כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד התחבורה מבקש לדחות את רפורמת הכחול לבן

איך זה ישפיע על התושבים? כל הפרטים בחדשות goitem

משרד התחבורה מבקש לדחות את רפורמת הכחול לבן

כך נכתב היום בתזכיר החוק

ביום 18.11.21 פורסם תיקון מס' 129 לפקודת התעבורה (להלן: "תיקון מס' 129"), במסגרתו נקבעו תיקונים לסעיף 70ב ולסעיף 77 לפקודת התעבורה, ולפיהם רשות מקומית שמספר תושביה הרשומים במרשם האוכלוסין הוא 40,000 ומעלה, לא תוכל לקבוע פטור מתשלום עבור חניה לתושבי הרשות המקומית רק בשל היותם תושביה, אלא אם כן קבעה אזורים מוגדרים בתחומה שבהם לא תחול חובת תשלום כאמור על תושבי הרשות המתגוררים באותם אזורים (להלן: "אזורי חניה מוסדרים"). כן נקבע לגבי כלל הרשויות המקומיות כי הפער בתעריף עבור חניה בין תושב לשאינו תושב לא יעלה על 30%. תחילתם של סעיפים אלה נקבעה ליום א' בטבת התשפ"ה (1 בינואר 2025).

מוצע לדחות את תחילת ההגבלות האמורות על הסדרי חניה המיטיבים עם התושבים המקומיים, לתקופה של שנתיים, וזאת עד ליום כ"ב בטבת התשפ"ז (1 בינואר 2027).

הסדר זה נועד לייצר תמריצים שלילים לשימוש ברכבים פרטים על ידי תושבים מקומיים, באמצעות ייקור החניה במרחב הציבורי, ובכך לגרום להעדפה של ניידות באופנים אחרים – תחבורה ציבורית, הליכה וכלי תחבורה קלה.


בכדי שניתן יהיה להגשים את תכלית החוק ולא רק להגדיל את עלות השימוש בחניה במרחב הציבורי, יש לוודא, בין היתר, כי קיימת זמינות ונגישות של החלופות לרכב הפרטי.

בתקופה שמיום חקיקתו של תיקון מס' 129 ועד למועד התחילה כאמור לעיל, לא נעשתה הערכות מספקת בנושא, הכוללת בין היתר: חקיקת ועדכון חוקי עזר בהתאמה לתיקון 129, שיפור התחבורה הציבורית, תמריצים לשימוש בתחבורה ציבורית, פתרונות לאוכלוסיות מיוחדות ועוד. זאת, בין היתר לאור מלחמת "חרבות ברזל", שהטילה עומס משימות אחרות ודחופות יותר, לרבות דחיית הבחירות ברשויות המקומיות, מאוקטובר 2023 לפברואר 2024 (ובחלק מן הרשויות הן לא התקיימו עד עצם היום הזה), דבר שעיכב את הכנת חוקי העזר הנדרשים בהתאמה לתיקון מס' 129.

לאור זאת, מוצע להאריך את תקופת המעבר ולדחות את תחילתן של ההגבלות האמורות על הסדרי חניה המיטיבים עם התושבים המקומיים, לתקופה של שנתיים, וזאת עד ליום כ"ב בטבת התשפ"ז (1 בינואר 2027). לצד זאת יובהר, כי בסמכות רשות מקומית לתקן את חוק העזר בתחומה באופן התואם את הוראות תיקון 129 גם לפני מועד כניסת הוראותיו לתוקף.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן