כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עתיד ורוד: תערוכה חדשה של פנינה רוזנבלום בגלריית בית מאירוב

התערוכה "עתיד ורוד" שתיפתח בגלריה בית מאירוב בחולון ותוצג בתאריכים 17.9.24 -31.12.24, היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון

התערוכה "עתיד ורוד" שתיפתח בגלריה בית מאירוב בחולון ותוצג בתאריכים 17.9.24 -31.12.24, היא השמינית בסדרת תערוכות "גיבורי תרבות" של הגלריות העירוניות בחולון

התערוכה מפנה זרקור לדמויות משמעותיות בתרבות הישראלית שהשפיעו על דורות רבים בתחומי החברה, הכלכלה, הספורט, התרבות והבידור בארץ ואף בעולם.

תערוכה זו מתמקדת בדמותה של פנינה רוזנבלום, ומספרת את המסע שלה משכונת מצוקה בפתח תקווה ועד הגשמת חלומות בינלאומיים בעולם הדוגמנות בעבר והעסקים בהווה: כיצד הצליחה להגדיר מחדש את הפמיניזם בישראל ולפרוץ ממדורי הרכילות אל ראיונות וסיקורים בינלאומיים בתחומים חברתיים מדיניים וכלכליים.

"תקופתנו תיזכר בוודאי בין השאר כעידן התקשורת והפרסום ועידן של מדיום נוסף, האירוע התקשורתי הנוצץ". כך הכריז מגיש הטלוויזיה חיים יבין, בשנת 1985, בפתח תכניתו עשור לאחר שפרצה לחיינו וחתומים על שמה האירועים התקשורתיים המדוברים ביותר שסוקרו בישראל. פנינה רוזנבלום, אז דוגמנית צמרת ועיתונאית, הייתה שם כדי להבליט את כל מה שיש בה ולהסתיר באותה מידה. עשור של הבזקי פלאשים, של נסיעות ברחבי העולם ופגישות עם מנהיגים לצד כוכבים, עשור של חיוכים לכל עבר, של צעדים קלילים על המסלול, של תשומת לב, של חטטנות וספקנות.

עשרים שנה קדימה אל ימינו אלה- ובטלוויזיה תופיע קים קרדשיאן, ידוענית בולטת ומסוקרת מאוד אשר הבליטה את כל מה שיש בה והסתירה באותה מידה. באופן דומה הציבו השתיים את שמן האישי בחזית העניין ובאמצעות הנכס הבסיסי ביותר שהחזיקו הצליחו לזנק ממדורי הרכילות והצהובונים אל מדורי הכלכלה, החברה והפוליטיקה ולהשאיר על סדר היום הציבורי את הבחירה האמיצה שלהן בצדקת דרכן או כפי שפנינה תיארה זאת "נתתי לעצמי שם, ושם זה כסף".


בתערוכה אותה אוצר רפאל וזאנה ,יוצגו פריטים אישיים מהאוסף הפרטי, מערכות לבוש ופריטי אופנה בהם האוברול האייקוני שלבשה בקדם אירויזיון 1983 עם השיר "תמיד אשה", ומיצג חדש מרהיב של שמלת הכלה הצהובה מהחתונה המדוברת ביותר של המדינה. בתערוכה יקבלו מוצרי האיפור והטיפוח חיים לכדי מיצגי ענק, סקיצות מקוריות של עיצוב המוצרים, פרסים ותעודות לאורך השנים, מיצגי אומנות מעוררי השראה ועוד, בנוסף המבקרים יחשפו לקטעי וידאו מקוריים, צילומים שטרם נראו, עבודות אומנות מקוריות וחדשות שנעשו בהשראת דמותה וסיפור הצלחה והעצמה נשי שמעניק השראה לכל אחד ואחת.

פנינה נולדה ב-1954בפתח תקווה, בתם של תקווה, ממוצא עיראקי וצבי, ממוצא גרמני. היא  גדלה עם אמה בדוחק וכבר כנערה צעירה עבדה לפרנסתה.  בין תחביביה היה גם משחק הכדורגל והיא משחקת בנבחרת הבנות של פ"ת.

בשנת 1971 מגזין הבידור "העולם הזה" הציע לה להשתתף בתחרות "מלכת המים" והיא זוכה לראשונה בתואר – סגנית שניה. לא קריירת דוגמנות מתפתחת מכאן, אלא קפיצה למים עמוקים של חלומות בים של כריזמה, שונות ואומץ.

אומר רפאל וזאנה "כדוגמנית, מזרחית, אשר אינה מתכחשת לשורשיה, גם לשורשים השחורים בשיער, פנינה פורצת דרך ביכולתה לפתוח שערים ודלתות בעשר אצבעות, ללא התנצלות או הסברים ועם אמונה חזקה בדרך ובנתוני הפתיחה שהיא מגדירה בעצמה, לא מתוך השוואה מגדרית ולא מתוך מצוקה עדתית שאופיינית לאותן שנים.

היא פרצה את הדרך לפמיניזם מזן אחר, כזה שהופך את הנשיות לשם תואר. להבנה. לכוח. פנינה מעולם לא דיברה על שוויון זכויות כאקט פמיניסטי, פנינה הגדירה סדרי עדיפויות לזכויות נשים, התרחקה מהדרך שנסללה עבורה במעברה, בצעד חריג, ספגה את הביקורת מבית וחייכה. אצל פנינה החיוך היה כלי לשבור כל תקרת זכוכית וכל דעה קדומה.  ענקי הסאטירה "ניקוי ראש" אכלו את הכובע כשפנינה התארחה בתוכנית על תקן חיוך מזדמן והצליחה לעמוד זקופה, זוהרת, עם עור של פיל ואומץ של וונדר וומן ישראלית ראשונה אמיתית"

"העתיד הוורוד אינו אסקפיזם מנותק מציאות אלא ראייה אחראית ומפוקחת שמלווה את פנינה מילדותה ועד ימינו בהם היא חלק בלתי נפרד מקידום התודעה הציבורית למצב הביטחוני והחברתי בישראל ושמירה על המוראל הלאומי כחלק מהחוסן הנפשי של כל אחד ואחת מאיתנו. פנינה הייתה ונמצאת כדי להאיר ולהתמיד בעשייה לטוב, לעתיד טוב, עתיד מבטיח."

ההיסטוריה של פנינה נכתבת במו ידיה ובעזרת אהבתה הרבה לכתיבה, היא הופכת במהרה לעניין הכלל, כזו שכולם רוצים להיות חלק ממנה, להזדהות איתה. היא כותבת ב"זמנים מודרניים", ב"ראש אחד", ב"מוניטין" וב"לאשה" וכותבת גם שירים למגירה. לא קריירה עיתונאית מתפתחת כאן היא דואגת שאת העיתונים ששמה מעטר יתלו וימסגרו ונחקקת כאייקון פוטוגני שמגדיר מחדש את הנוכחות הנשית בתודעה הציבורית.

נוכחותה באירועים מתוקשרים הופכת לאירוע תקשורתי נוצץ בפני עצמו. היא מקבלת תפקיד בסרטו של מנחם גולן "מלכת הכביש" לצד גילה אלמגור ויהודה ברקן ומצטלמת להפקות דוגמנות רבות בארץ ולאחר מכן בלונדון ובארצות הברית . היא משתתפת ב-1981 בסרטו של אסי דיין "עם ישראל חי".

בשנת 1983 פנינה בוחרת לפרוץ למדורת השבט הישראלית ומשתתפת בתחרות הקדם אירוויזיון . מצוידת  בסקרנות הקהל ותלבושת של יהודית גוטפריד (גוטקס), סיימה עם שתי נקודות ושיר שיהפוך לקאלט, הראשון בסדרת הקלטות סינגלים שיוצאים לרדיו ב-1984: "עם ישראל חי בקושי" שבוצע בדואט עם צביקה פיק, "קיץ של אהבה" בדואט עם אילן בן שחר, השיר "וידוי אישי" וגרסה משלה לשירה של מרילין מונרו  "My Heart Belongs To Daddy". לא קריירת זמרה מתפתחת אבל את "תמיד אשה" כולם זוכרים.

בשנה זו היא מופיעה גם בסרט המוסיקלי "כאסח" בבימויו של חיים גיל. ותסרוקת "קפוץ לי" שחקוקה על שמה תהפוך לז'אנר תרבותי חברתי שיהדהד זמן רב ויתועד בספרה הראשון "רגעים מתוקים". היא פורצת דרך לכל משפיעני הרשת שיבואו אחריה ויגיעו הכי קרוב ואינטימי לכל אחד מאיתנו באמצעות המסך. פנינה הייתה המסך בעצמה, רשת חברתית שהיא אשה אחת. פנינה רוזנבלום מנגישה את השם שהחזיקה שמור ובטוח כל השנים לכל פועלת ומנהלת, לכל אם ובת, החתימה האישית של פנינה היא המותג שלה. הפנים שלה, הגוף שלה, הרכוש הפרטי שלה על כל נתוניו הטבעיים הוא המוצר שעליו היא יכולה להתחייב במאה אחוזים.

באמצע שנות השמונים ממתגת עצמה פנינה רוזנבלום כאשת עסקים. היא משיקה רשת מזנונים למכירת כריכים "הסנדוויצ'יאדה של פנינה" שנסגר אחרי חצי שנה . לאחר מכן היא נכנסת לעולם הקוסמטיקה . ה"איי-טאצ'" עפרון עיניים ,היה המוצר הראשון שפיתחה והחלה לשווק בכוחות עצמה. בהמשך יצרה קשר ונסעה לאיטליה לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום הקוסמטיקה והשיקה עוד שמונה מוצרי איפור. חברת "פנינה רוזנבלום" הוקמה במרץ 1989 והעובדה שפנינה הייתה דוגמנית מצליחה ואישה מסקרנת ומסוקרת, תרמה רבות לקידום המכירות של מוצרי החברה ופיתוח המודעות של קהל היעד כלפי מוצריה.

במהלך השנים הוכתרה כאשת עסקים מצליחה וזכתה להוקרה: פרס נעמ"ת לנשים שעשו היסטוריה בתחום העסקים שהוענק לה על ידי ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בשנת 1994; "אות המוצר הנבחר" מטעם עיתון "ידיעות אחרונות" בגין איכותם של מוצרי החברה ושביעות רצונם של הלקוחות בשנים 2004 – 1995 ברציפות, ו"אשת השיווק" מטעם איגוד המפרסמים לשנת 1998. נוסף על פרסים אלו נבחרה על ידי הציבור הישראלי כאחת מעשר הדמויות הנערצות בארץ בסקר שנעשה על ידי עיתון "מעריב" בשנת 1998 וכאישה המצליחה ביותר בישראל של שבועון "לאישה" באותה שנה. חברת הקוסמטיקה שהקימה התרחבה לתחומים נוספים בהם: מזון בריאות, מזון ללא גלוטן, תכשירי טיפוח לגבר, מבשמי אווירה ומצעים. והחל משנת 2019 החלה לשווק מוצרי קוסמטיקה מבוססי HEMP ו-CBD.

בשנת 1992 פנינה מתאהבת בצעיר משה חיים ובאירוע היסטרי, ספק היסטורי, ומשלימה את המהפך. מערכת הלבוש המפוארת שעיצבה עבורה פורטונה פרץ לחתונה הכילה בתוכה את כל ההשראות של חייה, מהצבע הצהוב הרומנטי והחד ועד פפיון הענק בגב זה היה ה"איוונט" הראשון ברשת החברתית "פנינה", אירוע שאין מי שלא אישר ולחץ "אטנדינג".

את הסחף הציבורי והעניין היא תרגמה כוח חברתי משמעותי ולקראת סוף אותו עשור היא רחוקה 3,000 קולות בלבד מלהפוך לחברת הכנסת ה-15 בשנת 1999. אבל את המהפך היא עשתה. גם אם רק חמש שנים מאוחר יותר היא תושבע לכנסת ה-16 כחברת כנסת. חמש שנים במשקפיים ורודים זה זמן מצוין להוציא ספר אוטוביוגרפי נוסף "הדרך אל החלום" ולכבוש קהלים נוספים וחדשים.

פנינה השתתפה לאורך השנים בתוכניות ראיונות רבות בארץ ובעולם, תכניות אירוח, שעשועונים ותכניות ריאלטי "רוקדים עם כוכבים" (בשנת 2009) ו"המירוץ למיליון" עם בתה חן בשנת 2014. את "תמיד אישה" חידשה בגרסת רימיקס בשנת 2018 ולאחר מכן חברה לזמר וליוצר בריו חקשור בהקלטת מספר שירים אקטואליים בעקבות המצב המדיני, הביטחוני והחברתי בישראל "בואו נתאחד" לקראת בחירות 2022, ושירי מלחמת חרבות ברזל "איפה הייתם בשביעי לעשירי", "איראן דונט שוט" ו"צפון בוער". בשנת 2024 נבחרה לראשונה להוביל קמפיין לחברה שאינה שלה.

אוצר: רפאל וזאנה

גלריה בית מאירוב חולון

פתיחה: 17.9.24 נעילה: 31.12.24

פוסטר התערוכה צילום יקי הלפרין עיצוב סטודיו רהלבנט

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן