כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי 2024 עלה ב-0.6%

באדיבות בנק הפועלים

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי 2024 עלה ב-0.6%. בשנים-עשר החודשים האחרונים המדד עלה בשיעור של 3.2%, והמדד ללא אנרגיה עלה ב-2.9%. מחירי הדירות, שאינם משתקללים במדד המחירים לצרכן, עלו ב-0.7% בסקר האחרון (נתונים ארעיים), ובשבעת החודשים האחרונים הם עלו ב-5.9%. מחירי הדירות גבוהים ב-4.7% מהרמה לפני שנה. מחירי הדירות החדשות ירדו החודש ב-0.9%, ובניכוי מכירות דירות מחיר למשתכן הם עלו ב-0.3%. בהשוואה לשנה שעברה מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.6%.

תחזית מדד המחירים לצרכן

עליית המדד החודש הייתה ברף הגבוה של התחזיות. מגמת העלייה של מחירי  שכר-דירה (שירותי דירות בבעלות) המשיכה, והם עלו החודש ב-0.7%, קצב העלייה השנתי עומד על 2.6%. התייקרות שכר-הדירה החודש גבוהה ביחס לעונתיות של חודש זה והיא הושפעה כנראה מביקושים גבוהים מצד מפונים מהצפון ,לצד עיכובים בסיומי הבנייה, שמאטים את הגידול בהיצע הדירות. מחירי הטיסות עלו החודש ב-4.0%, שיעור עלייה מתון יחסית שמשקף מדידה של הזמנות כרטיסים מראש. מכל מקום, מחירי הטיסות במדגם הלמ“ס ירדו בשנה האחרונה ב-6.4%, נתון  מעט תמוה שאולי מוסבר בשינוי שיטת המדידה. שירותי תחבורה הציבורית עלו ב-3.9% והושפעו מהתייקרות התחבורה הציבורית בחודש יולי.

האינפלציה בישראל מתפתחת בכיוון הפוך מזה שבארה“ב ובאירופה, זאת בהשפעת המלחמה, והשלכותיה על שוק העבודה והתקציב. מחירי השירותים, ובכלל זה הדיור,  רושמים עליות בין השאר על רקע מחסור בעובדים. המצב התקציבי לא מאפשר לממשלה לייצב מחירים שבפיקוח, כמו מחירי התחבורה הציבורית, ובהמשך נראה השפעה של התייקרויות נוספות כמו ארנונה, חינוך ועלייה נוספת במחירי התחבורה הציבורית.

עליית השכר הממוצע במשק בשנה האחרונה גבוהה מ-6%, והיא אינה עולה בקנה אחד עם יעד יציבות המחירים.


תחזית האינפלציה עומדת על  3.2% ל-12 החודשים הקרובים. לא הנחנו העלאות מיסים עקיפים מעבר לעליית המע“מ, שצפוי לעלות בנקודת אחוז בינואר.

השפעה על המדיניות המוניטרית

סביבת האינפלציה עדיין גבוהה והיא מתבטאת במכלול נתונים, ובכלל זה ההאצה במחירי הדירות ובשכר-הדירה, והעלייה המהירה בשכר. בנק ישראל לא יוכל בסביבה הנוכחית להפחית את הריבית, למרות נתוני הצמיחה הנמוכים לרבעון השני שהצביעו על צמיחה שנתית של 1.2%. ההאטה בצמיחה משקפת יותר פגיעה בצד ההיצע, ולכן היא לאו-דווקא מאותתת על האטה של עליות המחירים.

התמונה עשויה להשתנות בתרחיש של סיום המלחמה שיוביל גם להתחזקות השקל. במקרה זה בנק ישראל צפוי להצטרף למגמה העולמית של הפחתות ריבית, זאת בהנחה שהאינפלציה תתכנס לתחום היעד בטווח של שנתיים. מכל מקום הפחתות הריבית בישראל צפויות לפגר אחרי אלו של הפד האמריקני והבנק המרכזי האירופי.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן