גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

לקראת הגשם הצפוי: הערכות עיריית תל אביב-יפו לקראת חורף 2025-2024

עיריית תל-אביב-יפו פועלת על פי תחזיות מזג-האוויר וכמדי שנה נערכת לקראת החורף ונותנת עדיפות עליונה למניעת הצפות מי גשמים בעונה זו. בשנים האחרונות בוצעו עבודות לשדרוג מערכת הניקוז העירונית על ידי הוספה של קווי ניקוז ונקודות קליטה של מי גשם ופתרונות לניהול נגר . עשרות מיליוני שקלים הושקעו בסדרת פרוייקטים ברחבי העיר לשיפור ופיתוח מערכת התיעול למניעת הצפות כתוצאה ממי גשם, עם דגש מיוחד על יפו ושכונות דרום העיר ומזרחה.

השנה, הורחבה היערכות העירייה מעבר לעבודות השוטפות ובוצעו פרויקטים נקודתיים אשר יקלו את העומס על תשתיות העיר במצבי גשם קיצוניים.

בדומה לשנה שעברה, גם השנה ייתכן שיירדו כמויות בלתי צפויות של משקעים. עם זאת, חשוב לזכור כי לא ניתן למנוע באופן מוחלט את ההצפות במקרים של עוצמת גשם חזקה מאוד בזמן קצר.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הדיווחים והמראות החוזרים מרחבי העולם מצביעים על כך שגם החורף הקרוב הולך להיות קשה. אנו, כעירייה, פועלים במרץ כדי להיערך באופן המיטבי ביותר לקראתו. השנה הרחבנו את ההיערכות  מעבר לעבודות השוטפות וביצענו פעולות משמעותיות אשר יקלו את העומס על תשתיות העיר במצבי גשם קיצוניים. בין היתר, השקענו עשרות מיליוני שקלים בפרויקטים ברחבי העיר לשיפור ופיתוח מערכת התיעול למניעת הצפות כתוצאה ממי גשם, עם דגש מיוחד על יפו ושכונות דרום העיר ומזרחה; ביצענו שיפוץ מוצאי מובלים לים וניקוי מערכת הניקוז העירונית; ניקינו אלפי קולטנים הפזורים ברחבי העיר; והכנו את צוותי העובדים, הביוביות והמשאבות הנותנות מענה במקרי חרום למניעת הצפות. בהזדמנות זו אני קורא גם לציבור לנקוט בצעדי ההיערכות הדרושים ולהכיר את ההנחיות למקרי הצפה או גילוי מפגע, ולהתריע עליהם בפני העירייה".

היערכות העירייה כוללת:


 פרויקטים ייחודיים:

·        ביצוע עבודות להקמת מובל ניקוז ברחוב לח"י שמטרתו שיפור ניקוז מי הגשמים במזרח העיר – שלב ב' הושלם. מדובר על מובל ניקוז באורך 650 מטר ובקוטר פנימי של 2 מטר שהונח בין צומת הרחובות לח"י אצ"ל ועד לתעלת איילון. מובל הניקוז החדש יתווסף למובל הניקוז הקיים ברחוב וביחד הם ישפרו את הניקוז באזור, דבר אשר יגרום להגדלה משמעותית בקליטת מי הנגר (מי גשמים) ופינוי מהיר של הנגר אל תעלת איילון ובכך  יסייע במניעת הצפות באזורים הסמוכים. העלות- 45 מיליון ₪.

·        ביצוע עבודות מובל ניקוז ברחוב עולי ציון, שמטרתו שיפור של ניקוז מי הגשמים בפלורנטין וביפו– החלה דחיקת הצינורות להקמת המובל. הפרויקט, שתקציבו כ-72 מיליון ₪,  נועד לתת מענה עבור אגן ניקוז יפו, שהינו הגדול ביותר בעיר, בגודל של כ-5,000 דונם. הביצוע נעשה באמצעות טכנולוגיית דחיקה ומינהור מתחת לקרקע בכדי למנוע את ההפרעות מעל פני השטח באזור. בנוסף לחיבור למובל הקיים, מתוכננות שוחות ניקוז לאורך תוואי המובל, לאיסוף מי נגר מהרחובות הצדדיים. לקראת קצה המובל לים, תקום תחנת שאיבה למי קיץ שתפקידה להזרים מים שאינם מי גשם אל מערכת הביוב, כאשר רק בתקופת החורף, מי הגשם יזרמו אל  הים דרך פתח מוצא מובל הניקוז החדש. בכך נמנע את הגעת המים שאינם גשמים אל חופי הרחצה

·        מוצא החרש לתעלת האיילון – העבודות בעיצומן.

·        שדרוג מערכת התיעול בשדרות החי"ל, מול בית ספר רוקח.

·        מערכת ניקוז חדשה ברחוב ההגנה.

·        שימוש בפתרונות חדשניים לניהול נגרכדוגמת ארגזי חלחול במתחם חסן ערפה וברחוב המצפן, ריצוף מחלחל בשבילים המרוצפים ברחוב מילר כהן אניטה.

·        רחובות נוספים בהם הסתיימו עבודות שיפור ניקוז: אלתרמן, משה דיין, תוצרת הארץ, וילנא, המרגנית, אברבאנל, פרגיזון, בוסל, תמוז, גר צדק, זרח, התנופה, מדרחוב נווה שאנן ובארט.

·        קידום תכנון מאגרי איגום והשהייה של מי גשמים באזורי תורפה למתן מענה בעת אירועי גשם משמעותיים.

·        בוצעו פרוייקטים נקודתיים להפרדת מערכות ביוב וניקוז למניעת הצפות באירועי גשם. 

במקביל לפרויקטים ייחודיים אלה וכמדי שנה לקראת החורף, השלימה העירייה בחודשים האחרונים מהלך תחזוקה כולל לתשתיות הניקוז העירוניות:

בנוסף, נערכת העירייה לטיפול במפגעים הנובעים ממזג אוויר סוער וקשה וגורמים להצפות שטחים וכבישים בתחום העיר, פגיעה במבנים ובגשרים, קריסת עצים וצמחייה, ניתוק מערכות החשמל ותקלות אחרות שמקצתן אף מצריכות פינוי משפחות מבתיהן.   
נציין כי צמצום מתבצע, בין היתר, באמצעות מתמיד של העיר: בעיר תל אביב יפו פועלות 9 תחנות ניטור –  6 תחנות עירוניות ו-3 ששייכות לשירות המטאורולוגי. התחנות מנטרות כל העת את העיר, דבר שמסייע בניטור מידע, איתור אזורים לשיפור, איתור אזורים לשליחת צוותים וכדומה.
כמו כן, בעשרות קווי ניקוז בעיר מוטמנים חיישנים מיוחדים לניטור גובה המים אשר מזהים סכנות להצפה. מיקומי החיישנים נבחרו לפי קווים מרכזיים ולפי נקודות תורפה המועדות להצפות.

העירייה קוראת לציבור להיערך לרוחות חזקות, לאבטח במרפסות ציוד שעלול לעוף ולשים לב במידה ועל הגגות ישנה פסולת או חפצים העלולים לעוף ולגרום לנזקים. מומלץ לחזק גדרות רופפות ולהשתדל שלא להוציא בימי גשם אל מחוץ לחצרות גזם וענפי עצים.

על תושבים ותושבות שמתגוררים בקומות שמתחת לפני הקרקע ובעלי מרתפים לוודא כי האיטום והניקוז של קומות אלה תקינים ופועלים כנדרש. כמו כן, עליהם להצטייד באמצעים שימנעו חדירת מים לקומות שמתחת לפני הקרקע בזמן הצפות.

העיריה פרסמה הנחיות כיצד יש לנהוג בעת הצפה, כולל איסור לירידה לחניונים או לקומות שנמצאות מתחת למפלס הקרקע. מחשש להילכדות, יש אף להימנע משימוש במעליות שנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע או מתחתיו.

בכל מקרה של מפגע או בעיה ניתן לפנות למוקד העירוני +106 מכל טלפון נייד או באמצעות האפליקציה למענה וטיפול מהיר.

לקראת ימי החורף מתגברת עיריית תל אביב- יפו את מערך הרווחה ונערכת למתן מענה לדרי הרחוב בימי הגשם הצפויים. ניידת היחידה לטיפול בדרי רחוב פועלת בכוחות מתוגברים ויוצאת בכל שעות היום והלילה לשטח, מצוידת בשתייה חמה ובשמיכות, במטרה לאתר דרי רחוב ולסייע להם. 

 המידע המלא על הערכות העירייה לחורף באתר העירייה

צילומים- יח"צ

כל הדרכים להתחבר לאתר goitem ולהשאר מעודכנים online 24\7

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אנדרואיד- לחצו כאן

להורדת אפליקציית goitem למכשירי אפל- לחצו כאן

להצטרפות לכל החדשות החמות בטלגראם –לחצו כאן

להצטרפות לערוץ היוטיוב goitem-tv-לחצו כאן

קבלת עדכוני חדשות מחולון , בת ים וראשון לציון, אזור, באר יעקב, ואירועים חריגים בארץ

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של חולון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני חדשות של בת ים-לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של ראשון לציון- לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת עדכוני החדשות של אזור-לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של באר יעקב לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת כל החדשות של נס ציונה לנייד שלך לחצו כאן

להצטרפות וקבלה על תאונות ואירועים חריגים בארץ-לחצו כאן

קבלת עדכונים בנושאים שונים

להצטרפות וקבלת כל העדכונים מתחום הבריאות והריקולים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים ביטחוניים ופלילים לנייד שלך –לחצו כאן

להצטרפות וקבלת עדכונים בכל מה שמעניין בתחום הנדל"ן-לחצו כאן

לקבלת המלצות ועידכונים בתחום הפנאי והטיולים – לחצו כאן

לקבלת עדכונים בנושאי ביטחון-לחצו כאן

Exit mobile version