כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סכנה על גלגלים: מי העיר המסוכנת ביותר לרוכבי האופנועים והקטנועים?

חולון היא אחת הערים עם אחוז נפגעים גבוה ביותר. כל הפרטים והנתונים המלאים

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל תכנית אשר תוביל לירידה במספר הרוכבים ההרוגים"

ביום שלישי, 6 באוגוסט 2024, נהרג רוכב אופנוע כבן 40 בתאונת דרכים בכביש 6 סמוך למחלף באקה. רוכב האופנוע התנגש ככל הנראה במשאית שעמדה בצד הדרך ונהרג במקום.

67 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 49 רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 – עליה של 37%.

מהנתונים עולה כי 24 רוכבים נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני ו-43 נהרגו בתאונות דרכים בכבישם בינעירוניים.

שנת 2024 עד כה (נכון ל-19.7.2024) היא הקטלנית ביותר בעשור האחרון לרוכבי האופנועים והקטנועים. 29 מתוך 67 הרוכבים ההרוגים הם רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים (עד גיל 24), המהווים 43% מכלל הרוכבים ההרוגים השנה (נתוני רלב"ד).


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת ביותר לרוכבי האופנועים והקטנועים בעשור האחרון והיא מהווה המשך ישיר למגמת ההיפגעות שלהם שנמצאת בעליה מתמדת. הנתונים הקשים והטראגיים היו חייבים כבר מזמן להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. אסור להתעלם מרוכבי האופנועים והקטנועים. תשתיות הכבישים תוכננו עבור כלי הרכב הפרטיים ולעתים הן מהוות סכנה עבור לרוכבים על שני גלגלים. לכן, חייבים להתאים עבורם את התשתית כך שתגן עליהם ולא תהרוג אותם כמו מעקות הבטיחות בצידי הכבישים. יש להגביר את המודעות לנהיגה נכונה ובטוחה בקרב הרוכבים ולעודד יותר ויותר רוכבים להצטייד במערכות טכנולוגיות בטיחותיות וציוד בטיחות. לאור עומסי התנועה הכבדים והעליה המתמדת במספר הכלים החדשים, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל תכנית אשר תוביל לירידה במספר הרוכבים ההרוגים".

גבעתיים המסוכנת לרוכבי האופנועים והקטנועים

28% מהנפגעים בתאונות דרכים בגבעתיים בחמש השנים האחרונות (המלאות) הם נהגי אופנועים וקטנועים, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס.

מהנתונים עולה כי חלקם של הנהגים רוכבי האופנועים והקטנועים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בגבעתיים בחמש השנים האחרונות (2023-2019) הוא הגבוה ביותר בערים הגדולות (50 אלף תושבים ומעלה).

323 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בגבעתיים בחמש השנים האחרונות (2023-2019) כאשר 91 מהם היו רוכבי אופנועים וקטנועים – 28%. בתל אביב-יפו נפגעו 6,824 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות מהם 1,620 נהגי אופנוע וקטנוע – 24% מכלל הנפגעים.

ברמת גן נפגעו 1,395 בני אדם בתאונות דרכים מהם 328 נהגי אופנוע וקטנוע – 24%. באילת נפגעו 335 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות מהם 64 נהגי אופנועים וקטנועים – 19%. חולון סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לרוכבי אופנועים וקטנועים עם 1,725 נפגעים בתאונות דרכים, מהם 320 רוכבי אופנועים וקטנועים – 19%.

חמשת הערים שנמצאות בראש מדד הנפגעים מהוות גם חמשת הערים המובילות בשיעור המורשים לנהוג באופנוע מכלל המורשים לנהוג בעיר:

  • ל-21.9% מכלל תושבי תל אביב-יפו יש רישיון נהיגה לאופנוע/קטנוע.
  • ל-21.6% מכלל תושבי רמת גן יש רישיון נהיגה לאופנוע/קטנוע.
  • ל-21.1% מכלל תושבי גבעתיים יש רישיון נהיגה לאופנוע/קטנוע.
  • ל-21.0% מכלל תושבי אילת יש רישיון נהיגה לאופנוע/קטנוע.
  • ל-18.8% מכלל תושבי חולון יש רישיון נהיגה לאופנוע/קטנוע.

הערה: ניתן להעריך כי ההיפגעות הגבוהה של נהגי אופנועים וקטנועים היא תוצאה של נסועה גבוהה של רוכבי אופנועים וקטנועים בעיקר בתל אביב-יפו המרכזת אליה יוממים רבים כמו גם בכל הערים בגוש דן.

שלוש הערים הבטוחות לרוכבי האופנועים והקטנועים הם מודיעין עלית (0% רוכבים נפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר), ביתר עלית (2% רוכבים נפגעים) ובאר שבע (4% רוכבים נפגעים).

ירושלים (778 רוכבים נפגעים, 11% מורשים לנהוג) נמצאת במקום השני (אחרי תל אביב-יפו) במספר הרוכבים הנפגעים אבל כאשר בוחנים את חלקם של הרוכבים הנפגעים מכלל הנפגעים, בירת ישראל ניצבת במקום ה-16 עם 12% רוכבים נפגעים מכלל הנפגעים בעיר.

בנצרת ובאום אל פאחם מספרם של הרוכבים הנפגעים מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בעיר נאמד בשיעור של 10%. ברהט נאמד שיעורם של הרוכבים הנפגעים ב-5% מכלל הנפגעים.

  • מקור: ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס

האופנוע מהווה אמצעי תחבורה יעיל וחסכוני. בהשוואה לרכב פרטי, האופנוע גוזל פחות מקום על הכביש, חוסך זמן נסיעה ופחות מזהם את האוויר. במצבי עומס האופנוע יכול לנוע במהירות בשעה שהנהג נאלץ להמתין בפקקי תנועה. אולם, הרכיבה על אופנוע מסוכנת באופן משמעותי יותר מאשר נהיגה ברכב בעל ארבעה גלגלים.

בהשוואה לנהגי רכב, הסיכון למוות או פציעה קשה בתאונת דרכים גבוה פי 15 בקרב רוכבי אופנוענים וקטנועים. שיעור ההרוגים ל-10,000 אופנועים בישראל גבוה במידה ניכרת הן מממוצע והן מהחציון במדינות ה-OECD.

מעבר למספר הנפגעים הגבוה, היפגעותם של רוכבי האופנועים והקטנועים עולה למשק הישראלי גם המון כסף. עלות התנגשות רכב – אופנוע נאמדות ב-1.39  מיליארד שקלים בכל שנה בממוצע. הורדת תאונות שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים איפוא היא כדאית כלכלית.

קרדיט – עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן