כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המשרד להגנת הסביבה יוצא בקמפיין הסברה "חוף נקי – כי נקי זה בטבע שלנו!" הרותם את הציבור להימנע משימוש בכלים חד – פעמיים בחופי הים

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "אנו יוצאים בפעילות הסברה לציבור הרחב וקוראים לו לשמור על חופי ישראל נקיים מפלסטיק חד פעמי ומפסולת בכלל.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "אנו יוצאים בפעילות הסברה לציבור הרחב וקוראים לו לשמור על חופי ישראל נקיים מפלסטיק חד פעמי ומפסולת בכלל".

החופים שלנו הם פיסת טבע יקרה לכולנו, לכל אחת ואחד האחריות לשמור עליהם נקיים ולהימנע מהבאת כלים או שקיות מפלסטיק לשימוש חד פעמי כדי שנוכל להמשיך ליהנות מים וחופים נקיים – כי נקי זה בטבע שלנו!

באמצעות מגוון פעולות דוגמת פעילות ההסברה, תגבור האכיפה בחופים, פרסום מדד חוף נקי, ועידוד איסור הכנסת הכלים החד פעמיים מפלסטיק לחופים, מוביל המשרד לשינוי בדפוסי ההתנהגות של הציבור הישראלי ועל ידי כך להפחתה משמעותית בשימוש בפלסטיק חד-פעמי, במיוחד בחופים הפתוחים.

יחד – שומרים על ישראל נקייה"

המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן ממשיכים כבכל שנה לקרוא לציבור לשמור על הסביבה הימית והחופית למען ים וחופים נקיים, ויוצאים בפעילות הסברה תחת הכותרת: "חוף נקי – כי נקי זה בטבע שלנו!".


הקמפיין עוסק באחריות האישית לשמור על הסביבה החופית והימית נקייה, כך שנשמור על סביבת הים וחופיו נקיים וגם על בעלי החיים, כך נוכל כולנו להמשיך ליהנות מבילוי בחוף נקי. הקמפיין קורא לציבור להימנע מראש משימוש בכלים חד פעמיים, ולהצטייד בכלים רב פעמיים, וכמובן לבסוף לאסוף אחריו את הפסולת.

פעילות ההסברה של המשרד להגנת הסביבה מבוצעת באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) בדיגיטל ובתשדירי רדיו לציבור הרחב, לחברה החרדית, לחברה הערבית ולחברה הרוסית.

במסגרת קמפיין ההסברה שהופק, יפורסמו סרטונים המפרגנים למבקרים שהגיעו לחוף עם כלים רב פעמיים, דאגו לאסוף אחריהם בחזרה את כל הדברים שהביאו איתם והשאירו אחריהם חוף נקי. הקמפיין מראה את הפנים היפות של העם ומזכיר לכולם שנקי זה בטבע שלנו.

תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה:

שנת 2024 היא השנה ה-19 של תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. התוכנית פועלת משנת 2005 למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים לפי מחויבות בין לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי ועיקר תקציבהּ מופנים לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה לניקיון החופים הפתוחים, ולפיהם 85% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה, במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של פסולת ימית בישראל.

התמיכה ברשויות החוף בהפחתה במקור מקדמת התחייבות לקידום חוק עזר עירוני שיאסור שימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק בכלל חופי הרשות (הן המוכרזים הן הלא מוכרזים), כפי שכבר קיים באילת, בחוף אשקלון, באשדוד, בתל אביב, בהרצלייה, בעמק חפר, בחדרה ובחוף הכרמל.

המשרד להגנת הסביבה פונה לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים – כי נקי זה בטבע שלנו!

רקע על פסולת ימית:

תופעת הפסולת בים ובחופים (marine litter) היא בעיה כלל עולמית ופוגעת בחופי העולם כולו. על פי מסמך אומדן מסכם עולמי שפרסם ארגון הסביבה של או"ם בשנת 2021, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים בין 9 ל 23 מיליון טונות של פלסטיק וצפי להגדלה עד 53 מיליון טונות בשנת 2030. בישראל נמצא שעד 84% מהפסולת הימית היא פלסטיק שאינו מתכלה. לפחות 60% מהפסולת בים ובחופים מקורה ביבשה, כלומר ציבור לא אחראי המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך: בקבוקי שתייה, כלים חד-פעמיים, קשיות שתייה, שקיות פלסטיק, בדלי סיגריות, שאריות מזון ועוד.

פסולת נוספת מצטברת בחופים משפכי נחלים, ניקוז עירוני או מפלט ים, הכוללת במקרים רבים פסולות שנשטפה מחופים אחרים ונסחפה בזרמי הים, לעתים למרחקים ארוכים. הפסולת בים ובחופים היא מפגע אסתטי, בריאותי ובטיחותי לציבור ולבעלי חיים ימיים וחופים. שקיות פלסטיק וחלקי פלסטיק צפים במים או מצטברים בקרקעית הים, ופוגעים ביצורים ימיים שונים, לדוגמא, על ידי הכרכות סביב סנפירים, כיסוי פיזי של בעלי חיים צמודי קרקעית, חנק או חסימות מעיים של בעלי חיים הטועים לחשוב שמדובר במזון.

במהלך הזמן הפלסטיק מתפרק במים לחלקיקים קטנטנים המכונים "מיקרו פלסטיק", ואלו חודרים לגופם של בעלי החיים ופוגעים בהם. כשבעלי החיים הקטנים נטרפים, אותם חלקיקים מועברים הלאה במעלה מארג המזון, וכאשר אנו ניזונים מדגה שניזונה בעצמה בחומרים אלו גם בריאותינו עלולה להיפגע. בנוסף לפגיעה ביצורים הימיים ובבריאות האדם, הפסולת הימית עלולה לגרום לנזקים גם למתקני תשתית, כגון מתקני התפלה ותחנות כוח. מתקנים אלו שואבים מי ים, והפסולת שבמים עלולה לסתום את צנרת היניקה ולגרום לנזקים כלכליים ותפעוליים. 

המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים ולמטיילים להשאיר את הכלים החד פעמיים בבית, להצטייד בכלים רב פעמיים, וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק!

תמונות: המשרד להגנת הסביבה

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן