כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אור ירוק: מעל 80 הרוגים בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות במהלך שנת 2023

מה הנתונים המפתיעים על חולון, בת ים וראשל"צ?

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תחום הרכב הכבד בישראל הוזנח בשנים האחרונות וסובל ממחסור גדול בנהגים. הגיע הזמן לסגור את הפער ממדינות אירופה, לאשר את השימוש בטכוגרף הדיגיטאלי ולהציל חיי אדם"

ביום חמישי, 5 בספטמבר 2024, נהרג נער בן 17 בתאונת דרכים בין כלי רכב פרטי לאוטובוס בכביש 367 בין כפר עציון לגבעות בגוש עציון. מספר ימים לפני כן, ב-18 באוגוסט, נהרגה אביבה טגייה, תושבת מעלה אדומים בת 43 מפגיעת משאית בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים. בתאונה נפצעו באורח קל ארבעה מילדיה.

81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות כלי רכב כבדים מעל 3.5 טון (אוטובוסים ומשאיות) אירעו במהלך שנת 2023, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. תאונת דרכים קטלנית היא תאונה שבה נהרג לפחות אדם אחד (ישנן תאונות עם מספר הרוגים אך עדיין מדובר בתאונה קטלנית אחת).

מהנתונים עולה עוד כי 1,138 תאונות דרכים במעורבות כי רכב כבדים התרחשו בשנת 2023, כאשר 392 מהן היו תאונות קשות (הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון). ניתוח נתוני העשור האחרון (2023-2014) חושפים כי 12,965 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו בישראל, 887 מהן היו תאונות קטלניות. המשמעות היא שלפחות 887 בני אדם קיפחו את חייהם באותן תאונות דרכים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמאה בני אדם נהרגים בכל שנה בממוצע בתאונות עם כלי רכב כבדים. המסה הכבדה בשילוב מהירות הנסיעה, מגבירים את הסיכון לתאונה ומחמירים את תוצאותיה. תחום הרכב הכבד בישראל הוזנח בשנים האחרונות וסובל ממחסור גדול בנהגים. משאיות ואוטובוסים רבים נוסעים עם ליקויי בטיחות והנהגים עובדים שעות רבות תחת עייפות רבה ולעתים הרבה מעבר למותר בחוק. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גוררים רגליים במשך שנים רבות ולא מאשרים את הכנסת הטכוגרף הדיגיטאלי-אותו מכשיר פשוט אשר ימנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק כמו גם נסיעה במהירות גבוהה. הטכוגרף הדיגיטאלי מוטמע כבר מזמן במדינות מתקדמות רבות בעולם וישראל מפגרת מאחור ומתירה שימוש רק במכשיר אנלוגי מיושן. הגיע הזמן לסגור את הפער ממדינות אירופה, לאשר את השימוש בטכוגרף הדיגיטאלי ולהציל חיי אדם".


בירושלים אירעו הכי הרבה תאונות. תל אביב-יפו הקטלנית ביותר

663 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים אירעו בערים ובישובים במהלך שנת 2023, מתוכן 33 תאונות דרכים היו קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו-236 תאונות היו קשות.

  • 143 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בירושלים במהלך שנת 2023, אחת מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בתאונה) ו-48 תאונות קשות. 1,235 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 38 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-388 תאונות דרכים קשות.
  • 83 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בתל אביב-יפו במהלך שנת 2023, חמש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ו-30 תאונות קשות. 1,245 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 48 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-327 תאונות דרכים קשות.
  • 62 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בחיפה במהלך שנת 2023, שלוש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ו-21 תאונות קשות. 520 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 31 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-127 תאונות דרכים קשות.
  • 24 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בבת ים במהלך שנת 2023, ארבע מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ו-11 תאונות קשות. 261 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 10 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-73 תאונות דרכים קשות.
  • 23 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בבאר שבע במהלך שנת 2023, שתיים מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ושבע תאונות קשות. 270 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 11 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-82 תאונות דרכים קשות.
  • 23 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בחולון במהלך שנת 2023, חמש מהן קשות. 271 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 11 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-47 תאונות דרכים קשות.
  • 22 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו ברמת גן במהלך שנת 2023, 14 מהן תאונות קשות. 281 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, שמונה מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-61 תאונות דרכים קשות.
  • 21 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו באשדוד במהלך שנת 2023, אחת מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד) ו-13 תאונות קשות. 208 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 15 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-45 תאונות דרכים קשות.
  • 20 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בפתח תקוה במהלך שנת 2023, שבע מהן תאונות קשות. 268 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 13 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-44 תאונות דרכים קשות.
  • 17 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בבני ברק במהלך שנת 2023, שלוש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) וחמש תאונות קשות. 254 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, שמונה מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-55 תאונות דרכים קשות.
  • 17 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בבני ברק במהלך שנת 2023, שלוש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) וחמש תאונות קשות. 254 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, שמונה מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-55 תאונות דרכים קשות.
  • 15 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בראשון לציון במהלך שנת 2023, שתיים מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ושבע תאונות קשות. 134 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, תשע מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-55 תאונות דרכים קשות.

מספר התאונות החמורות (קטלניות וקשות) במעורבות משאיות או אוטובוסים גבוה בהשוואה לסוגי רכב אחרים. המסה הגדולה יותר של כלי הרכב האלו גורמת להשלכות חמורות יותר בעת תאונה. זאת ועוד, אוטובוסים נעים בסביבת ריכוז גבוהה של הולכי רגל ומשתמשי דרך פגיעים אחרים, והדבר מגביר את מעורבותם בתאונות חמורות.

ביחס לנסועה, שיעורי ההרוגים בתאונות במעורבות משאית כבדה (מעל 12 טון) גבוהים פי ארבעה משיעורי ההרוגים במעורבות רכב פרטי, ופי שנים משיעורי ההרוגים במעורבות משאית קלה (עד 12 טון). ביחס לנסועה שיעור ההרוגים בתאונות במעורבות אוטובוס גבוה פי שישה, ושיעור הפצועים קשה גבוה פי חמישה בהשוואה לרכב פרטי.

רוב התאונות הקשות והקטלניות במעורבות אוטובוסים מתרחשות בדרכים עירוניות, בעוד שרוב התאונות הקשות והקטלניות במעורבות משאיות מתרחשות בדרכים בינעירוניות.

קרדיט – עמותת אור ירוק

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן


להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן