גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

עיריית תל אביב יפו מציינת את חודש האופניים

*סדנת תיקוני אופניים* סדנת לימודי רכיבה * סיורי רכיבה באתרי טבע עירוני * *עמדות להתקנת לוחיות זיהוי לכלים חשמליים* שביל אופניים חדש ברחוב המסגר

בחודש ספטמבר מציינת עיריית תל אביב-יפו את חודש האופניים. במהלך החודש, ששיאו ברכיבות יום כיפור המסורתיות, ניתן יהיה ליהנות ממגוון פעילויות ייחודיות לרוכבים ולרוכבות, אשר בעיקרן מנגישות את נושאי תפעול האופניים ולימוד הרכיבה.

בין שלל הפעילויות של חודש האופניים שמתקיימות ברחבי העיר ניתן למצוא:

לכל אירועי חודש האופניים בעיר לחצו כאן

בשנים האחרונות פועלת עיריית תל אביב-יפו רבות להפיכת פירמידת התנועה בעיר; השקעה בתשתיות בטוחות ונוחות להליכה ברגל, שימוש בתחבורה ציבורית וכמובן – רכיבה על אופניים, מה שמשפיע על הוזלת יוקר המחיה ומקדם אורח חיים בריא.
רשת שבילי האופניים מונה כעת כ-183 ק"מ (לקראת יעד של 250 ק"מ עד שנת 2028) ומאפשרת לרכוב בנוחות, במהירות ובבטחה. הרשת העתידית תאפשר לממש פוטנציאל של 260,000 רכיבות ביום, תוך שימוש בתשתית מופרדת שהחיכוך עם הולכי הרגל בה מזערי.


לאחרונה אף נפתח מקטע חשוב של השביל ברחוב המסגר. השביל, שמשתרע בין רחוב החשמונאים לרחוב ישראל טל הוא באורך כ-660 מ'. בשנים האחרונות עבר רחוב המסגר שינוי מהותי – מרחוב תעסוקה הומה תחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים, לרחוב נעים יותר להליכה ולרכיבה. (מצ"ב תמונות)

נציין כי בשלוש השנים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים בהרגלי הנסיעה של תושבי העיר ולשימוש גדל באמצעים חלופיים. כבר היום, יותר ממחצית התושבים בוחרים להתנייד לעבודה באמצעים חלופיים לרכב הפרטיים. בין התועלות הסביבתיות והבריאותיות שניתן למצוא במעבר לרכיבה על אופניים: הפחתת פליטות גזי חממה וחלקיקים מזהמים, אופניים זקוקים לשטח קטן יותר משזקוקים כלי רכב בעבור תנועה וחניה (פחות כעשירית( ורכיבה על אופניים היא פעילות גופנית שמשפרת את הבריאות.

מיטל להבי, סגנית ראש העירייה לתחבורה ובטיחות בדרכים: "הפיכת פירמידת ההתניידות בעיר מתבססת לא רק על ביצוע תשתיות לתיעדוף תחבורה ירוקה, כמו שבילים לאופניים, אלא גם על שינוי תודעתי והנגשה של החלופות לרכב פרטי. חודש האופניים כמשל, מטרתו להנגיש את השימוש באופניים למגוון אוכלוסיות באמצעות מגוון פעילויות שמתאימות לכל גיל ולכל מי שרוצה להתמקצע: ברכיבה, בתיקון ותחזוק הכלי, בקישוט מקורי ובה בעת גם להכיר יותר את החוקים ולתאם התקנה של לוחית רישוי, והכל קרוב לבית. וכמובן, העיתוי של חודש האופנים מאפשר לכל מי שרוצה להכין את כלי הרכיבה לקראת חגי תשרי ויום כיפור בפרט".

כידוע, החל ב-1 באוגוסט מחויבים כל בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים בהתקנת לוחית רישום על כליהם. את האכיפה, שהחלה ב-1 בספטמבר, מבצעים משטרת ישראל ופקחי העירייה (בכפוף להאצלת סמכויות), בין היתר באמצעות עשרות מצלמות שפזורות ברחבי העיר, לצד עשרות נוספות שמותקנות בימים אלו.

יוזכר כי תל אביב-יפו היא הרשות הראשונה שהובילה לחקיקה ראשית לאכיפה נגד רוכבים בנושאים המונעים סכנת חיים – שימוש בקסדה, הרכבה, שימוש בנייד, נהיגה בניגוד לנסיעה ועוד, ואנחנו ממשיכים במלחמה העיקשת נגד רכיבה בלתי חוקית של רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים במדרכות, בשבילי הליכה להולכי רגל ובשבילי אופניים.


כחלק משירות עיריית תל אביב לציבור, יוקמו במהלך החודש עמדות של חברת "דינמומטר" לאיסוף והתקנת לוחית זיהוי לאופניים וקורקינטים חשמליים בסמוך לסדנאות לתיקון אופניים.

קרדיטי צילום:  אילן ספירא; גיא יחיאלי; נירי גתמון; שביל המסגר – פרויקט תל אביב projecttlv

שתהיה רכיבה מהנה ובטוחה, ביום הכיפורים ובכל ימות השנה.

חודש האופניים מתקיים בשיתוף הרשות לאיכות הסביבה וקיימות, הרשות לתחבורה תנועה וחניה ומינהל קהילה בעיריית תל אביב-יפו.

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

Exit mobile version