כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הגשמת חלומות מקצועיים

סיפורה של אור מחולון, מתמודדת נפש שעברה מעבודה במפעל מוגן לעבודה ברשת אופנה בליווי מרכז איתן

הגשמת חלומות מקצועיים – סיפורה של אור מחולון, מתמודדת נפש שעברה מעבודה במפעל מוגן לעבודה ברשת אופנה בליווי מרכז איתן

אור, בת 41 מחולון , עבדה 12 שנים במפעל מוגן, בו החלה כעובדת ייצור התקדמה לתפקיד אדמיניסטרטיבי וחלמה לעבוד בשוק הפתוח בו תרגיש משמעותי בעשייה ועם שכר גבוה יותר

אור, המתמודדת עם חרדה בלתי מוגדרת ועבדה שנים רבות במפעל מוגן, הגיעה עם אימה לכנס מעסיקים שהפיק מרכז איתן , הזרוע התעסוקתית של עמותת "איכות בשיקום" , במטרה להכיר וללמוד מהן האפשרויות התעסוקתיות. הכנס נערך במטרה להוקיר את המעסיקים שעובדים עם מרכז איתן, מאפשרים לאנשים שעברו משבר נפשי להשתלב בתעסוקה אצלם תוך ביצוע התאמות במשרותבמשכורת מינימום ומעלה ובתפקידים משמעותיים.

אור שמעה על השירות במרכז איתן וחשבה שיתכן ותוכל להשתלב בו. במפעל מוגן בו עבדה מקבלים העובדים לרוב "דמי שיקום" בגובה של 8-12 ₪ לשעה, מאחר ומדובר במסגרת שיקומית שמטרתה להקנות מיומנויות תעסוקתיות בסיסיות.

הכנס עורר אצלן מחשבות על האפשרויות השונות והן פנו לולנטינה פלחוב, מאמנת תעסוקתית ורכזת המעסיקים במרכז איתן, סיפרו לה על הרקע התעסוקתי של אור והתיעצו לגבי השאלה מה הצעד הבא הנכון עבורה. ולנטינה הציעה לאור ואמה להגיע למפגש היכרות ללא עלות כדי לבחון אפשרויות. בפגישה אור סיפרה שבמשך השנים היא חלמה לעזוב את המפעל המוגן, ולעבוד במשרה שתתאים לכישוריה הנוכחיים בשוק הפתוח אולם חששה מהמעבר. אור הדגישה : " יש לי צורך להרגיש משמעותית יותר בעשייה שלי, להיות חלק מהחברה וגם להשתכר לפרנסתי".


ולנטינה זיהתה כמה אתגרים משמעותיים עבור אור : ללמוד להסתגל לדרישות מעסיקים בשוק החופשי, לבנות מערכות יחסים בעבודה, לייצר תפוקה מספקת , לצד אתגרים פיזיים וקוגניטיביים.

אור באה עם מוטיבציה ונחישות להוכיח לעצמה שהיא מסוגלת ליותר "למרות שכולם אומרים שאני לא יכולה". גם אמה של אור הביעה לאורך הפגישה ספק וסימני שאלה לגבי יכולותיה של אור לעשות שינוי משמעותי. אור ואמה יצאו מהפגישה עם הרבה חומר למחשבה והבינו שעל מנת להשיג את מטרתה, תידרש לגייס את מירב ומיטב כוחותיה ויחד עם זאת, תקבל ליווי שמכוון לצרכיה ולמטרתה.

ולנטינה מספרת :"תהליך המעבר מהמפעל המוגן לתעסוקה נתמכת במרכז איתן ארך מספר חודשים, במהלכם אור התכוננה נפשית למעבר. תהליך הליווי שנמשך שנה החל בהבנת חוזקותיה וחיפוש משרה שתתאים לכישוריה. בתהליך מופו האתגרים השונים, לצד החוזקות של אור, וכך זוהו החוזקות: אהבה ללמוד, נטייה לתחום האופנה ואוריינטציה טובה למחשבים. תהליך החיפוש כלל איתור של משרות בתחום האופנה. אור התראיינה למספר משרות ובמשך מספר חודשים לא הצליחה להתקבל לאף משרה, למרות ההכנה והמוטיבציה הגבוהה. הקשיים והאתגרים עימם אור התמודדה עלו וצפו בראיונות וגרמו לכך שמעסיקים רבים חשבו שאור לא תצליח להתמודד עם אתגרי התפקיד, "אולם אור ואני לא הרמנו ידיים".

רק ולאחר כמה חודשים של ליווי, בהם עיבדו את הלמידה מראיונות קודמים, את המענה לשאלות בראיונות ועבדו על האופן שבו אור מציגה את עצמה, היא התקבלה למשרה המיוחלת – סדרנית ברשת &.

אור עבדה במשרה זו תקופה קצרה בלבד ועם זאת, היה מדובר בשינוי מאוד משמעותי עבור אור, בתפיסת היכולות שלה, באפשרות שלה להשתכר בכבוד ולבנות את עתידה המקצועי. המשכורת הראשונה שקיבלה הייתה גם אישור לכך שהיא חלק בלתי נפרד מהחברה בה חיה, שגם לה מגיעים חיים של עצמאות, משמעות וסיפוק.

הצעד הבא של אור, בליווי התעסוקתי ובחיים בכלל –היה כבר צעד של אישה יותר בטוחה בעצמה, יותר מודעת ליכולותיה ולכישוריה וכשסיכמה את התקופה, אור אמרה: "קיבלתי הזדמנות אפילו שכולם אמרו לא, ובסוף זה הצליח! אם מאמינים ומתמידים וממשיכים לעשות – מתקדמים ולא עוצרים – אז יקרה השינוי האמיתי. את הצעד הראשון והכי קשה – כבר עשיתי!"

מרכז איתן הוקם במטרה ללוות מתמודדים בתהליך השתלבותם בשוק העבודה החופשי, באופן עצמאי ובשאיפתם לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם בעולם העבודה. מרכז איתן פועל במסגרת עמותת איכות בשיקום, שמפעילה יוזמות שיקום בכל תחומי החיים: דיור, הוסטל, קהילה תומכת, תעסוקה נתמכת ומרכזי יה"ל – תמיכה במשפחות. עמותת איכות בשיקום, שמה לה למטרה מתן שירות מקצועי ואיכותי שמטרתו לאפשר למתמודדים להגיע לחיים עצמאיים בקהילה.

קרדיט תמונה – מרכז איתן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן