כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מגזין סוף השבוע

כל הדברים החשובים שקרו במהלך השבוע ואתם חייבים להישאר מעודכנים; רכילות, ספר מעניין לקריאה וכמובן קצת תרבות

מגזין סוף השבוע של גו אייטם-כל הדברים החשובים שקרו במהלך השבוע ואתם חייבים להישאר מעודכנים; רכילות, ספר מעניין לקריאה וכמובן קצת תרבות

נתחיל עם קצת רכילות

עמוס גיתאי וכוכבי הסרט. למה מלחמה? (צילום: יח"צ חו"ל).

גאווה ישראלית: הסרט "למה מלחמה" של הבמאי עמוס גיתאי הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה. הסרט בכיכובם של שחקנים ושחקניות מהארץ והעולם, ביניהם מתייה אמלריק, מישה לסקוט, אירן ז׳קוב, יעל אבקסיס וקרן מור, יוצא בעקבות חלופת מכתבים בין אלברט איינשטיין וזיגמונד פרויד. ההתכתבות על מלחמה של שניים מגדולי ההוגים בכל הזמנים, מוכיחה את עצמה רלוונטית מתמיד גם כיום והסרט מתחקה אחרי שורשיה של המלחמה, בחיפוש אחר הסברים וסיבות לאלימות ולמלחמות הרבות המאכלסות את עולמנו גם בתקופה הזו. במסיבת העיתונאים שהתקיימה לפני ההקרנה דחה הבמאי את קריאות החרם על יוצרים ישראלים בעקבות מכתב שפורסם בימים האחרונים וקרא להנהלת הפסטיבל שלא להקרין את סרטיהם.

ישראל אהרוני ואיריס כהן. יהיה טעים. (צילום: מורג ביטן).


ישראל אהרוני, הפרזנטור הקולינרי של בתי דיור המוגן פאלאס, ביקר בבית דיור המוגן החדש של פאלאס ראשל"צ שיפתח בספטמבר 2025. "פאלאס" מקבוצת עזריאלי חתמה הסכם עם אהרוני כפרזנטור לבתי הדיור המוגן פאלאס ת"א ופאלאס ראשל"צ. במסגרת ההסכם אהרוני יכין ארוחות לדיירי הבית, יעביר הרצאות וסדנאות, בפאלאס ראשל"צ יהיה היועץ הקולינרי של הבית. יחד עם איריס כהן מנכ"לית רשת פאלאס, סיירו במבנה ובדירה לדוגמא ותכננו את המהלכים הראשונים של אהרוני כפרזנטור הבית.

עו"ד שיר טורם-הספרי וניסים גוזלן ראש העיר באר יעקב. מתחדשים. (צילום: יח"צ).

תחילת השבוע, כנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. לכנס הגיעו מיטב היזמים, קבלנים, שמאים, אדריכלים, עורכי דין, אישי ציבור ודמויות מפתח בענף הנדל"ן והכלכלה ונציגי ממשלה וראשי ערים שהגיעו לדון במצב ענף הנדל"ן לרבות שוק הדיור, מכירת דירות, משכנתאות, דיור להשכרה, היום שאחרי תמ"א 38, תכניות ההתחדשות הבניינית וחלופת שקד, התחדשות עירונית מדן ועד אילת, דיירים, הרשות המקומית ומה שביניהם, מיסוי וחקיקה, המטרו ועוד. עו"ד שיר טורם-הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן, שמחה לפגוש את ניסים גוזלן, ראש העיר באר יעקב. שיר עוסקת בשיווק מיתוג השכונה החדשה בבאר יעקב שבונה חברת הנדל"ן שפונדר פדלון.

ביס טעים: לא רק הילדים חוזרים לשגרה

החופש הגדול נגמר, הילדים חזרו למסגרות, וזה הזמן לחזור לטעמים המוכרים והאהובים של הסנדוויצ'ים שכולם אוהבים עם גבינות שוות במיוחד. מחלבות גד מציעים להורים המותשים -שחייבים לשמור על יצירתיות באוכל שמכינים לילדים – סנדוויצ'ים מושקעים לכל המשפחה, כאלה שגם המבוגרים ישמחו לאכול. במארז חדש שיצא לכבוד תחילת שנת הלימודים תוכלו ליהנות מסדרת הפרוסות המפנקת של גד עם הצעות לכריכים וקופסת אוכל- שתחזיר את כל המשפחה לשגרה, בצורה הכי טובה שיש. מחלבות גד הידועים בחדשנות ובמוצרי גבינה איכותיים, משווקים את הגבינות הכי טעימות בפרוסות: כי בשביל הגבינות האלו המציאו את הסנדוויץ'. סדרת הפרוסות כוללת: פרוסות מוצרלה, פרוסות מוצרלה מעושנות, פרוסות גאודה, פרוסות גאודה עיזים, פרוסות צ'דר ופרוסות פקורינו.

הצעות לשילובים טעימים במיוחד: סנדוויץ ירוק: פרוסות מוצרלה, חמאה מלוחה, מלפפון וחסה. סנדוויץ אדום: פרוסות גאודה, ממרח עגבניות, רוקט, חמאה מלוחה.

ספר שיעיף אתכם רחוק מכאן: אהבה מאת פרנסואה בֵּגוֹדוֹ 

הרומן המפוכח ונוגע ללב הזה מתאר סיפור אהבה של חיים שלמים, מציאות פרוזאית של דמויות שהם כולנו והזמן שחולף. המחבר מצליח ללכוד את הדברים הקטנים שמהם עשויה אהבה, והופך את הבנאליות של חיי היומיום לשירה.

"רציתי לספר על האהבה כפי שהיא נחווית רוב הזמן על ידי רוב האנשים: בלי משברים או אירועים מיוחדים. בראי החיים החולפים, האביבים שצצים ונעלמים. באור התוגה של הדברים. האהבה נמצאת בכול ובשום מקום, היא נמצאת בזמן עצמו. בני הזוג מוֹרוֹ חיים חמישים שנה זה לצד זה, האחד בלוויית האחרת. זה הביטוי הנכון: היא בת הלוויה שלו, הוא בן הלוויה שלה. רק המוות יפריד ביניהם, וגם זה לא בטוח." – פרנסואה בֵּגוֹדוֹ.

פרנסואה בֵּגוֹדוֹ נולד ב-1971 בעיירה לוּסוֹן שבמחוז וֶנדֶה (ארצות הלואר) בצרפת. מלבד שורה ארוכה של מסות, מחזות, תסריטי קומיקס וסרטים תיעודיים, הוא מחברם של תריסר רומנים. אחד מהם, ספרו האוטוביוגרפי  "בין הקירות", עובד לסרט קולנוע עתיר שבחים שזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן 2008. את הסרט ביים לורן קאנטה, ובֵגוֹדוֹ גם מככב בו בתפקיד הראשי המבוסס על ניסיון חייו כמורה בחטיבת ביניים. 

95 עמודים, תרגום מצרפתית: רמה איילון,  מועד הוצאה לאור : ספטמבר 2024

תערוכה חדשה במוזיאון אגם: הִתְהַוּוּת צילום- יעל בר כהן

שיתוף פעולה אמנותי-קהילתי בין מוזיאון אגם בראשון לציון לבין ארגון אור שלום המטפל בילדים, נוער וצעירים בסיכון, שהוצאו מבתיהם ע"י רשויות הרווחה והועברו למסגרות חוץ ביתיות כאומנה ומעונות משפחתיים. מגוון ממיטב האמניות והאמנים הפועלים בישראל, קיימו מפגשים עם צוות ובוגרי אור שלום. אלו היוו את מקור ההשראה לעבודות ציור, פיסול, צילום ווידאו המוצגות בתערוכה במוזיאון אגם תחת הכותרת "התהוות". 17 אמניות ואמנים, המהווים מגוון של קולות שונים הפועלים בשדה היצירה המקומית, קיימו מפגשים עם צוות ובוגרי אור שלום ויצרו בהשראתם עבודות ציור, פיסול, צילום ווידאו המוצגות בתערוכה במוזיאון אגם. העבודות עוסקות בתהליכים דינמיים של התהוות-התהוות של תא משפחתי חדש, של עתיד טוב יותר ושל יצירות אמנות המתייחסות למיתולוגיה, נרטיבים מסורתיים וייצוגים של בית ומשפחה. התערוכה משקפת מציאות חברתית מקומית באמצעות אמנות ישראלית עכשווית. היא מעלה שאלות על בית, משפחה, הגנה, ביטחון והישרדות, שאלות שהפכו מהותיות ורלוונטיות לכל אחד ואחת מאיתנו בשנה החולפת. שנת משבר בחיים הלאומיים והאישיים של כולנו, בה המציאות מתהווה מחדש תוך שהיא משנה את פניה מרגע לרגע. 

בין האמנים: יעקב אגם, לינדה אדמס, אריק בוקובזה, סופי ברזון מקאי, דונה ג'ונסון, אורלי הומל. אוצרת: מיטל מנור

מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, ראשון לציון 

לכניסה לאתר לחצו כאן

שעות פתיחה: שני, שלישי, רביעי, שישי ושבת – 15:00-10:00 | חמישי – 20:00-10:00

עוד דברים שעשויים לעניין אותכם

לתחזית מזג האוויר לסוף השבוע בישראל-לחצו כאן
לתחזית אסטרולוגיה שבועית לכל המזלות-לחצו כאן

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן