כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין עשר הערים הגדולות

ממוצע זכאות העומד על 90.4%, כולל החינוך המיוחד. זאת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 76.3%.

ממשיכים להוביל בחינוך: ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין עשר הערים הגדולות

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״הוכחה נוספת למצוינות ולאיכות של מערכת החינוך העירונית ולהשקעה הרבה שלנו בה. מדובר בהישגים מרשימים עוד יותר, שכן הנתונים מתייחסים לשנת הקורונה והטילים המאתגרת״

עיריית ראשון לציון, זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב, ממשיכה להוביל בהישגים החינוכיים – כך עולה מנתוני התמונה החינוכית שמפרסם היום (א׳) משרד החינוך.

על פי הנתונים, המתייחסים לשנת תשפ"ג (2023-2022), ראשון לציון ממוקמת במקום הראשון באחוז הזכאות לבגרות מבין עשר הערים הגדולות עם ממוצע זכאות העומד על 90.4%, כולל החינוך המיוחד. זאת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 76.3%.

ממוצע הזכאות לבגרות במקיפים העירוניים בראשון לציון עומד על 96% בשנת תשפ"ג. נתוני הזכאות כוללים את כלל ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות החינוך בעיר.


ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות גם בזכאות ל-5 יח״ל במתמטיקה וגם ב-5 יח״ל באנגלית. אחוז התלמידים שזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית עומד על 63.6%, עלייה לעומת השנה החולפת. הממוצע הארצי, אגב, עומד על 46.2%.

נציין, כי בעיריית ראשון לציון מטמיעים ומעודדים את השפה האנגלית ככלי לדיבור ולפרזנטציה בקרב התלמידות והתלמידים מגילאי הגן, וכן מתגברים את השפה הדבורה בכיתות ה'-ו' ועורכים פרזנטציה באנגלית בחטיבות הביניים בעזרת תוכנית ייחודית.

במתמטיקה, אחוז הזכאים ל-5 יח"ל בבגרות למתמטיקה הוא 24.9%, זאת לעומת 16.2% בממוצע הארצי; ואחוז הזכאים ל-4 יח"ל עומד על 23.3%, לעומת 21.8% בממוצע הארצי.

ראשון לציון נחשבת לעיר הכי מתנדבת בארץ עם כ-10,000 מתנדבים פעילים בימי שגרה ובחירום. לכן, אין זה מפתיע שהעיר מובילה גם בבגרות חברתית מצטיינת הכוללת התנדבות בקהילה, עם 65.9% אחוזי זכאות בשנת תשפ"ד, זאת לעומת כ-54.47% בשנת תשפ"ג.

כמו כן, הנתונים מגלים כי שיעורי הנשירה בעיר נמוכים משמעותית ועומדים על 0.8% בלבד; וטוהר הבחינות עומד על 0.2% – בדומה לשנת תשפ"ב.

מסיימים את הנתונים הישגי העיר בבגרות טק – בגרות הייטק: גם בנושא זה מובילה ראשון לציון בין הערים הגדולות, עם 19.8% זכאים לעומת 11% ארצי.

ראש העירייה, רז קינסטליך: ״בפעם השנייה ברציפות, ראשון לציון מובילה בנתוני הזכאות לבגרות מבין הערים הגדולות. החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו, וזאת הוכחה נוספת למצוינות ולאיכות של מערכת החינוך העירונית ולהשקעה הרבה שלנו בה. מדובר בהישגים מרשימים עוד יותר, שכן הנתונים מתייחסים לשנת הקורונה והטילים המאתגרת.

״אני גאה בתלמידות ובתלמידים שמגיעים להישגים לימודיים כאלה ולא פחות חשוב מכך גם להישגים חברתיים וטכנולוגיים שמכינים אותם לעולם התעסוקה; וכן בצוותי ההוראה המצוינים והמסורים שלנו. נמשיך לעשות הכל כדי לספק לילדינו את המערכת החינוכית הטובה ביותר בישראל עם חינוך ציבורי שהיה שמור בעבר לחינוך הפרטי, ולהכין אותם לעולם המחר״.

סגנית ומ"מ מקום ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך – ליאל אבן זוהר: "אני מברכת את מערכת החינוך העירונית ששוב קוטפת הישגים מרשימים תוך כדי קורונה, טילים ומלחמות ושומרת על חוסן וערכים.

״אנו שואפים להיות עיר חינוך: להבטיח שכל ילד וילדה בעיר יסיימו את מערכת החינוך העירונית עם מיומנויות והישגים שיפתחו להם את דלתות שוק העבודה ולתת להם אפשרות להמשיך ללימודים אקדמיים בהמשך חייהם אם ירצו בכך. אני רוצה להודות מקרב לב למינהל החינוך בעירייה בראשות אטי אדר ולצוותי החינוך המסורים שלנו בכלל בתי הספר והגנים בעיר".

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן