כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

השלכת פסולות בחולות פלמחים

הקבלן עוכב להמשך חקירה במשטרת ישראל.

השלכת פסולות בחולות פלמחים

אמש (22/09) התקיימה פעילות אכיפה נגד קבלן תושב יבנה שתועד פעמים מספר משליך פסולת בניין בחולות פלמחים. בפעילות השתתפו מפקחי המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל ומפקחי יחידת ינשו"ף, היחידה למניעת שרֵפות והשלכת פסולת המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולרשות הטבע והגנים.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה: "השלכת פסולת ברשות הרבים מייצרת שורה של מפגעים סביבתיים, פגיעה בתשתיות ובמרקם הנופי. נוסף על כך, מדובר בדפוס עברייני הכולל אי ציות גורף לחוק במטרה לחסוך את עלויות הטמנת הפסולת. הפעילות היום היא דוגמה מצוינת לפעילות משולבת של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה ביחד עם  המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל ויחידת ינשו"ף המשותפת למשרד ולרשות הטבע והגנים בהתמודדות עם עברייני הפסולת. נמשיך לפעול באופן נחוש ועקבי נגד עבריינות סביבתית בתחום הפסולת".

במהלך הפעילות פשטו הכוחות על מתחם באזור חולות פלמחים שבו על פי החשד קבלן תושב יבנה השליך פסולת – שלא כחוק רישוי עסקים וחוק שמירת הניקיון – וגרם למפגע במרקם הנופי ולסיכון בעלי החיים בבית הגידול החולי. בסיום הפעילות נתפסה משאית ונגררה למגרש התפוסים.

הקבלן עוכב להמשך חקירה במשטרת ישראל.


בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת נדונה הצעת חוק פסולת בניין שמקדם המשרד – הכנה לקראת קריאה שנייה ושלישית בכנסת. החוק החדש שמקדם המשרד יסדיר את הטיפול בפסולת בניין בישראל גם באמצעים דיגיטליים חדשניים, יהפוך אותה לחומר גלם החוזר לענף הבנייה, ימנע עבריינות סביבתית ויביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

פעילות האכיפה שהתקיימה היום היא נדבך נוסף במאבק בעבריינות סביבתית של המשרד להגנת הסביבה לצד התיקון החקיקתי. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בנחישות ובשיתוף פעולה עם כלל גורמי אכיפת החוק נגד העבריינות הסביבתית ולמען שמירה על איכות החיים והסביבה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן