבע והדרום

  • 55.7% מהתושבים באזור באר שבע והדרום הודו כי הם  חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד.
  • 52.5% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק.
  • 78.6% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.
  • 73.7% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל.
  • 46.5% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, 26.3% טענו שכן.
  • 63.3% מתושבי באר שבע והדרום טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים,  14.3% טענו שכן.

כאשר נשאלו מהי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? מצ"ב התשובות:

 אזור באר שבע והדרום
1. הגברת האכיפה25.5%
2. החמרת הענישה33.7%
3. שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים27.6%
4. חינוך3.1%
5. הגברת ההסברה4.1%
6. לא יודע/ת ותשובות אחרות6.1%

אזור ירושלים והסביבה

  • 48.8% מהתושבים בירושלים והסביבה הודו כי הם  חוששים להיפגע בתאונת אופניים או קורקינטים חשמליים במידה רבה ובמידה רבה מאוד.
  • 52.4% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי הם בעד הוצאת הקורקינטים שיתופיים מחוץ לחוק.
  • 83.7% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי הם בעד הורדת מהירות הרכיבה.
  • 73.8% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי ראו קורקינטים שיתופיים זרוקים על המדרכה באופן שמפריע להולכי רגל.
  • 41.9% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי רוב הרוכבים שראו בשנה האחרונה לא חבשו קסדה.
  • 50% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי המדינה לא צריכה לעודד שימוש בקורקינטים חשמליים, 31% טענו שכן.
  • 69% מתושבי ירושלים והסביבה טענו כי לא ירשו לילדם לרכוב על קורקינטים חשמליים, 16.7% טענו שכן.

כאשר נשאלו מהי הדרך היעילה ביותר לצמצם את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? מצ"ב התשובות:

 אזור ירושלים והסביבה
1. הגברת האכיפה21.4%
2. החמרת הענישה28.6%
3. שיפור תשתיות וסלילת שבילי רכיבה ייעודיים45.2%
4. חינוך4.8%
5. הגברת ההסברה 
6. לא יודע/ת ותשובות אחרות 

שנת 2023 – שנת שיא במותם של הרוכבים

31 בני אדם נהרגו בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים בשנת 2023 לעומת 18 בני אדם שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2022 – עליה של 72% ושנת שיא מאז נכנסו הכלים החשמליים לישראל  כך עולה מנתוני הלמ"ס. 28 בני אדם נהרגו בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023 (לעומת 13 שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2022) ושלושה בני אדם נהרגו בתאונות עם קורקינטים חשמליים בשנת 2023 (לעומת חמישה שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2022).

נפגעים:

3,837 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים בשנת 2023 לעומת 3,793 בני אדם שנפצעו בתאונות דומות בשנת 2022 – 44 בני אדם יותר.

עמותת אור ירוק בשיתוף מחסני חשמל פיתחה מערכת הכשרה אינטראקטיבית לבטיחות הרוכבים הצעירים

236 נערים ונערות בני 16-18 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2023 כאשר רכבו על אופניים וקורקינטים חשמליים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

לאור העובדה שבחודש אוגוסט נפגעים הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים ביחס לשאר חודשי השנה, ולקראת כניסתה לתוקף בתחילת אוגוסט של התקנה המחייבת התקנת לוחית רישום על כל האופניים והקורקינטים החשמליים, עמותת אור ירוק ורשת מחסני חשמל מקיימים שיתוף פעולה במסגרתו עמותת אור ירוק מפתחת מערכת הכשרה אינטראקטיבית ייחודית המותאמת לסכנות איתן מתמודדים בני הנוער ברכיבה על כלים חשמליים.

 איך זה יתבצע?

עם רכישת האופניים או הקורקינט החשמלי ברשת מחסני חשמל יקבל הרוכש קישור ללומדה לרכיבה בטוחה. הקישור הינו ללא תשלום והוא יכניס את הנער/ה לתהליך למידה אינטראקטיבי. שלב הלמידה, שנכתב על ידי אנשי המקצוע של אור ירוק, כולל רכיבה בטוחה ונכונה על האופניים או הקורקינט חשמלי, זיהוי הגורמים המרכזיים לתאונות, חשיבות הקסדה, משמעות החוק לגבי מהירות מותרת, למי מותר לרכוב על הכלי, היכן מותר לרכוב, היקף הקנסות, ההשלכות הכספיות בפגיעה בהולך רגל, התאמת נסיעה לתנאי הדרך ועוד.

ההורים חלק מהתהליך

להורים תפקיד משמעותי בתהליך שכן בחלק גדול מהמקרים הם רוכשים עבור הנערים והנערות את הכלי או שסייעו להם ברכישתו כשבמרבית המקרים הם עשו זאת בחשש גדול. על מנת לעודד את ההורים לקחת חלק פעיל בתהליך, הם יידרשו לחתום על אישור ביצוע הלומדה של ילדיהם לאחר סיומו המוצלח. בתמורה הילד יעלה על הכלי עם ידע תיאורטי נרחב, ההורים יזכו לקצת יותר שקט נפשי שכן הם תרמו לבטיחות הנסיעה של ילדיהם. בסיום הלומדה תינתן הטבה בטיחותית – כפפות רכיבה במתנה (בשווי 120 ש"ח) לנוחות ואחיזה משופרת, וזאת לאחר אישור ההורים על ביצוע ההכשרה התיאורטית והצגת הוכחה (צילום מסך) שהילד עבר את מבחן ההדרכה בהצלחה.

  • המחקר בוצע בתאריכים 20-21.02.2024 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 507 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 401 יהודים 100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן