כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נתוני אור ירוק: באיזו עיר נפגעו יותר ילדים ובני נוער בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים?

כמה נפגעו בערים חולון, בת ים וראשון לציון
עמותת אור ירוק

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש לוודא כי הדרך את בית הספר סטרילית ככל הניתן ממפגעי בטיחות וכי קיימים פסי האטה ומעברי החציה צבועים לכל אורך השנה"

1,994 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד כי בחודשים ספטמבר 2023 ועד יוני 2024 נהרגו 49 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, 350 נפצעו קשה ו-1,595 נפצעו קל.

בתחומי הערים והישובים נפגעו 1,206 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד,  16 מהם נהרגו, 223 נפצעו קשה ו-964 נפצעו קל.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת לימודים שנפתחת היא תמיד דבר מרגש. לצד קניית התיק, הקלמר והמחברות חשוב מאוד לתרגל עם הילדים הקטנים את הדרך הבטוחה אל בית הספר. חשוב שנתרגל איתם חצית כביש נכונה, זיהוי והימנעות מסכנות מיותרות וניתן להם כלים בסיסיים להגעה בטוחה אל בית הספר. חשוב לזכור כי לא תמיד הדרך הקצרה היא גם הדרך הבטוחה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים חייבים לשים בראש סדר העדיפויות שלהם את הבטיחות של ילדינו. לכן, יש לוודא כי הדרך את בית הספר סטרילית ככל הניתן ממפגעי בטיחות וכי קיימים פסי האטה ומעברי החציה צבועים לכל אורך השנה. אין דבר שיותר יקר וחשוב לנו מהילדים שלנו ובשילוב של תשתיות מרסנות מהירות ומודעות גבוהה בקרב הילדים נוכל למנוע כאב וצער גדול".

שנת תשפ"ד: בירושלים נפגעו פי שניים יותר מאשר בתל אביב-יפו


  • 144 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בירושלים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). 33 ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-111 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 80 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בחיפה במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). תשעה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-71 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 72 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). אחד נהרג, 18 ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-53 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 60 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים באשדוד במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). עשרה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-50 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 49 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בפתח תקוה במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). אחד נהרג, חמישה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-43 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 47 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בנתניה במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). ארבעה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-43 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 32 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בחולון במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). שישה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-26 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 26 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בבני ברק במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). חמישה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-21 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 26 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בבת ים במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). שלושה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-23 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 26 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים באשקלון במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). שלושה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-23 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 
  • 25 ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 נפגעו בתאונות דרכים בראשןן לציון במהלך שנת הלימודים תשפ"ד (ספטמבר 2023-יוני 2024). שבעה ילדים ובני נוער נפצעו קשה ו-18 ילדים ובני נוער נפצעו קל. 

טיפים להגעה בטוחה אל בית הספר ובחזרה

  • ילד/ה עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד: לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש, לכן חשוב להקפיד שילד/ה עד גיל 9 חוצה כביש עם ליווי מבוגר בלבד.
  • מסלול בטוח: כשהילד הולך לבד אל בית הספר, חשוב שידע מהו המסלול הבטוח ביותר (לא תמיד המסלול הקצר הוא גם הבטוח) . חשוב לתרגל עם הילדים הליכה במסלול הבטוח ביותר, תוך צמצום חציית כבישים או הליכה בחניות.
  • חציית כביש באופן בטוח: חשוב ללמד ולהדריך את הילדים לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק. בחציית מעבר חציה לא מרומזר יש להדגיש בפני הילדים את החשיבות של המתנה לעצירה מוחלטת של כלי הרכב. חשוב להימנע מחציית כביש בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
  • רכיבה בטוחה: יש לוודא שילד או הילדה אשר מגיעים לבית הספר באופניים, רוכבים אך ורק עם קסדה מתאימה למידת הראש ורכוסה היטב בכדי להגן מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
  • בטיחות ברכב הפרטי: גם כאשר מסיעים את הילדים ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הם חגורים בחגורת בטיחות ויושבים במושב מתאים במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר. בנוסף חשוב לוודא כי הילדים יורדים מהרכב רק מהצד של המדרכה ולא מהצד של הכביש.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצה בה תוכלו לפרסם דירות ומכירות להשכרה-לחצו כאן

קבוצות הפייסבוק השוות

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום תושבי חולון,בת ים וראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום חולון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום ראשון לציון-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום החינוך לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הפייסבוק פורום הנדל"ן לחצו כאן

להצטרפות וקבלת חדשות ועדכונים: מוזמנים לסמן לייק ועוקב לחדשות goitem-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן